Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HIRİSTİYANLIK TARİHİ ve TEOLOJİSİ
1 Dersin Adı: HIRİSTİYANLIK TARİHİ ve TEOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: FDB6115
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHMET GÜÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: aguc@uludag.edu.tr / 2431066 - 60331
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencinin, dini pratikler, inanç esasları ve tarihi süreç dahil olmak üzere Hıristiyanlık hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmasına yardımcı olmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İsa zamanındaki belli başlı dini cereyanları dönemin özellikleri çerçevesinde yorumlar.;;
2 Hıristiyanlığın doğuşu ve yayılışını değerlendirir.;;
3 Konstantin Döneminin ve Milan Fermanının Hıristiyanlığa etkileri açısından değerlendirmesini yapar. ;;
4 İznik Konsili başta olmak üzere diğer konsilleri, bu konsillerde yapılan teolojik tartışmaları ve alınan kararları yorumlar.;;
5 Doğu-Batı Hıristiyanlığının ayrılmasını hazırlayan sebepler hakkında yorum yapar.;;
6 Ana hatlarıyla Hıristiyanlık inanç esaslarını kavrar.;;
7 Teslis düşüncesinin ortaya çıkışı ve sebep olduğu fikir ayrılıkları hakkında değerlendirmeler yapar.;;
8 Genel Hıristiyan inançları temelinde kefaret ve kurtuluş öğretisini eleştirir. ;;
9 Hıristiyanlıkta ibadet, ayin ve diğer dini pratikler hususunda bir kavrayışa sahip olur.;;
10 Katolik, Ortodoks ve Protestan mezhepleri başta olmak üzere Hıristiyan mezhepleri arasında karşılaştırmalar yapar.;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Miladi Çağın Başında Filistin’in Dini ve Siyasi Durumu
2 İsa zamanında Belli Başlı Dini Cereyanlar
3 Hıristiyanlığın Doğuşu ve Yayılması
4 Milan Fermanı ve Konstantin Dönemi
5 352 İznik Konsili ve Teolojik Tartışmalar
6 Diğer Konsiller ve Bu Konsillerde Alınan Kararlar
7 Doğu-Batı Hıristiyanlığının Ayrılmasını Hazırlayan Sebepler
8 Hıristiyanlık’ta İnanç Esasları
9 Teslisten Kaynaklanan İtizaller
10 Kefaret ve Kurtuluş Öğretisi
11 Hıristiyanlık’ta ibadet ve Ayinler
12 Katolik Mezhebi
13 Ortodoks Mezhebi
14 Protestan Mezhepler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 11 154
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 216
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,2
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK2 2 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 5
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 4
OK4 2 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 5
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 5
OK6 4 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4
OK8 0 0 0 0 0 3 0 0 1 0 0 0
OK9 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr