Türkçe English Rapor to Course Content
COURSE SYLLABUS
CALL CENTER AND SECTOR RELATIONS
1 Course Title: CALL CENTER AND SECTOR RELATIONS
2 Course Code: CSIS012
3 Type of Course: Optional
4 Level of Course: Short Cycle
5 Year of Study: 1
6 Semester: 2
7 ECTS Credits Allocated: 3
8 Theoretical (hour/week): 3
9 Practice (hour/week) : 0
10 Laboratory (hour/week) : 0
11 Prerequisites: None
12 Recommended optional programme components: -----
13 Language: Turkish
14 Mode of Delivery: Face to face
15 Course Coordinator: Öğr. Gör. ERCAN KOÇOĞLU
16 Course Lecturers: MYO'ların Yönetim Kurullarının Görevlendirdiği Öğretim Elemanları
17 Contactinformation of the Course Coordinator: Öğr. Gör. Ercan KOÇOĞLU
ekocoglu@uludag.edu.tr
Tel:02242942686
Dahili:62432
18 Website:
19 Objective of the Course: Bu dersin amacı çağrı merkezi sektörü ile ilgili genel bilgiler vermek, bu konudaki güncel gelişmeleri ve sektördeki etkinlik ve verimlilikle ilgili temel kavramları öğretmektir.
20 Contribution of the Course to Professional Development Türkiye ve dünyada çağrı merkezi sektörünü ayrıca diğer sektörlerle ilişkisini öğrenecek iş yaşamında çağrı merkezi sektörünün işletmeler açısından öneminin farkındalığı hedeflenmektedir.
21 Learning Outcomes:
1 At the end of this course, the student can list and analyze call centers in our country. ;
2 At the end of this course, the student can compare the call center industry in our country with the call center industry in the world. ;
3 In this course the student can explain the state of the call center industry in Turkey. ;
4 At the end of this course, the student can explain the situation of the call center industry in the world. ;
5 At the end of this course, the student can explain the most important representatives of the call center industry in our country.;
22 Course Content:
Week Theoretical Practical
1 Çağrı Merkezi Sektörü ve Gelişimi
2 Çağrı Merkezi Sektörü ve Gelişimi
3 Çağrı Merkezi Sektörü ve Gelişimi
4 Çağrı Merkezi Sektörünün Başlıca Aktörleri
5 Çağrı Merkezi Sektörünün Başlıca Aktörleri
6 Çağrı Merkezi Sektörünün Başlıca Aktörleri
7 Çağrı Merkezi Sektörünün Başlıca Aktörleri
8 Ders tekrarı ve Ara sınava hazırlık
9 Dünyada ve Türkiye'de Çağrı Merkezi Sektörü
10 Dünyada ve Türkiye'de Çağrı Merkezi Sektörü
11 Ülkemizdeki çağrı merkezi firmalarının analizi
12 Öğrenciler dersten önce ülkemizdeki çağrı merkezi sektör temsilcilerini araştırmalıdır
13 Dünyadaki belli başlı çağrı merkezi sektör temsilcileri
14 Dünyadaki ve ülkemizdeki belli başlı çağrı merkezlerinin karşılaştırması
23 Textbooks, References and/or Other Materials: 1. Call Center Sector / Anadolu University Publications
2. Turkey Call Center Technology Guide 2011-Nice Publishing
3. Turkey Call Center Technology Guide 2012-Nice Publishing
4. The World And Turkey-Association of Call Centers Call Center Industry
5. Various Internet Resources Related to Call Centers
24 Assesment
TERM LEARNING ACTIVITIES NUMBER PERCENT
Midterm Exam 1 40
Quiz 0 0
Homeworks, Performances 0 0
Final Exam 1 60
Total 2 100
Contribution of Term (Year) Learning Activities to Success Grade 40
Contribution of Final Exam to Success Grade 60
Total 100
Measurement and Evaluation Techniques Used in the Course Measurement and evaluation is carried out according to the principles of Bursa uludag University Associate and Undergraduate Education Regulation.
Information Results are determined with the letter grade determined by the student automation system.
25 ECTS / WORK LOAD TABLE
Activites NUMBER TIME [Hour] Total WorkLoad [Hour]
Theoretical 14 2 28
Practicals/Labs 0 0 0
Self Study and Preparation 0 0 0
Homeworks, Performances 0 16 16
Projects 0 0 0
Field Studies 0 0 0
Midtermexams 1 20 20
Others 0 0 0
Final Exams 1 20 20
Total WorkLoad 84
Total workload/ 30 hr 2,8
ECTS Credit of the Course 3
26 CONTRIBUTION OF LEARNING OUTCOMES TO PROGRAMME QUALIFICATIONS
PQ1 PQ2 PQ3 PQ4 PQ5 PQ6 PQ7 PQ8 PQ9 PQ10 PQ11 PQ12 PQ13 PQ14 PQ15 PQ16
LO1 3 3 4 5 3 1 3 3 3 1 4 4 2 2 4 1
LO2 4 3 4 1 4 2 1 4 3 3 1 3 2 3 3 3
LO3 5 2 4 2 2 2 4 2 2 4 3 5 3 5 2 3
LO4 2 3 4 3 1 3 4 2 4 3 1 4 4 1 4 4
LO5 3 3 2 3 4 1 5 5 2 3 3 5 2 3 4 3
LO: Learning Objectives PQ: Program Qualifications
Contribution Level: 1 Very Low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
Bologna Communication
E-Mail : bologna@uludag.edu.tr
Design and Coding
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr