Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YAKIN ÇAĞ TÜRKİYESİNDE BÜYÜK SOSYAL DÖNÜŞÜMLER
1 Dersin Adı: YAKIN ÇAĞ TÜRKİYESİNDE BÜYÜK SOSYAL DÖNÜŞÜMLER
2 Dersin Kodu: SSY4009
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. YILDIRIM UYSAL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü
sosyoloji@uludag.edu.tr
(0224) 294-18-43
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türkiye Cumhuriyeti tarihi boyunca meydana gelen toplumsal dönüşümleri irdelemek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Söz konusu alanın temel kavramsal çerçevesini öğrenme yeteneği kazanmak.;
2 Söz konusu alanla daha geniş sosyolojik bilgi arasındaki ilişkiyi temel anlamda anlamayı geliştirmek.;
3 Söz konusu alanı şekillendirmeye yardım eden ilgili toplumsal süreçlerin kavramsallaştırılmasını meydana getirmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türkiye'nin erken döneminde toplum
2 1930'lu yıllar ve 2. Dünya Savaşı esnasında Türkiye toplumu
3 2. Dünya Savaşı sonrası Türkiye toplumundaki değişmeler
4 Kapitalizmin kurumsallaşması: 1960'lı yıllar
5 Siyasallaşma ve 1970'ler
6 1980'lerin neo-liberal politikaları ve toplum
7 1990'ların Türkiyesi
8 2000'li yılların başından günümüze Türkiye
9 Cumhuriyet Türkiye'sinde Sınıflar
10 Cumhuriyet Tarihi boyunca kadın hareketi
11 Türkiye'de Siyasi Partiler
12 Askeri darbelerin Türkiye toplumuna etkisi
13 Türkiye - Avrupa Birliği ilişkileri ve Türkiye toplumu
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Türkiye'de Siyasal Partilerin Sosyal Temelleri, Muzaffer Sencer, 1974.
Atatürk Devrimi Sosyolojisi, Kurt Steinhaus, 1995.
Türkiyede Sınıf Mücadeleleri Cilt 1 1908-1980, Sungur Savran, 2010.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 4 56
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 3 5 3 2 3 3 4 4 2 5 3
OK2 3 3 4 2 3 5 3 2 3 5 5 4
OK3 5 3 4 2 3 5 4 4 3 4 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr