Bu dersin amacı çağrı merkezi sektörü ile ilgili genel bilgiler vermek, bu konudaki güncel gelişmeleri ve sektördeki etkinlik ve verimlilikle ilgili temel kavramları öğretmektir.
20
Contribution of the Course to Professional Development
Türkiye ve dünyada çağrı merkezi sektörünü ayrıca diğer sektörlerle ilişkisini öğrenecek iş yaşamında çağrı merkezi sektörünün işletmeler açısından öneminin farkındalığı hedeflenmektedir.
21
Learning Outcomes:
1
At the end of this course, the student can list and analyze call centers in our country. ;
2
At the end of this course, the student can compare the call center industry in our country with the call center industry in the world. ;
3
In this course the student can explain the state of the call center industry in Turkey. ;
4
At the end of this course, the student can explain the situation of the call center industry in the world. ;
5
At the end of this course, the student can explain the most important representatives of the call center industry in our country.;
22
Course Content:
Week
Theoretical
Practical
1
Çağrı Merkezi Sektörü ve Gelişimi
2
Çağrı Merkezi Sektörü ve Gelişimi
3
Çağrı Merkezi Sektörü ve Gelişimi
4
Çağrı Merkezi Sektörünün Başlıca Aktörleri
5
Çağrı Merkezi Sektörünün Başlıca Aktörleri
6
Çağrı Merkezi Sektörünün Başlıca Aktörleri
7
Çağrı Merkezi Sektörünün Başlıca Aktörleri
8
Ders tekrarı ve Ara sınava hazırlık
9
Dünyada ve Türkiye'de Çağrı Merkezi Sektörü
10
Dünyada ve Türkiye'de Çağrı Merkezi Sektörü
11
Ülkemizdeki çağrı merkezi firmalarının analizi
12
Öğrenciler dersten önce ülkemizdeki çağrı merkezi sektör temsilcilerini araştırmalıdır
13
Dünyadaki belli başlı çağrı merkezi sektör temsilcileri
14
Dünyadaki ve ülkemizdeki belli başlı çağrı merkezlerinin karşılaştırması
23
Textbooks, References and/or Other Materials:
1. Call Center Sector / Anadolu University Publications 2. Turkey Call Center Technology Guide 2011-Nice Publishing 3. Turkey Call Center Technology Guide 2012-Nice Publishing 4. The World And Turkey-Association of Call Centers Call Center Industry 5. Various Internet Resources Related to Call Centers
24
Assesment
TERM LEARNING ACTIVITIES
NUMBER
PERCENT
Midterm Exam
1
40
Quiz
0
0
Homeworks, Performances
0
0
Final Exam
1
60
Total
2
100
Contribution of Term (Year) Learning Activities to Success Grade
40
Contribution of Final Exam to Success Grade
60
Total
100
Measurement and Evaluation Techniques Used in the Course
Measurement and evaluation is carried out according to the principles of Bursa uludag University Associate and Undergraduate Education Regulation.
Information
Results are determined with the letter grade determined by the student automation system.
25
ECTS / WORK LOAD TABLE
Activites
NUMBER
TIME [Hour]
Total WorkLoad [Hour]
Theoretical
14
2
28
Practicals/Labs
0
0
0
Self Study and Preparation
0
0
0
Homeworks, Performances
0
16
16
Projects
0
0
0
Field Studies
0
0
0
Midtermexams
1
20
20
Others
0
0
0
Final Exams
1
20
20
Total WorkLoad
84
Total workload/ 30 hr
2,8
ECTS Credit of the Course
3
26
CONTRIBUTION OF LEARNING OUTCOMES TO PROGRAMME QUALIFICATIONS