Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FEN VE TEKNOLOJİ KAYNAKLI SORUNLAR
1 Dersin Adı: FEN VE TEKNOLOJİ KAYNAKLI SORUNLAR
2 Dersin Kodu: FEN0005
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ŞİRİN İLKÖRÜCÜ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Şirin İlkörücü
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarına fen ve teknolojik kaynaklı sorunları ve gelişmeleri öğretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Fen ve teknolojik gelişmelerin kronolojik tarihçesini bilir.;
2 FTarım, yapay hücre, transgenik canlılar, elektronik, otomasyon gibi alanlardaki yenilikleri araştırır.;
3 Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan hayatına olumlu etkilerini açıklar.;
4 Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan sağlığı için olumsuz etkilerini ve risklerini açıklar.;
5 Fen ve Teknolojik gelişmelerin toplum üzerindeki etkilerini tartışır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Fen ve Teknolojik Gelişmelerin Kronolojik Tarihçesi
2 Fen ve Teknolojik Gelişmelerin Kronolojik Tarihçesi
3 Fen ve Teknolojideki Yenilikler (Tarım)
4 Fen ve Teknolojideki Yenilikler (Yapay Hücre, Transgenik Canlılar)
5 Fen ve Teknolojideki Yenilikler (Elektronik, Otomasyon)
6 Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan hayatına olumlu etkileri
7 Ara sınavı
8 Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan hayatına olumlu etkileri
9 Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan hayatına olumlu etkileri
10 Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan sağlığı açısından oluşturduğu riskler
11 Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan sağlığı açısından oluşturduğu riskler
12 Sera Gazları ve Küresel Isınma
13 Felaket senaryoları ve çözüm önerileri
14 Felaket senaryoları ve çözüm önerileri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 15
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 3 14 42
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,2
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 4 3 0 0 4 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 4 0 0 0 0 0 4 3 0 0 0 0 0 0
OK3 4 4 0 0 0 4 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 3 3 3 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr