Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
LATİNCE I
1 Dersin Adı: LATİNCE I
2 Dersin Kodu: FLS3057
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ELİF BURCU ÖZKAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Nihal Petek BOYACI
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: npetekb@gmail.com;
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2941835
18 Dersin Web Adresi: http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, Latin dilinin temel gramer yapısını anlamak ve bu dilde yazılmış basit tarihi ve felsefi ifade ve kavramları çözümlemektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Latin dili temel gramer bilgisine sahip olma.;
2 Latin dili temel gramer bilgisini kullanabilme.;
3 Latince bilgisi ile basit felsefi kavram veya ifadelerin çözümlemesini yapabilme.;
4 Latince bilgisi ile Latin diliyle yazılmış basit felsefi metinlerini kavrayabilme.;
5 Latince bilgisi ile Latin diliyle yazılmış basit felsefi metinleri yorumlayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Alfabe
2 I. İsim çekimi
3 Etken çatı şimdiki zaman
4 II. İsim çekimi
5 Etken çatı şimdiki hikaye zaman(I.quiz)
6 Metin Çözümleme
7 Ders tekrarı ve Ara sınav
8 I. grup sıfatlar
9 V. İsim çekimi
10 Etken çatı gelecek zaman
11 Metin Çözümleme(II.quiz)
12 III. İsim çekimi
13 Etken çatı geçmiş zaman- Geçmiş hikaye zaman- Gelecek geçmiş zaman
14 Metin Çözümleme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -Latince Grameri, Prof. Dr. Faruk Zeki Perez, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, 1968.
-Uygulamalı Latin Dili, Doç. Dr. Filiz Öktem, Sosyal Yayınları, 1996.
-Latince-Türkçe Sözlük, Erdal Alova, Sina Kabaağaç, Sosyal Yayınları, 1995.
-Elementary Latin Exercises, A. E. Hillard, Duckworth Publish, 1995.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 2 20
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 3 21
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 13 1 13
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr