Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME
1 Dersin Adı: ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME
2 Dersin Kodu: OKU3203
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HANDAN ASUDE BAŞAL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: asubasal@uludag.edu.tr, 224 2942295, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, A Blok, İlköğretim Bölümü, 16059 Nilüfer,Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Okul öncesi çocuğunu her yönüyle tanımaya çalışarak, eğitimi için gereken faaliyetleri, çocuğun psikolojik durumunu, gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgilendirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Okul öncesi eğitimde çocukları tanımanın amaç ve öneminin farkına varma;
2 Çocukları tanımada kullanılan yöntemleri bilme ;
3 Çocukların bilinmesi gereken özelliklerini kavrama ;
4 Çocukları tanımada kullanılan teknikleri bilme ;
5 Çocukları tanımanın eğitim açısından yararlarının farkına varma;
6 Okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgilendirmek. Örneğin; Good Enough Bir Adam Çiz Testi, Çocuk Tanıma Formu, Aile Çiz Testi gibi. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş – Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı
2 Birey ve bireysellik: Bireysel farkları etkileyen etmenler
3 Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği
4 Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler
5 Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği
6 Gözleme dayalı diğer gözlemsel teknikler: 1) Anekdot kayıtları 2)Gözlem listeleri
7 Gözlemsel teknikler
8 Görüşme tekniği
9 Çocuklara yönelik Anket tekniği ve diğer Sosyometrik teknikler
10 Sosyometrik teknikler
11 Olay incelemesi tekniği
12 Çocukları tanımaya yönelik testler Örneğin; Aile Çiz Testi gibi.
13 Toplanan bireysel bilgilerin saklanması ve korunması
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Özgüven İ. E. 2005; Bireyi Tanıma Teknikleri. PDREM Yayınları, Ankara.
GÜRÜN, O. A.1984; Çocuğumuzu Tanıyalım. İnkilap Yayınları, İstanbul.
Yavuzer, Haluk. 1992. Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 12 20
Yıl sonu Sınavı 1 30
Toplam 14 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 70
Finalin BAşarıya Oranı 30
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 12 3 36
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 4 2 8
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3
OK2 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3
OK3 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK4 0 5 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 3 0 5
OK5 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 5 0 5
OK6 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 5 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr