Türkçe English Rapor to Course Content
COURSE SYLLABUS
HISTORY OF TURKISH TEACHING
1 Course Title: HISTORY OF TURKISH TEACHING
2 Course Code: TUR0011
3 Type of Course: Optional
4 Level of Course: First Cycle
5 Year of Study: 2
6 Semester: 4
7 ECTS Credits Allocated: 4
8 Theoretical (hour/week): 2
9 Practice (hour/week) : 0
10 Laboratory (hour/week) : 0
11 Prerequisites: None
12 Recommended optional programme components: None
13 Language: Turkish
14 Mode of Delivery: Face to face
15 Course Coordinator: Dr. Ögr. Üyesi MİNARA ALİYEVA ÇINAR
16 Course Lecturers: Yok
17 Contactinformation of the Course Coordinator: e-posta: minara@uludag.edu.tr Tel: Tel:05344115446
Adres: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Görükle Merkez Kampüs 16059 Nilüfer / BURSA
Bursa / TÜRKİYE
18 Website:
19 Objective of the Course:
20 Contribution of the Course to Professional Development
21 Learning Outcomes:
22 Course Content:
Week Theoretical Practical
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
23 Textbooks, References and/or Other Materials: Ahmet Caferoglu, Türk Dili Tarihi, Istanbul 1988.
Ahmet B. Ercilasun, Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Akçag Yayınları, Ankara 2004.
Ahmet Buran, Ercan Alkaya, Çagdaş Türk Lehçeleri, Akçag Yayınları, Ankara 2009.
Ali Akar, Türk Dili Tarihi, Ötüken Yayınları, Istanbul
2006.
Abdurrahman Güzel (Edtör), Başlangıçtan Günümüze Türkçenin Eğitim-Öğretim Tarihi Araştırmaları, Akçağ Yayınları, Ankara.
Cengiz Alyılmaz; Orhun Yazıtlarının Bugünkü Durumu, Kurmay Yayınevi, Ankara, 2005.
Nurşat Biçer; Türkçe Öğretimi Tarihi, Kesit Yayınları, İstanbul, 2017.
Mustafa Durmuş ve Alparslan Okur; Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2014.
Alyılmaz, C. (2010). Türkçe Öğretiminin Sorunları. Turkish Studies, 5(3), 728-749.
24 Assesment
TERM LEARNING ACTIVITIES NUMBER PERCENT
Midterm Exam 1 40
Quiz 0 0
Homeworks, Performances 0 0
Final Exam 1 60
Total 2 100
Contribution of Term (Year) Learning Activities to Success Grade 40
Contribution of Final Exam to Success Grade 60
Total 100
Measurement and Evaluation Techniques Used in the Course
Information
25 ECTS / WORK LOAD TABLE
Activites NUMBER TIME [Hour] Total WorkLoad [Hour]
Theoretical 14 2 28
Practicals/Labs 0 0 0
Self Study and Preparation 2 14 28
Homeworks, Performances 0 0 0
Projects 0 0 0
Field Studies 0 0 0
Midtermexams 1 30 30
Others 0 0 0
Final Exams 1 30 30
Total WorkLoad 116
Total workload/ 30 hr 3,87
ECTS Credit of the Course 4
26 CONTRIBUTION OF LEARNING OUTCOMES TO PROGRAMME QUALIFICATIONS
PQ1 PQ2 PQ3 PQ4 PQ5 PQ6 PQ7 PQ8 PQ9 PQ10 PQ11 PQ12 PQ13 PQ14 PQ15 PQ16
LO1 2 4 2 3 3 1 0 3 0 0 0 0 3 0 2 0
LO2 5 4 2 4 3 1 0 5 2 0 0 0 3 2 0 0
LO3 5 4 2 4 3 2 5 4 3 4 0 0 3 2 1 0
LO4 5 4 2 4 3 2 4 4 3 5 4 3 3 4 2 0
LO5 4 4 2 4 3 3 4 4 3 4 3 3 3 3 3 0
LO: Learning Objectives PQ: Program Qualifications
Contribution Level: 1 Very Low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
Bologna Communication
E-Mail : bologna@uludag.edu.tr
Design and Coding
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr