1 | Dersin Adı: | DOĞA FELSEFESİ TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | FZK0508 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Dersin ön koşulu yoktur |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EMIN N. ÖZMUTLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yrd. Doç. Dr. Ercan PİLİÇER |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Emin N. ÖZMUTLU E-mail: ozmutlu@uludag.edu.tr İş Tel:(0224)2941693 Adres: UÜ Fen Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü, 16059 Görükle Kampusü, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Newton’a göre fizik doğa felsefesinin matematik diliyle tartışılmasıdır. Bu nedenle fizik tarihine doğa felsefesi tarihi demek anlamlı bir yaklaşımdır. Dersin amacı bölüm dışı öğrencilere fizik felsefesini tarihi akış sırasıyla matematiksel ayrıntılara girmeden aktarmaktır. Böylece öğrencilerin bilime daha geniş bir pencereden bakarak, günümüz bilimini anlayarak sevmelerini sağlamak hedeflenmektedir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş, Galileo öncesi astronomi ve fizik | |
2 | Güneş merkezli gezegenler sistemi | |
3 | Galileo fiziği | |
4 | Newton’un sentezi | |
5 | Optik ve elektromanyetizma | |
6 | Özel görelilik teorisi | |
7 | Genel görelilik teorisi | |
8 | Termodinamik | |
9 | Arasınav+ders tekrarı | |
10 | Kuantum mekaniği | |
11 | Temel parçacıklar fiziği | |
12 | Klasik fizik felsefesi | |
13 | Modern fiziğin felsfesi | |
14 | Genel tartışma |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Emin N. Özmutlu, “Fizik Tarihi”, Yayımlanmamış ders notları, 2. C.A. Ronan, (2003), “Bilim Tarihi”, Çeviri, TÜBİTAK, Akademik Dizi, 3. S. Tekeli, E. Kahya, M. Dosay, R. Demir, H.G. Topdemir, Y. Unat, A.Koç Aydın, (2007), “Bilim Tarihine Giriş”, Nobel Yayın Dağıtım. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 14 | 6 | 84 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |