asubasal@uludag.edu.tr, 224 2942295, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, A Blok, İlköğretim Bölümü, 16059 Nilüfer,Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Okul öncesi çocuğunu her yönüyle tanımaya çalışarak, eğitimi için gereken faaliyetleri, çocuğun psikolojik durumunu, gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgilendirmek.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Okul öncesi eğitimde çocukları tanımanın amaç ve öneminin farkına varma;
2
Çocukları tanımada kullanılan yöntemleri bilme
;
3
Çocukların bilinmesi gereken özelliklerini kavrama
;
4
Çocukları tanımada kullanılan teknikleri bilme
;
5
Çocukları tanımanın eğitim açısından yararlarının farkına varma;
6
Okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgilendirmek. Örneğin; Good Enough Bir Adam Çiz Testi, Çocuk Tanıma Formu, Aile Çiz Testi gibi.
;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Giriş – Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı
2
Birey ve bireysellik: Bireysel farkları etkileyen etmenler
3
Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği
4
Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler
5
Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği
6
Gözleme dayalı diğer gözlemsel teknikler: 1) Anekdot kayıtları 2)Gözlem listeleri
7
Gözlemsel teknikler
8
Görüşme tekniği
9
Çocuklara yönelik
Anket tekniği ve diğer Sosyometrik teknikler
10
Sosyometrik teknikler
11
Olay incelemesi tekniği
12
Çocukları tanımaya yönelik testler Örneğin; Aile Çiz Testi gibi.
13
Toplanan bireysel bilgilerin saklanması ve korunması
14
Genel değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Özgüven İ. E. 2005; Bireyi Tanıma Teknikleri. PDREM Yayınları, Ankara. GÜRÜN, O. A.1984; Çocuğumuzu Tanıyalım. İnkilap Yayınları, İstanbul. Yavuzer, Haluk. 1992. Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
50
Kısa Sınav
0
0
Ödev
12
20
Yıl sonu Sınavı
1
30
Toplam
14
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
70
Finalin BAşarıya Oranı
30
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
13
2
26
Ödevler
12
3
36
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
8
8
Diğer
4
2
8
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
14
14
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU