Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Zihin Engelliler Öğretmenliği
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Yıllar önce açılan, ancak öğretim elamanı bulunamadığından öğrenci alınamayan Özel Eğitim Bölümü, 2010-2011 öğretim yılında Zihin Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalına öğrenci alarak faal hale geçmiştir.
Özel Eğitim Bölümünün kapsamında Zihin Engellilerin Eğitimi, İşitme Engellilerin Eğitimi, Üstün Zekalıların Eğitimi ve Görme Engellilerin Eğitimi gibi anabilim dalları bulunmaktadır. Ancak, bölümümüzde Zihin Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalı açılmıştır.
Bölüm yetersizlikten etkilendikleri için ya da diğer nedenlerle akranları için hazırlanmış ilköğretim ve orta öğretimdeki genel eğitim programlarının amaçlarını kazanmada zorlanan öğrencilerin de akranları gibi öğrenebilmelerini sağlayan öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu bölümü bitiren öğretmenler genel eğitim okullarında uygulanan programları, öğretimi ve eğitim ortamlarını çocuklardan yetersizlikten etkilenmiş olanlara uyarlayabilen öğretmenler olarak yetiştirme amaçlanmaktadır.
2
Verilen Derece
Bu bölüm, yüksek öğretimde Özel Eğitim alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Özel Eğitim alanında Lisans derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Özel Eğitim alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
7
Program Profili
Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalımız 2010-2011 yılında Özel Eğitim Bölümü bünyesinde kurulmuştur. Lisans Bölümde halen 1 yardımcı doçent doktor, 3 öğretim görevlisi doktor ve doktora eğitimi devam eden 3 öğretim görevlisi, 2´si diğer üniversitelerde biri üniversitemizde doktora eğitimini sürdüren 3 araştırma görevlisi bulunmaktadır.
8
Program Yeterlilikleri - TYYÇ - TAY İlişkisi
8.1
Program Yeterlikleri
1. Çocuklardan gelişimsel geriliği olanların gelişim örüntülerini bildiğini gösterebilmek.
2. Geliştirdiği farklı eğitsel ölçümleme araçlarını kullanarak gelişimsel geriliği olan çocukları (akademik ve akademik olmayan alanlarda) ölçümleyebildiği becerisini gösterebilmek.
3. Farklı gelişim geriliği düzeyindeki gelişimsel geriliği olan çocuklar için özelleştirilmiş programları seçebilme, uyarlayabilme ve geliştirme becerisini gösterebilmek.
4. Gelişimsel geriliği olanların programlarında yer alan öğretme işlerine göre öğretme işlem süreçlerini seçme, planlama ve uygulama becerisini gösterebilmek.
5. Gelişimsel geriliği olanların öğrenmelerini kolaylaştıran öğretme stratejilerini kullanabilmek.
6. Gelişimsel geriliği olanların bireysel gereksinimlerine uygun bireyselleştirilmiş eğitim ve öğretim materyallerini etkili şekilde geliştirebildiğini ve kullanabildiğini gösterebilmek.
7. Gelişimsel geriliği olanlara hizmetlerin verildiği eğitim ortamlarını, yerleştirme süreçlerini, politikalarını ve yaklaşımlarını kullanabildiğini gösterebilme.
8. MEB in okullarındaki sınıflarına devam eden Gelişimsel geriliği olan öğrencilerin akademik ve akademik olmayan öğrenme alanlarından en az beşi için öğrencilerin yapabildiklerine göre plan hazırlayabildiğini ve uygulayabildiğini gösterebilme
9. Gelişimsel geriliği olan çocuklar ve aileleri için uygun aile ve eğitim programlarını geliştirme ve seçme becerisini gösterebilmek.
10. Farklı gelişimsel geriliği olanların gereksinimlerine uygun hizmetlerin geliştirilmesine kendisini adayacağını ve özel eğitim öğretmenliği mesleğinin sorumluluklarını kabul ettiğini gösterebilmek.
11. Gelişimsel geriliği olan öğrencilerin derslere katılmalarını ve uygun olmayan davranışlarını derse katılmalarını değiştirmek için uygun işlem süreçlerini planlayabilmek ve uygulayabilmek
12. Gelişimsel geriliği olan öğrenicilerle araştırmaya olan gereksinimi, davranışın yeterli ve yeterli olmayan açıklamalarını ve farklılığı açıklayan bilimsel yaklaşımlar arasındaki farkları bildiğini gösterebilmek.
13. Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
14. Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
15. Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
16. Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
8.2
TYYÇ - Program Yeterliği İlişkisi
Program Yeterliliği TYYÇ-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı) TYYÇ-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı) TYYÇ-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) TYYÇ-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği) TYYÇ-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) TYYÇ-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1 Çocuklardan gelişimsel geriliği olanların gelişim örüntülerini bildiğini gösterebilmek. 1 1,2 1 2 1,2 1
2 Geliştirdiği farklı eğitsel ölçümleme araçlarını kullanarak gelişimsel geriliği olan çocukları (akademik ve akademik olmayan alanlarda) ölçümleyebildiği becerisini gösterebilmek. 1 2 1,2 2 1,2 1
3 Farklı gelişim geriliği düzeyindeki gelişimsel geriliği olan çocuklar için özelleştirilmiş programları seçebilme, uyarlayabilme ve geliştirme becerisini gösterebilmek. 1 1,2 1 2 1,2 1
4 Gelişimsel geriliği olanların programlarında yer alan öğretme işlerine göre öğretme işlem süreçlerini seçme, planlama ve uygulama becerisini gösterebilmek. 1 1,2 1,2 2 1,2 1
5 Gelişimsel geriliği olanların öğrenmelerini kolaylaştıran öğretme stratejilerini kullanabilmek. 1 1 1,2 2 1 1
6 Gelişimsel geriliği olanların bireysel gereksinimlerine uygun bireyselleştirilmiş eğitim ve öğretim materyallerini etkili şekilde geliştirebildiğini ve kullanabildiğini gösterebilmek. 1 1,2 1,2,3 2 1 1
7 Gelişimsel geriliği olanlara hizmetlerin verildiği eğitim ortamlarını, yerleştirme süreçlerini, politikalarını ve yaklaşımlarını kullanabildiğini gösterebilme. 1 1,2 1,2 2 1,2 1,2
8 MEB in okullarındaki sınıflarına devam eden Gelişimsel geriliği olan öğrencilerin akademik ve akademik olmayan öğrenme alanlarından en az beşi için öğrencilerin yapabildiklerine göre plan hazırlayabildiğini ve uygulayabildiğini gösterebilme 1 1,2 1 2 1-2 1
9 Gelişimsel geriliği olan çocuklar ve aileleri için uygun aile ve eğitim programlarını geliştirme ve seçme becerisini gösterebilmek. 1 1,2 1,2 2 1 1
10 Farklı gelişimsel geriliği olanların gereksinimlerine uygun hizmetlerin geliştirilmesine kendisini adayacağını ve özel eğitim öğretmenliği mesleğinin sorumluluklarını kabul ettiğini gösterebilmek. - 1,2 1,2,3 1,3 - 1,2
11 Gelişimsel geriliği olan öğrencilerin derslere katılmalarını ve uygun olmayan davranışlarını derse katılmalarını değiştirmek için uygun işlem süreçlerini planlayabilmek ve uygulayabilmek 1 1,2 1,2 2 1 1
12 Gelişimsel geriliği olan öğrenicilerle araştırmaya olan gereksinimi, davranışın yeterli ve yeterli olmayan açıklamalarını ve farklılığı açıklayan bilimsel yaklaşımlar arasındaki farkları bildiğini gösterebilmek. 1 1,2 1 2 1 1
13 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. - - - 3 1 2
14 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek. 1 1,2 1,2,3 2,3 1 1
15 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek. 1 1,2 1 2 1,2 1
16 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak. 1 1,2 2 1,2,3 1,2 -
8.3
PROGRAM YETERLİLİĞİ - TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) İLİŞKİSİ
Program Yeterliliği TAY-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı) TAY-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı) TAY-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) TAY-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği) TAY-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) TAY-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1 Çocuklardan gelişimsel geriliği olanların gelişim örüntülerini bildiğini gösterebilmek. 1,4,5 1,4,5 2 5
2 Geliştirdiği farklı eğitsel ölçümleme araçlarını kullanarak gelişimsel geriliği olan çocukları (akademik ve akademik olmayan alanlarda) ölçümleyebildiği becerisini gösterebilmek. 1,4,5 1,4,6 3 5
3 Farklı gelişim geriliği düzeyindeki gelişimsel geriliği olan çocuklar için özelleştirilmiş programları seçebilme, uyarlayabilme ve geliştirme becerisini gösterebilmek. 1,4 2,4,6 1 3
4 Gelişimsel geriliği olanların programlarında yer alan öğretme işlerine göre öğretme işlem süreçlerini seçme, planlama ve uygulama becerisini gösterebilmek. 1,4 1,4,5,6 1
5 Gelişimsel geriliği olanların öğrenmelerini kolaylaştıran öğretme stratejilerini kullanabilmek. 1,4,5 1,4,5,6 3 3
6 Gelişimsel geriliği olanların bireysel gereksinimlerine uygun bireyselleştirilmiş eğitim ve öğretim materyallerini etkili şekilde geliştirebildiğini ve kullanabildiğini gösterebilmek. 4,6 1,4,6 1,3
7 Gelişimsel geriliği olanlara hizmetlerin verildiği eğitim ortamlarını, yerleştirme süreçlerini, politikalarını ve yaklaşımlarını kullanabildiğini gösterebilme. 4 6 1 4 4,7
8 MEB in okullarındaki sınıflarına devam eden Gelişimsel geriliği olan öğrencilerin akademik ve akademik olmayan öğrenme alanlarından en az beşi için öğrencilerin yapabildiklerine göre plan hazırlayabildiğini ve uygulayabildiğini gösterebilme 4,5 4,5,6 1,3 2,3,4 6
9 Gelişimsel geriliği olan çocuklar ve aileleri için uygun aile ve eğitim programlarını geliştirme ve seçme becerisini gösterebilmek. 4,5 1,4 1,3 4 4
10 Farklı gelişimsel geriliği olanların gereksinimlerine uygun hizmetlerin geliştirilmesine kendisini adayacağını ve özel eğitim öğretmenliği mesleğinin sorumluluklarını kabul ettiğini gösterebilmek. 2,3 1,3 3 3,4,5 6,7
11 Gelişimsel geriliği olan öğrencilerin derslere katılmalarını ve uygun olmayan davranışlarını derse katılmalarını değiştirmek için uygun işlem süreçlerini planlayabilmek ve uygulayabilmek 4 1,4 3 2
12 Gelişimsel geriliği olan öğrenicilerle araştırmaya olan gereksinimi, davranışın yeterli ve yeterli olmayan açıklamalarını ve farklılığı açıklayan bilimsel yaklaşımlar arasındaki farkları bildiğini gösterebilmek. 1,2,3 2,3 1
13 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. 1,2 2,4,5,6 1,2,3 1,2,3,4 3,4,5 4,6,7
14 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek. 1,5 1,4,6
15 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek. 1,4,5 1,4,5,6 1,3 1,2,3,4
16 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak. 5,6 4 2 6
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Alanda çalışan öğretmenlerin iş doyumları çok yüksektir. Ayrıca, eğitime en çok gereksinimi olan zihin engelli çocukların önünü açacak şekilde eğitim öğretim hizmeti vermeleri, duygusal doyumlarının da yüksek olmasına yol açmaktadır. Lisans derecesi mezunlarımız her türlü eğitim ortamında ve temel öğretmenlik formasyonu gerektiren tüm iş ortamlarında, ayrıca temel görsel sanatlar birikimi gerektiren tüm iş kollarında çalışabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Genel olarak başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 50, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencilerin bir dersten başarılı olmaları için yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan ve ders ortalamalarının en az 50 puan olma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bölüm Başkanı / Bologna Sorumlusu:
Yrd. Doç. Dr. Bilgehan EREN
Adres:Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok Görükle, Bursa 16059
E-mail: bilgehaneren@uludag.edu.tr
Tel: +90 (224) 294 09 98
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümde halen 1 yardımcı doçent doktor, 3 öğretim görevlisi doktor ve doktora eğitimi devam eden 3 öğretim görevlisi, 2´si diğer üniversitelerde biri üniversitemizde doktora eğitimini sürdüren 3 araştırma görevlisi bulunmaktadır. Öğrenciler, U.Ü kampüsündeki tüm olanaklardan (kütüphane, yemekhane, yurtlar, spor tesisleri, öğrenci kulüpleri vb.) faydalanabilirler.
16
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
BIL1051 BİLGİSAYAR I Zorunlu 2 2 0 4
EBB1001 EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Zorunlu 3 0 0 4
EBB1003 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Zorunlu 3 0 0 7
ÖZE1001 ÖZEL EĞİTİM Zorunlu 4 0 0 8
ÖZE1003 ZİHİN YETERSİZLİĞİ VE OTİZM SPEKTRUM Zorunlu 2 0 0 4
ÖZE1005 ÇOCUK GELİŞİMİ Zorunlu 2 0 0 7
ATA101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 2
TUR101 TÜRK DİLİ I: YAZILI ANLATIM Zorunlu 2 0 0 2
YAD101 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) Zorunlu 3 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. -11
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB1002 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 4
ÖZE1002 ZİHİN ENGELLİLER VE EĞİTİMİ Zorunlu 3 0 0 8
ÖZE1004 SAĞLIK BİLGİSİ VE İLK YARDIM Zorunlu 2 0 0 4
ÖZE1006 ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ Zorunlu 2 0 0 3
ATA102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 2
TUR102 TÜRK DİLİ II: SÖZLÜ ANLATIM Zorunlu 2 0 0 2
YAD102 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) Zorunlu 3 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 4
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB2003 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 0 0 4
ÖZE2001 BİREYSEL FARKLAR VE PSİKOLOJİ YAKLAŞIMLARI Zorunlu 3 0 0 3
ÖZE2003 KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ Zorunlu 2 0 0 3
ÖZE2005 UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ I Zorunlu 4 0 0 7
ÖZE2007 EĞİTSEL-DAVRANIŞSAL ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 4 0 0 6
Seçmeli dersler için tıklayınız. 7
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ÖZE2002 ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ Zorunlu 3 0 0 4
ÖZE2004 ZİHİNSEL ENGELLİLERE MATEMATİK ÖĞRETİMİ Zorunlu 4 0 0 6
ÖZE2008 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM Zorunlu 3 0 0 4
ÖZE2010 HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ Zorunlu 3 0 0 4
ÖZE2012 ZİHİN ENGELLİLERE İLETİŞİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASI Zorunlu 3 0 0 4
ÖZE2014 BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI Zorunlu 2 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 5
Toplam 30
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB3005 SINIF YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
EBB3007 REHBERLİK Zorunlu 3 0 0 4
ÖZE3001 OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ Zorunlu 3 0 0 5
ÖZE3003 ZİHİNSEL ENGELLİLERE GÜNLÜK YAŞAM VE SOSYAL BECERİ Zorunlu 4 0 0 6
ÖZE3005 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Zorunlu 1 2 0 3
ÖZE3007 BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANLARI VE ÖĞRETİMİ Zorunlu 3 0 0 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 5
Toplam 30
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ÖZE3004 OKUL DENEYİMİ VE KAYNAŞTIRMA UYG. Zorunlu 1 4 0 5
ÖZE3006 AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ Zorunlu 3 0 0 5
ÖZE3010 ZİHİNSEL ENGELLİLERE OYUN VE ŞARKI Zorunlu 3 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 17
Toplam 30
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ÖZE4001 ZİHİNSEL ENGELLİLER İÇİN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI I Zorunlu 3 0 0 9
ÖZE4005 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I Zorunlu 2 8 0 10
Seçmeli dersler için tıklayınız. 11
Toplam 30
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ÖZE4002 ZİHİNSEL ENGELLİLER İÇİN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI II Zorunlu 3 0 0 9
ÖZE4004 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
ÖZE4006 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Zorunlu 2 8 0 10
Seçmeli dersler için tıklayınız. 8
Toplam 30
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
BEB4001 FİTNESS-GÜÇ GELİŞTİRME-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4003 PLATES YENİ BAŞLAYAN-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4005 BASKETBOL YENİ BAŞLAYAN-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4007 TENİS YENİ BAŞLAYAN-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4009 KAYAK YENİ BAŞLAYAN-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4011 ESKRİM FLÖRE-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4021 FUTBOL YENİ BAŞLAYAN Seçmeli 2 0 0 3
BEB4027 EĞİTSEL OYUN-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4029 VOLEYBOL YENİ BAŞLAYAN-I Seçmeli 2 0 0 3
GSB0501 KÜLTÜREL ÇEVRE BİLİNCİ VE SOSYAL SORUMLULUK Seçmeli 3 0 0 3
GSB0503 MÜZİK KÜLTÜRÜNE GİRİŞ I Seçmeli 1 2 0 3
GSB0505 TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GİRİŞ I Seçmeli 1 2 0 3
GSB0507 GELENEKSEL TÜRK BEZEME SANATI: KAAT'I I Seçmeli 1 2 0 3
GSB0509 FOTOĞRAF I Seçmeli 1 0 2 3
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
BEB4002 FİTNESS-GÜÇ GELİŞTİRME II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4004 PLATES YENİ BAŞLAYAN II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4006 BASKETBOL YENİ BAŞLAYAN II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4008 TENİS YENİ BAŞLAYAN II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4010 KAYAK YENİ BAŞLAYAN II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4012 ESKRİM FLÖRE II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4014 ESKRİM EPE II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4016 TEATRAL ESKRİM II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4018 TEKERLEKLİ SANDALYE ESKRİMİ II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4020 KAYAK ORTA SEVİYE II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4026 TENİS ORTA SEVİYE II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4028 EĞİTSEL OYUN-II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4030 VOLEYBOL YENİ BAŞLAYAN-II Seçmeli 2 0 0 3
GSB0501 KÜLTÜREL ÇEVRE BİLİNCİ VE SOSYAL SORUMLULUK Seçmeli 3 0 0 3
GSB0502 SANAT BİLİNCİ Seçmeli 3 0 0 3
GSB0504 MÜZİK KÜLTÜRÜNE GİRİŞ II Seçmeli 1 2 0 3
GSB0506 TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GİRİŞ II Seçmeli 1 2 0 3
GSB0508 GELENEKSEL TÜRK BEZEME SANATI: KAAT'I II Seçmeli 1 2 0 3
GSB0510 FOTOĞRAF II Seçmeli 1 0 2 3
ÖZE1102 OKULÖNCESİNDE DİL VE KAVRAM EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
BIL1052 BİLGİSAYAR II Seçmeli 2 2 0 4
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ÖZE2101 SOSYAL GELİŞİM VE SOSYAL BECERİLER Seçmeli 3 0 0 4
ÖZE2205 İŞARET DİLİ Seçmeli 3 0 0 4
ÖZE2207 ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN ÖĞRETİMİN DESENLENMESİ Seçmeli 2 0 0 3
ÖZE2209 ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ Seçmeli 2 0 0 3
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ÖZE2006 ZİHİN ENG.İÇİN RESİM-İŞ ÖĞRT. Seçmeli 2 0 0 2
ÖZE2008 OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİNE GENEL YAKLAŞIM* Seçmeli 2 0 0 2
ÖZE2102 OTİSTİK ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ Seçmeli 3 0 0 3
ÖZE2104 ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 3
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ÖZE3101 DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI Seçmeli 3 0 0 5
ÖZE3201 ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ Seçmeli 3 0 0 5
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ÖZE3102 UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ II Seçmeli 3 0 0 4
ÖZE3302 DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI Seçmeli 3 0 0 4
ÖZE3118 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI Seçmeli 3 0 0 4
ÖZE3202 TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 0 0 4
ÖZE3008 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Seçmeli 2 0 0 3
ÖZE3502 KAYNAK TARAMA VE RAPOR YAZMA Seçmeli 2 0 0 3
ÖZE3002 FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 0 0 4
ÖZE3120 OKULLARDA ŞİDDET VE ZORBALIK Seçmeli 3 0 0 4
ÖZE3602 SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ* Seçmeli 2 0 0 2
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ÖZE4005 ZİHİN ENG.İÇİN ÖLÇÜ ARACI HAZ.VE DEĞ. Seçmeli 4 0 0 8
ÖZE4007 DAVRANIŞ DENETİM SEMİNERİ I Seçmeli 4 0 0 8
ÖZE4003 YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM Seçmeli 2 0 0 3
ÖZE4009 YARATICI DRAMA Seçmeli 2 0 0 3
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ÖZE4008 ZİHİN ENG.İÇİN DERS PLANI GELİŞTİRME Seçmeli 4 0 0 8
ÖZE4010 DAVRANIŞ DENETİM SEMİNERİ II Seçmeli 4 0 0 8
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr