Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
UYGULAMALI GEOMETRİYE GİRİŞ
1 Dersin Adı: UYGULAMALI GEOMETRİYE GİRİŞ
2 Dersin Kodu: MAT4097
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BETÜL BULCA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bbulca@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Düzlem ve uzaydaki eğrileri tanıtıp yaklaşım metodlarını kullanarak eğrilerin geometrik modellemelerini elde edebilmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Analitik ve diferansiyel geometride verilen eğriler kavramlarını hatırlamak ve pekiştirmek;
2 İnterpolasyon yöntemlerini kavramak;
3 Lagrange ve Newton İnterpolayson yöntemleri arasındaki farkı anlamak;
4 Hermite interpolasyon yönteminin diğer yöntemlere karşı avantajlarını kavramak;
5 Spline eğrileri ve Bezier eğrileri arasındaki ilişki ve avantajları kavramak;
6 Bezier eğrilerinin kullanım alanlarını belirlemek;
7 Eğrilerin günlük hayatta karşımıza çıktığı yerler ve kullanım alanları hakkında örneklerle bilgi sahibi olmak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Afin uzay
2 Nokta-vektör ilişkileri ve barisantrik koordinatlar
3 Düzlemde ve uzayda eğriler
4 Eğrilerde lineer interpolasyon yöntemi
5 Eğrilerde polinom interpolasyonu ve 4-nokta yöntemi
6 Lagrange ve Newton polinom yöntemleri
7 Eğrilerde Hermite interpolasyon yöntemi
8 Spline interpolasyon yöntemi ve kübik spline eğrileri
9 Bezier eğrileri
10 Bezier eğrilerinin Bernstein gösterimi
11 Bezier eğrilerinin özellikleri ve interpolasyon yöntemleriyle ilişkileri
12 Bezier eğrilerinde bölme algoritması
13 Bezier eğrilerinin derece yükseltilmesi
14 B-spline ve NURBS eğrileri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: A. Jaklic, A. Leonardis, F. Solina, Segmentation and Recovery of superquadrics,Kluwer Academic Publishers, 2000
G. Farin, J. Hoschek, M. S. Kim, Handbook of Computer aided Geometric Design, Elsevier Science, 2002.
D. Salomon, Curves and Surfaces for Computer Graphics, springer Science business media, 2006.
F. Yamaguchi, Curves and Surfaces in Computer Aided Geometric Design, Springer-Verlag, 1988.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
Uygulamalı Dersler
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 3 4 1 3 0 0 1 3 0 0
OK2 2 3 4 2 0 0 4 0 0 0
OK3 1 3 3 3 0 0 3 0 0 0
OK4 1 2 3 1 0 0 3 2 0 0
OK5 0 2 3 2 0 0 4 3 0 0
OK6 2 3 3 2 0 0 4 2 0 0
OK7 1 3 4 2 0 0 4 2 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr