1 |
Dersin Adı: |
MESLEK ETİĞİ ve YASAL KONULAR |
2 |
Dersin Kodu: |
RPD4003 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
7 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
2 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. RAHŞAN SİVİŞ ÇETİNKAYA |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
|
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Psikolojik danışman adaylarına psikolojik danışmanlık meslek etiğini öğretmek. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dersin tanıtımı, ders planının açıklanması, öğrenci çalışma gruplarının oluşturulması |
|
2 |
Psikolojik danışmanlık meslek etiği konusuna giriş, Amerika Birleşik Devletleri’nde ve ülkemizde psikolojik danışmanlık meslek etiğinin geçmişine ve bugününe ilişkin bir derleme, günümüzde psikolojik danışman eğitiminde meslek etiğinin yeri. |
|
3 |
Psikolojik danışmanlık meslek etiğinin kuramsal temellerini oluşturan zorunlu etik ve istekli etik; ilke etiği ve erdem etiği. |
|
4 |
Psikolojik danışman ve danışan arasındaki sınırlar (Psikolojik danışmanın kendini açması, hediye kabul etme |
|
5 |
çift yönlü ve çok yönlü ilişkiler, çoklu roller, duygusal ve cinsel etkileşimler ve ilişkiler, erotik olmayan dokunma), psikolojik danışman eğitimi ve süpervizyon ilişkisinde sınırlar ve çift yönlü ilişkiler.
Örnek durumların öğrenci çalışma gruplarınca canlandırılması ve tartışması
|
|
6 |
Gizlilik, Ayrıcalıklı psikolojik danışman-danışan iletişimi ve danışan mahremiyeti, gizlilik, danışan mahremiyeti ve yasal zorunluluklar: koruma ve uyarma görevi (Tarasoff Vakası), okullarda çalışan psikolojik danışmanlar ve gizlilik; gizlilik, danışan mahremiyeti ve kurumsal ilkeler.
Örnek durumların öğrenci çalışma gruplarınca canlandırılması ve tartışması
|
|
7 |
Danışan hakları ve aydınlatılmış onam (Bilgilendirilmiş rıza), ölçme, değerlendirme ve yorumlamada aydınlatılmış onam
Meslek etiği ve çok-kültürlülük, grupla psikolojik danışmada çok-kültürlülük ve çeşitlilik, ölçme, değerlendirme ve yorumlamada çok-kültürlülük, ayrımcılık yapmama, psikolojik danışmada değerlerin rolü.
Örnek durumların öğrenci çalışma gruplarınca canlandırılması ve tartışması
|
|
8 |
Antwone Fisher ve Goodwill Hunting film izlenimlerinin sınıfta öğrencilerce paylaşımı |
|
9 |
Genel Tekrar |
|
10 |
Stres, tükenmişlik ve psikolojik danışmanın rahatsızlığı, aktarım ve karşı aktarım, mesleki yetkinliğin sürdürülmesi ve sürekli eğitim, etik konularda konsültasyon yapma.
Örnek durumların öğrenci çalışma gruplarınca canlandırılması ve tartışması
|
|
11 |
Meslek etiği ve yasalar, yönetmelikler, en fazla dava konusu olan etik dışı psikolojik danışman davranışları. |
|
12 |
Bilimsel araştırmalarda aydınlatılmış onam ve aldatma (Tuskegee Frengi Araştırması, Küçük Albert Deneyi, Canavar Araştırması), bilimsel araştırmalarda gizlilik ve katılımcı mahremiyeti, yayın yapma ve bilimsel inceleme etiği (Aşırma), bilimsel araştırma ve hesap verebilirlik.
Örnek durumların öğrenci çalışma gruplarınca canlandırılması ve tartışması
|
|
13 |
Etik Karar Alma Modelleri, Örnek etik ikilem çözümlerinin sınıfa sunulması.
|
|
14 |
Dersin genel bir değerlendirmesinin yapılması
|
|