Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKE ve TEKNİKLERİ
1 Dersin Adı: PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKE ve TEKNİKLERİ
2 Dersin Kodu: RPD3005
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ASUMAN YÜKSEL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: asumany@uludag.edu.tr
02242942211
Uludağ Üniversitesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin psikolojik danışma ilke ve teknikleri, danışma süreci, danışma aşamaları ve temel danışma teknikleri hakkında bilgilendirilmesini sağlamak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Psikolojik danışma sürecinde kullanılan temel teknikleri bilme ;
2 Psikolojik danışmada kullanılan temel beceriler arasındaki ilişkiyi açıklayabilme;
3 Temel terapötik becerileri kullanabilme;
4 Psikolojik danışmada gerekli olan terapötik koşulları bilme;
5 Terapötik becerileri ve koşulları bütünleştirebilme yeteneği;
6 Terapötik koşulları yerleştirebilme yeteneği;
7 Sonlandırmayla ilgili becerileri uygulayabilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanitimi, derste kullanilacak kaynaklarin açiklanmasi ve dersin yürütülme biçimi, ödev ve sinavlarin içeriği ile ilgili açiklamalar
2 Profesyonel yardım Psikolojik danışman olarak kendini tanıma
3 Psikolojik danışma basamakları ve becerileri
4 Danışanla ilk ilişkinin kurulması ve iletişim
5 Danışanın sorunlarını değerlendirme
6 Psikolojik danışmada amaç oluşturma
7 Çalışma Haftası
8 Strateji belirleme ve müdahale seçme
9 Duygularla ilgili müdahaleler
10 Bilişsel müdahaleler
11 Davranışçı müdahaleler
12 Sistemik müdahaleler
13 Sonlandırma ve izleme
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Akkoyun, F. (1994). Yardım Becerileri (Temel Eğitim Programı)
Ankara: Nobel.
Carkhuff, F. (1986). The Art of Helping (5 th edition) Ambers:
Human Resource Dewelopmant Pres, Publishers of Human
Technology.
Cormier,S. ve Hackney,H.(2009). Psikolojik Danışma Stratejiler ve
Müdahaleler. (Çevr. Ed: Süleyman Doğan ve Barış Yaka) .
Ankara: Pegem A
Delaney, D.J ve Eisenberg, S.(1993). Psikolojik Danışma Süreci.
(Çeviri: N.Ören ve M. Takkaç).İstanbul: MEB yayınları.
Egan, G (1975). Psikolojik Danışmaya Giriş: Kişiler arası İlişkiler
Kurmada ve Kişisel Yardım Hizmeti Vermede Sistematik
Bir Model. (Çevirenler: F. Akkoyun ve arkadaşları).Ankara:
Nobel
Egan, G.(1975). Yardım Becerileri Alıştırmaları / Psikolojik Danışmaya Giriş Kitabına Eşlik Eden Eğitim El Kitabı.
(Çevirenler: F. Akkoyun ve arkadaşları)Ankara: Nobel.
Eisenberg, S. ve Delenay, D.J. (1993). Psikolojik Danışma Süreci.
(N. Ören ve M. Takkaç). İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı
yayınları.
Hackney, H.,Cormier, S. (2008). Psikolojik Danışma İlke ve
Teknikleri: Psikolojik Yardım Süreci El Kitabı (Çev:
T.Ergene, S. Aydemir Sevim ). Ankara: Mentis Yayıcılık.
Rosenthal, H,G. (1998). Favorite Counseling and Therapy
Techniques: 51 Therapists Share Their Most Creative
Strategies. (Ed: Rosenthal, H,G) Philadelphia. Axxelerated
Development
Meier. S.T. ve Davis, S.R. (2006). Psikolojik Danışma Temel
Öğeler (Çev Ed: Süleyman Doğan) Ankara. Pegem A
Voltan, A.N. (2009). Yeniden Terapötik İletişim Kişiler Arası
İlişkiler Ankara: Nobel.
Değerlendirme
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 1 30
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 1 16 16
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 1 6 6
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr