Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MEDYA OKURYAZARLIĞI
1 Dersin Adı: MEDYA OKURYAZARLIĞI
2 Dersin Kodu: BIL0009
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MUSTAFA BALAY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Mustafa BALAY
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin medyayı daha bilinçli şekilde takip edebilmelerini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Medya okuryazarlığını ve medya okuryazarlığının önemini öğrenir. ;
2 Dünya'da ve Türkiye'deki medya okuryazarlığı sürecini öğrenir. ;
3 İletişim süreci, öğeleri ve iletişim türlerini öğrenir. ;
4 Kitle iletişim araçları, iletişim ve kitle - iletişim ilişkisini öğrenir. ;
5 Medyanın işlevlerini ve ekonomik boyutunu öğrenir. ;
6 Türkiye'deki televizyon yayıncılığının gelişimini öğrenir. ;
7 Televizyon program türlerini öğrenir. ;
8 Haber ve haber kaynaklarını sorgulamayı öğrenir.;
9 Sosyal medya ve ortamlarını öğrenir.;
10 Televizyonun olumsuz etkilerini, tv program analizlerini ve uyarıcı simgeleri öğrenir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Medya okuryazarlığı ve önemi
2 Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı süreci
3 İletişim süreci, öğeleri ve iletişim türleri
4 Kitle iletişim araçları, iletişim ve kitle iletişim ilişkisi
5 Medya işlevleri, ekonomik boyutu
6 Televizyon, Türkiye'de televizyon yayıncılığı
7 Televizyon program türleri
8 Radyo, işlevleri, radyo program türleri ve analizleri
9 Periyodlar, işlevleri, gazete ve dergi, temel kavramlar
10 Gazetede Haber ve fotoğrafın önemi, gazete hazırlama uygulaması, dergi türleri
11 Medya okur-yazarlığında eleştirel yaklaşımlar
12 Medya okur-yazarlığı uygulamaları
13 Sosyal medya okur yazarlığı nedir?
14 Genel tekrar ve değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Abdurrahman Şahin, Anı Yayıncılık, Ankara-2014.
- https://yokdersleri.yok.gov.tr/
1) Auzef, Medya Okuryazarlığı pdf dosya
2) Ata Aöf, Medya Okuryazarlığı pdf dosya
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 28 28
Diğer 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 28 28
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr