Genel Tanıtım
Bursa Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksekokulu Mimarlık ve Şehir Planlama Bölümü , Mimari Restorasyon Programı ‘nda 2000-2001 eğitim –öğretim yılından bu yana eğitim verilmektedir.
120 AKTS kredilik program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Mimari Restorasyon alanında önlisans derecesine sahip olunur.
Ön Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Mimari Restorasyon Programı’ndan Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Mimari Restorasyon Programı’nın amacı: Bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlamak suretiyle Mimari restorasyon sektörü için restoratörleri , iş görenler, orta ve üst kademe yönetici adayları yerleştirmekdir. Bu amaç doğrultusunda mesleki bilgi ve beceriye sahip, ekip çalışmasına yatkın, mesleki etik ve sorumluluk bilincinde olup, özgüveni olan adaylar yetiştirlmesi hedeflenmektedir.
Mimari Restorasyon Programı, lise öğrenimi sonrasında iki yıllık eğitim vermektedir. Programın I.öğretimine yaklaşık 60 öğrenci alınmaktadır. Öğrencilerin mesleği ile ilgili alanlarda 30 iş gününü kapsayan bir stajı tamamlaması da zorunludur. Öğrenciler, programda bulunan tüm zorunlu dersleri almak ve geçmek zorundadır. Zorunlu derslerin yanı sıra II. , III. ve IV. Yarıyılda seçimlik dersler de almaları gerekmektedir. Öğrencilerin mezun olabilmesi için, en az 2.00 ortalamaya sahip olması şartı aranmaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
|
2.
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olma becerisi
|
3.
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi
|
4.
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilme
|
5.
Teorik alan ve bilgi uygulamada kullanabilme becerisi
|
6.
Temel teknik resim kurallarını bilme, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi
|
7.
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi
|
8.
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
|
9.
Sözlü ve yazılı iletişimde Türk Dilini etkin kullanabilme
|
10.
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olmak
|
11.
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
12.
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak
|
13.
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle, bilim ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olma
|
14.
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi
- Sözlü ve yazılı iletişimde Türk Dilini etkin kullanabilme
- Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi
- Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
- Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
- Temel teknik resim kurallarını bilme, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi
- Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
- Eserleri oluşturan hammaddeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olma becerisi
- Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
- Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilme
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle, bilim ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olma
- Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olmak
- Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak
- Teorik alan ve bilgi uygulamada kullanabilme becerisi
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Eserleri oluşturan hammaddeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olma becerisi
- Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak
- Teorik alan ve bilgi uygulamada kullanabilme becerisi
- Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olmak
- Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi
- Sözlü ve yazılı iletişimde Türk Dilini etkin kullanabilme
- Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi
- Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
- Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilme
- Temel teknik resim kurallarını bilme, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi
- Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle, bilim ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olma
- Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
- Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olmak
- Sözlü ve yazılı iletişimde Türk Dilini etkin kullanabilme
- Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
- Eserleri oluşturan hammaddeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olma becerisi
- Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
- Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
- Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak
- Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi
- Teorik alan ve bilgi uygulamada kullanabilme becerisi
- Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi
- Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilme
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle, bilim ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olma
- Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
- Temel teknik resim kurallarını bilme, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
- Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
- Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olmak
- Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle, bilim ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olma
- Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi
- Sözlü ve yazılı iletişimde Türk Dilini etkin kullanabilme
- Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi
- Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
- Eserleri oluşturan hammaddeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olma becerisi
- Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
- Temel teknik resim kurallarını bilme, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi
- Teorik alan ve bilgi uygulamada kullanabilme becerisi
- Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilme
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi
- Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
- Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi
- Sözlü ve yazılı iletişimde Türk Dilini etkin kullanabilme
- Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
- Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olmak
- Eserleri oluşturan hammaddeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olma becerisi
- Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak
- Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
- Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilme
- Temel teknik resim kurallarını bilme, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi
- Teorik alan ve bilgi uygulamada kullanabilme becerisi
- Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle, bilim ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olma
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi
- Sözlü ve yazılı iletişimde Türk Dilini etkin kullanabilme
- Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
- Temel teknik resim kurallarını bilme, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi
- Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olmak
- Eserleri oluşturan hammaddeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olma becerisi
- Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilme
- Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
- Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak
- Teorik alan ve bilgi uygulamada kullanabilme becerisi
- Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi
- Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
- Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle, bilim ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olma
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mesleğin gerektirdiği yeterlikleri kazanan bireyler Mimari Restorasyon alanında Taşınabilen ve taşınamayan kültür varlıklarının onarımı ve korunması konusunda Müze, Üniversite veya Restorasyon-Konservasyon laboratuarlarında çalışabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş sınavından yeterli puan almaları koşuluyla ilgili alanlarda lisans programlarına başvurabilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`i, uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, küçük sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 50 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
İznik MYO-Mimari Restorasyon Program Başkanı :
Öğr.Gör.Burcu SOYKÖK EDE
E-mail:bsoykok@uludag.edu.tr
Dahili:61815
Öğr.Gör.Müge AKBULUT
E-mail: mugey@uludag.edu.tr
Dahili:61832
Öğr.Gör.Dr. Tayyar GÜRDAL
E-mail:tayyargurdal@uludag.edu.tr
Dahili:61823
Bursa Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksekokulu Selçuk Mahallesi Üyüvek Mevkii Hastane Caddesi, İznik/Bursa
Telefon : +90 (224) 757 61 63
Fax:+90(224)757 19 91
İznik Myo E-mail: iznogis@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Programımızda 3 adet öğretim elemanı bulunmaktadır.Programın kendine ait 2 adet laboratuvarı mevcuttur.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MREZ111 |
KONSERVASYON VE RESTORASYONA GİRİŞ |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
7 |
MREZ113 |
RÖLÖVEYE GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
MREZ115 |
YAPI BİLGİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MREZ117 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
OTPZ010 |
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
1 |
3 |
OTPZ115 |
TEKNİK RESİM I |
Zorunlu |
3 |
1 |
0 |
7 |
28-ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
28-TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
28-YAD101 |
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
31 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MREZ110 |
YAPI MALZEMELERİ |
Zorunlu |
3 |
1 |
0 |
4 |
MREZ112 |
KONSERVASYON VE RESTORASYON-I |
Zorunlu |
4 |
2 |
0 |
6 |
MREZ114 |
RÖLEVE I |
Zorunlu |
3 |
1 |
0 |
4 |
MREZ116 |
TEKNİK RESİM II |
Zorunlu |
3 |
1 |
0 |
4 |
28-ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
28-TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
28-YAD102 |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MREZ201 |
RÖLEVE II |
Zorunlu |
3 |
1 |
0 |
4 |
MREZ203 |
KONSERVASYON VE RESTORASYON II |
Zorunlu |
4 |
2 |
0 |
5 |
MREZ205 |
MİMARLIK TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
OTPS001 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
STJ001 |
STAJ I |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MREZ202 |
RESTORASYON PROJESİ |
Zorunlu |
3 |
1 |
0 |
4 |
MREZ204 |
KONSERVASYON VE RESTORASYON III |
Zorunlu |
4 |
2 |
0 |
5 |
MREZ206 |
MİMARLIK TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
MREZ208 |
TARİHİ YAPILARA İŞLEV KAZANDIRMA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
STJ002 |
STAJ II |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
COPT114 |
KİMYA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
COTP114 |
KİMYA II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
MRES118 |
KÜLTÜR VARLIKLARINDA KORUMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MRES120 |
TEMEL SANAT EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MRES122 |
RÖLÖVEDE FOTOĞRAF KULLANIM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISYS006 |
GİRİŞİMCİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ISYS009 |
GENEL VE TEKNİK İLETİŞİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ISYS031 |
HALKLA İLİŞKİLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MRES209 |
BEZEME TEKNİKLERİ - 1 |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MRES211 |
ESKİ ANADOLU MİMARİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MRES213 |
MÜZECİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MRES215 |
ARKEOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MRES217 |
RESTORASYONDA KEŞİF VE MEDRAJ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MRES219 |
ANADOLUDA TÜRK İSLAM MİMARİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MRES221 |
TAŞIYICI SİSTEMLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MRES223 |
YAPI ELEMANLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MRES225 |
İŞYERİ EĞİTİMİ I |
Seçmeli |
0 |
16 |
0 |
12 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISYS015 |
İŞ HUKUKU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MRES210 |
SANAT TARİHİ VE ARKEOLOJİ TERMİNOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MRES212 |
MOZAİK VE FRESK KORUMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MRES214 |
BEZEME TEKNİKLERİ-II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MRES216 |
KENTSEL KORUMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MRES218 |
KORUMA MEVZUAT VE İMAR KANUNU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MRES220 |
STRÜKTÜR SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MRES222 |
İŞ YERİ EĞİTİMİ II |
Seçmeli |
0 |
16 |
0 |
12 |
MRH0506 |
UYGARLIK TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OSPS015 |
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OSPS042 |
SAĞLIK BİLGİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |