Ders Öğretim Planı
HIRİSTİYANLIK TARİHİ ve TEOLOJİSİ
1 |
Dersin Adı: |
HIRİSTİYANLIK TARİHİ ve TEOLOJİSİ |
2 |
Dersin Kodu: |
FDB6115 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
7 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. AHMET GÜÇ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
aguc@uludag.edu.tr / 2431066 - 60331 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Öğrencinin, dini pratikler, inanç esasları ve tarihi süreç dahil olmak üzere Hıristiyanlık hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmasına yardımcı olmaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
İsa zamanındaki belli başlı dini cereyanları dönemin özellikleri çerçevesinde yorumlar.;;
|
2 |
Hıristiyanlığın doğuşu ve yayılışını değerlendirir.;;
|
3 |
Konstantin Döneminin ve Milan Fermanının Hıristiyanlığa etkileri açısından değerlendirmesini yapar. ;;
|
4 |
İznik Konsili başta olmak üzere diğer konsilleri, bu konsillerde yapılan teolojik tartışmaları ve alınan kararları yorumlar.;;
|
5 |
Doğu-Batı Hıristiyanlığının ayrılmasını hazırlayan sebepler hakkında yorum yapar.;;
|
6 |
Ana hatlarıyla Hıristiyanlık inanç esaslarını kavrar.;;
|
7 |
Teslis düşüncesinin ortaya çıkışı ve sebep olduğu fikir ayrılıkları hakkında değerlendirmeler yapar.;;
|
8 |
Genel Hıristiyan inançları temelinde kefaret ve kurtuluş öğretisini eleştirir. ;;
|
9 |
Hıristiyanlıkta ibadet, ayin ve diğer dini pratikler hususunda bir kavrayışa sahip olur.;;
|
10 |
Katolik, Ortodoks ve Protestan mezhepleri başta olmak üzere Hıristiyan mezhepleri arasında karşılaştırmalar yapar.;;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Miladi Çağın Başında Filistin’in Dini ve Siyasi Durumu |
|
2 |
İsa zamanında Belli Başlı Dini Cereyanlar |
|
3 |
Hıristiyanlığın Doğuşu ve Yayılması |
|
4 |
Milan Fermanı ve Konstantin Dönemi |
|
5 |
352 İznik Konsili ve Teolojik Tartışmalar |
|
6 |
Diğer Konsiller ve Bu Konsillerde Alınan Kararlar |
|
7 |
Doğu-Batı Hıristiyanlığının Ayrılmasını Hazırlayan Sebepler |
|
8 |
Hıristiyanlık’ta İnanç Esasları |
|
9 |
Teslisten Kaynaklanan İtizaller |
|
10 |
Kefaret ve Kurtuluş Öğretisi |
|
11 |
Hıristiyanlık’ta ibadet ve Ayinler |
|
12 |
Katolik Mezhebi |
|
13 |
Ortodoks Mezhebi |
|
14 |
Protestan Mezhepler |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
|
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
100 |
Toplam |
1 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
0 |
Finalin BAşarıya Oranı |
100 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
11 |
154 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
0 |
0 |
0 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
216 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
7,2 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
OK2
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2
|
0
|
0
|
5
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
4
|
OK4
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
5
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
5
|
OK6
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
OK8
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
OK9
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK10
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |