Türkçe English Rapor to Course Content
COURSE SYLLABUS
TEACHING TURKISH GRAMMAR AS A FOREIGN LANGUAGE
1 Course Title: TEACHING TURKISH GRAMMAR AS A FOREIGN LANGUAGE
2 Course Code: YTO5103
3 Type of Course: Optional
4 Level of Course: Second Cycle
5 Year of Study: 1
6 Semester: 1
7 ECTS Credits Allocated: 6
8 Theoretical (hour/week): 2
9 Practice (hour/week) : 0
10 Laboratory (hour/week) : 0
11 Prerequisites: None
12 Recommended optional programme components: None
13 Language: English
14 Mode of Delivery: Face to face
15 Course Coordinator: Doç. Dr. MİNARA ALİYEVA ÇINAR
16 Course Lecturers: Yok
17 Contactinformation of the Course Coordinator: Doç. Dr. Minara ALİYEVA ÇINAR
e-posta: minara@uludag.edu.tr
Tel: 02242942164
Adres: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Görükle Merkez Kampüs 16059 Nilüfer / BURSA
18 Website:
19 Objective of the Course: To be able to distribute Turkish grammar subjects as a foreign language according to students' language levels. Learning the methods and techniques used for grammar teaching in foreign language teaching.
20 Contribution of the Course to Professional Development Students comprehend the teaching of Turkish grammar subjects to foreigners.
21 Learning Outcomes:
1 Understands foreign language learning models.;
2 Understands the methods and techniques used for grammar teaching in foreign language teaching.;
3 Recognizes the materials developed for teaching Turkish to foreigners.;
4 Develops course materials for teaching Turkish to foreigners.;
22 Course Content:
Week Theoretical Practical
1 What is grammar? Grammar acquisition / learning models
2 Approaches to teaching Turkish as a foreign language.
3 Classification of grammar topics in accordance with the student level and within the framework of the principle from easy to difficult.
4 Evaluation of resource books prepared for teaching Turkish to foreigners.
5 Evaluation of published articles on teaching Turkish to foreigners.
6 Components of grammar. Grammar teaching.
7 Components of grammar teaching.
8 Grammar teaching methods and techniques.
9 Grammar teaching methods and techniques.
10 Examining the materials prepared for teaching Turkish grammar.
11 Examining the materials prepared for teaching Turkish grammar.
12 Preparation of appropriate materials for teaching Turkish grammar
13 Preparation of appropriate materials for teaching Turkish grammar.
14 General evaluation.
23 Textbooks, References and/or Other Materials: 1. Arslan, Mustafa (2011). Yabancılara Türkçe Öğretimi Kılavuzu, Nobel, Ankara.
2. Akdoğan, G. (1993). Yabancıların Türkçe öğreniminde ad durumu ve çekim açısından sık rastlanan yanlışlar ve nedenleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
3. Aksan, D. (2007). Her yönüyle dil ana çizgileriyle dilbilim.(4. baskı). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
4. Aydın, Ö. (1999). İkinci dil olarak Türkçe öğretiminde Türkçe dilbilgisi betimlemelerinin görünümü. Çağdaş Türk Dili, 137?138, 33-41
5. Öz, N. (2002). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde ad durum ekleri ve bir izlence önerisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
6. Özkan, A. (1992). Yabancıların Türkçeyi öğrenmeleri esnasında yaptıkları isim hal ekleri yanlışları ve bu konunun değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
7. Özkan, A. (1994). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ad durum eklerinin öğretilmesiyle ilgili kimi görüşler. Dil Dergisi, 17, 40?52.
8. Tanış, A. (1988). Türkçenin İtalyanlara öğretiminde karşılaşılan zorluklar kolaylıklar. Dünyada Türkçe Öğretimi, 1, 101-107.
9. Yıldırım, H,Ç. (2011). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Türkçe dil bilgisi ve ad durum eklerine ilişkin öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
10. Güven, E. (2007). Yabancıların Türkçe öğrenirken ad durum eklerinde yaptıkları hataların çözümlenmesi ve bu hataların giderilmesine yönelik öneriler. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
11. Güzel, A. (2010). İki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretimi (Almanya örneği). Ankara: Öncü Basımevi.
24 Assesment
TERM LEARNING ACTIVITIES NUMBER PERCENT
Midterm Exam 1 20
Quiz 0 0
Homeworks, Performances 1 20
Final Exam 1 60
Total 3 100
Contribution of Term (Year) Learning Activities to Success Grade 40
Contribution of Final Exam to Success Grade 60
Total 100
Measurement and Evaluation Techniques Used in the Course -
Information -
25 ECTS / WORK LOAD TABLE
Activites NUMBER TIME [Hour] Total WorkLoad [Hour]
Theoretical 14 3 42
Practicals/Labs 0 0 0
Self Study and Preparation 3 15 45
Homeworks, Performances 1 30 30
Projects 0 0 0
Field Studies 0 0 0
Midtermexams 1 30 30
Others 0 0 0
Final Exams 1 30 30
Total WorkLoad 207
Total workload/ 30 hr 5,9
ECTS Credit of the Course 6
26 CONTRIBUTION OF LEARNING OUTCOMES TO PROGRAMME QUALIFICATIONS
PQ1 PQ2 PQ3 PQ4 PQ5 PQ6 PQ7 PQ8 PQ9 PQ10
LO1 1 2 4 3 4 3 3 3 5 1
LO2 1 3 3 2 5 3 4 3 5 2
LO3 1 2 4 3 4 3 3 3 5 1
LO4 1 2 3 3 5 2 3 3 5 2
LO: Learning Objectives PQ: Program Qualifications
Contribution Level: 1 Very Low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
Bologna Communication
E-Mail : bologna@uludag.edu.tr
Design and Coding
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr