1 | Dersin Adı: | NÜKLEER TIP |
2 | Dersin Kodu: | TIP5057 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 5 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 9 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 4 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ERAY ALPER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Eray ALPER Prof. Dr. Feyzi TAMGAÇ Prof. Dr. A. Tayyar AKPINAR Doç. Dr. Feyza ŞEN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | 224 295 34 50 |
18 | Dersin Web Adresi: | 6045 |
19 | Dersin Amacı | Bu stajın amacı; temel nükleer tıp fiziğini, radyasyon korunmasını ve radyofarmasötiklerini öğretmekle birlikte görüntüleme mekanizmalarını, temel/ana endikasyonları, önemli radyofarmasötikleri ve onların özelliklerini de öğretmektedir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Teori | Uygulama | |
Bu stajın amacı; temel nükleer tıp fiziğini, radyasyon korunmasını ve radyofarmasötiklerini öğretmekle birlikte görüntüleme mekanizmalarını, temel/ana endikasyonları, önemli radyofarmasötikleri ve onların özelliklerini de öğretmektedir. Staj ayrıca nükleer tıp bölümünü tanıtmayı, onlara bu bölümde neler olduğunu/yapıldığını göstermeyi ve etkin bir şekilde izlenen yollara dahil etmeyi de amaçlar. Stajyerler kardiyovasküler, solunum sistemi, endoksin sistem, gastrointestinal sistem, genitoüriner sistem, iskelet sistemi, sinir sistemi ve onkoloji ile ilgili tanı evreleme, yeniden evreleme, takip ve prognoz tahmininde nükleer tıbbin rolünü ve önemi. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 30 | 30 |
Ödev | 20 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 50 | 50 |
Toplam | 100 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama | Yazılı sınav %50, Sözlü Sınav%30, performans notu%20 |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | |||
Uygulamalı Dersler | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 20 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | |||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | |||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |