Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DOĞA FELSEFESİ TARİHİ
1 Dersin Adı: DOĞA FELSEFESİ TARİHİ
2 Dersin Kodu: FZK0508
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Dersin ön koşulu yoktur
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EMIN N. ÖZMUTLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Ercan PİLİÇER
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Emin N. ÖZMUTLU
E-mail: ozmutlu@uludag.edu.tr
İş Tel:(0224)2941693
Adres: UÜ Fen Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü, 16059 Görükle Kampusü, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Newton’a göre fizik doğa felsefesinin matematik diliyle tartışılmasıdır. Bu nedenle fizik tarihine doğa felsefesi tarihi demek anlamlı bir yaklaşımdır. Dersin amacı bölüm dışı öğrencilere fizik felsefesini tarihi akış sırasıyla matematiksel ayrıntılara girmeden aktarmaktır. Böylece öğrencilerin bilime daha geniş bir pencereden bakarak, günümüz bilimini anlayarak sevmelerini sağlamak hedeflenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilimsel yöntemin çıkış noktasının astronomi olduğunu öğrenir.;
2 Pozitif bilimin doğal fenomenlere nasıl yaklaştığını anlar.;
3 Bilimsel akıl yürütme yöntemine alışır.;
4 Çevreye sorgulayıcı bir yaklaşımla bakmayı öğrenir.;
5 Doğal fenomenlerin yorumunda matematiğin yerini öğrenir.;
6 Bir bilim adamı olarak düşünme yeteneği kazanır.;
7 Güncel yaşantısındaki olgulara da bilimsel gözle bakma yeteneği gelişir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş, Galileo öncesi astronomi ve fizik
2 Güneş merkezli gezegenler sistemi
3 Galileo fiziği
4 Newton’un sentezi
5 Optik ve elektromanyetizma
6 Özel görelilik teorisi
7 Genel görelilik teorisi
8 Termodinamik
9 Arasınav+ders tekrarı
10 Kuantum mekaniği
11 Temel parçacıklar fiziği
12 Klasik fizik felsefesi
13 Modern fiziğin felsfesi
14 Genel tartışma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Emin N. Özmutlu, “Fizik Tarihi”, Yayımlanmamış ders notları,
2. C.A. Ronan, (2003), “Bilim Tarihi”, Çeviri, TÜBİTAK, Akademik Dizi,
3. S. Tekeli, E. Kahya, M. Dosay, R. Demir, H.G. Topdemir, Y. Unat, A.Koç Aydın, (2007), “Bilim Tarihine Giriş”, Nobel Yayın Dağıtım.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 14 6 84
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,87
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 4 0 0 5 5 0 5 5 5 0
OK2 3 3 2 0 0 3 2 0 3 3 0 0
OK3 5 5 5 0 0 4 3 0 3 3 0 0
OK4 5 5 5 0 0 4 3 0 3 3 0 0
OK5 5 5 5 0 0 5 3 0 3 3 0 0
OK6 5 5 5 0 0 4 2 0 2 2 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr