1 | Dersin Adı: | SERAMİK MALZEMELER |
2 | Dersin Kodu: | MAK4029 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AGAH UĞUZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
uguz@uludag.edu.tr 0224-2941966 Uludağ Üniv. Mühendislik-Mim. Fak. Görükle Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Mühendislik malzemeleri içinde çok önemli bir yere sahip olan seramik malzemeleri, üretim yöntemleri ile kullanım alanlarını tanıtmak. Öğrencinin mühendislik yaşamında bu malzemeleri kullanması veya seçmesi durumunda yeterli bilgi seviyesine ulaşmış olmasını sağlamak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı, içeriği. | |
2 | Malzeme türleri, malzeme yapıları, kristal yapı. | |
3 | Seramiklerin genel özellikleri. | |
4 | Seramiklerin kullanım alanları. | |
5 | Geleneksel ve yüksek teknoloji seramiklerinin karşılaştırmalı incelemesi. | |
6 | Seramik malzemelerin üretim kademeleri. | |
7 | Konu tekrarı ve 1. Ara sınav | |
8 | Refrakter seramik malzemeler. | |
9 | Seramik malzemelerin kalitatif sınıflandırılması. | |
10 | Seramik hammaddeleri. | |
11 | Seramik hammadde özellikleri ve belirlenmesi. | |
12 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
13 | Basit seramik kristal yapılar | |
14 | Silikat yapılar. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- İleri Teknoloji Malzemeleri, A. Emel Geçkinli, İTÜ Matbaası, 1991. 2-Seramik, Yüksel Güner, Gençlik Kitabevi, 1987. 3-Malzeme Bilimi ve Mühendislik Malzemeleri-Cilt 2, D.R. Askeland, Çev. Mehmet Erdoğan, Nobel Yayın Dağıtım, 1998. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 1 | 7 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 2 | 7 | 14 |
Diğer | 5 | 2 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |