İzostatik sistemleri kavramış olan öğrenciye kesit tesirleri ve bunlara bağlı olarak şekil ve yer değiştirmelerin belirlenmesinde geometrik uygunluk şartları ile gerilme şekil değiştirme bağıntılarının öğretilmesi
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Bir yapı sistemine etkiyen yükleri sınıflandırabilmek;
Hiperstatik sistemlerin analizi,hiperstatiklik ve serbestlikdereceleri
7
Kiriş ve çerçevelerde deplasman hesabı
8
Kiriş ve çerçevelerde deplasman hesabı
9
Kafes sistemlerde deplasman
10
Hiperstatik sistemlerin çözüm yöntemleri ve özellikleri, Cross yöntemi
11
Hiperstatik sistemlerin çözüm yöntemleri ve özellikleri, Cross yöntemi
12
Hiperstatik sistemlerin çözüm yöntemleri ve özellikleri, Cross yöntemi
13
Hiperstatik sistemlerin çözüm yöntemleri ve özellikleri, Biro yöntemi
14
Hiperstatik sistemlerin çözüm yöntemleri ve özellikleri, Biro yöntemi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Çakıroğlu, A. ve E. Çetmeli 1990. Yapı Statiği Cilt 2. Beta Basım Yayım A.Ş. İstanbul. Can H., 2002. Çözümlü Örneklerle Yapı Statiği, Birsen Yayınevi, İstanbul. Paçacı, M. 1984. Statik –Betonarme Proje Nasıl Yapılır. TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası Ankara Şubesi Yayını, Ankara. Sabis, T. 1971. Yapı Statiği. İstanbul Teknik Üniversitesi Kütüphanesi, Sayı:845, İstanbul.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
6
84
Ödevler
0
7
35
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
16
16
Toplam İş Yükü
177
Toplam İş Yükü / 30 saat
5,9
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU