1 |
Dersin Adı: |
PSİKOLOJİYE GİRİŞ |
2 |
Dersin Kodu: |
PSİ0502 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi AHU ÖZTÜRK |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç. Dr. Ersin Kuşdil Doç. Dr. Tevfik Alıcı Doç. Dr. Orçun Yorulmaz Doç. Dr. Gülay Dirik Yard. Doç. Dr. Handan Can Öğr. Gör. Banu Elmastaş Dikeç Öğr. Gör. Elvan Melek Ertürk |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta: pinart@uludag.edu.tr telefon: 2941875 adres: U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Oda No: E-027 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında öncelikle psikoloji biliminin ve at dallarının tanıtılması, psikolojinin bir bilim olarak gelişimi, psikolojide araştırma yöntemleri konularında öğrencilerin aydınlatılması; daha sonra psikolojinin çeşitli özel alanlarında (Fizyoloji ve Davranış Duyum ve Algı, Bilincin Değişik Durumları, Öğrenme, Bellek) temel kavramlara, kuramsal ve yöntemsel bilgilere yer verilmesi, böylelikle öğrencilerin psikoloji biliminin vizyonu hakkında genel bir bakış açısına sahip olmalarının ve bazı özel alanlardaki terim ve kavramları kavramalarının sağlanması amaçlanmaktadır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
PSİKOLOJİ BİLİMİ
Psikoloji bilimin ilgi alanları, amaçları ve araştırma yöntemleri
|
|
2 |
PSİKOLOJİ BİLİMİ (devam)
Araştırmalarda cinsiyet, ırk ve kültür etkenleri, psikolojide etik
|
|
3 |
PSİKOLOJİ BİLİMİ (devam)
Psikolojinin bir bilim alanı olarak gelişmesi
|
|
4 |
FİZYOLOJİ VE DAVRANIŞ
Nöronlar, merkezi sinir sistemi ve çevresel sinir sistemi
|
|
5 |
FİZYOLOJİ VE DAVRANIŞ (devam)
İç salgı sistemi ve davranış genetiği
|
|
6 |
DUYUM ve ALGI
Duyusal süreçlerin doğası, görme ve işitme duyuları ve diğer duyular
|
|
7 |
DUYUM ve ALGI (devam)
Algısal örgütlenme, algısal değişmezlikler, gözlemci özellikleri, uzaklık ve derinlik algısı, algısal yanılsamalar
|
|
8 |
BİLİNCİN DEĞİŞİK DURUMLARI
Bilinçte doğal değişmeler (düş kurma ve fantezi, uyu ve rüya) ve yapay değişmeler (meditasyon ve hipnoz),
|
|
9 |
Konu tekrarı + arasınav |
|
10 |
ÖĞRENME
Klasik ve edimsel koşullanma ve ikisinin karşılaştırılması
|
|
11 |
ÖĞRENME (devam)
Bilişsel öğrenme, gözleyerek öğrenme, hayvanlarda bilişsel öğrenme
|
|
12 |
ÖĞRENME (devam)
İlk öğrenme temelinde yeni öğrenme, izlerlik kavramı, klasik ve edimsel koşullanmanın değerlendirilmesi
|
|
13 |
BELLEK
Görsel ve işitsel bilgilerin belleğe kaydedilmesi nasıl gerçekleşiyor? Kısa ve uzun süreli bellekler (KSB ve USB) nedir? Bu belleklerde kodlama, depolama ve geri getirme nasıl gerçekleşir? Otobiyografik bellek nedir?
|
|
14 |
BELLEK
Bellekte özel konular: Flaş anılar ve belleğimizi geliştirme yolları, Belleğin biyolojik kökenleri
|
|