Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İLETİŞİM BECERİLERİ VE DİKSİYON
1 Dersin Adı: İLETİŞİM BECERİLERİ VE DİKSİYON
2 Dersin Kodu: AEB4011
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Nimet HAŞIL KORKMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Nimet HAŞIL KORKMAZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nhasiluludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İletişim becerisi ve Diksiyonun önemini kavramak, İletişimin spor da önemini açıklamak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dil malzemesinin doğru seçilmesi ve yerinde kullanılması,;
2 Seçilen dil malzemesinin doğru telâffuz edilmesi,;
3 Sesin ve konuşmayla ilgili diğer unsurların en verimli şekilde kullanılması,;
4 İnsanlarla Olan İlişkilerimizi Geliştirmek;
5 Duygu, düşünce ve amaçlarımızı arzu edilen bir tarz da ortaya koymak,;
6 Karşımızdaki insanları etkili bir şekilde dinleyerek onların dertleriyle ilgilenmek. ;
7 İletişimin Türlerini bilir;
8 Spor ve İletişim konusunu açıklar;
9 İletişim ve Fair play ilişkisini kavrar;
10 Çatışma çözme stratejilerini bilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Diksiyon nedir * Diksiyonun Önemi
2 İletişim Nedir? İletişim öğeleri nelerdir?
3 Konuşma , ses, vurgu nedir? Konuşma nasıl olmalıdır.
4 Tekerleme Çalışmaları
5 Nefes çalışmaları
6 Dinleme nedir? Dinlemenin özellikleri nelerdir?
7 Etkili İletişim Becerileri
8 Spor ve İletişim
9 Antrenör ve sporcu iletişimi
10 Hakem ve oyuncu ilişkisi
11 Şiir ve trat çalışmaları
12 İletişim ve Fair play
13 Çatışma çözme stratejileri
14 Kişisel gelişimde iletişimin önemi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Sillars,S. İletişim, M.E.B. 1995
Gürüz,D.&Eğinli,A. İletişim Becerileri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2008 (1. Baskı) Schober,O. Beden Dili, ARION, 2003
Diksiyon notları Deniz Rona
Spor da Etkili İletişim Azmi Yetim- Recep Cengiz
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 58
Toplam İş Yükü / 30 saat 1,93
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 3 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 3 0 4 0 4 3 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr