Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PNÖMATİK GÜÇ İLETİMİ
1 Dersin Adı: PNÖMATİK GÜÇ İLETİMİ
2 Dersin Kodu: MAK4045
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör.Dr. MESUT ŞENGİRGİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: smesut@uludag.edu.tr , 0-224-2941987
U.Ü. MMF MAk. Müh. Böl. Görükle-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Temel pnömatik bilgisi edinmek, temel pnömatik sistem elemanlarını tanımak ve sistem tasarımı yapmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Pnömatik sistemin temel kavramlarını bilir;
2 Pnömatik sistem temel elemanlarını (kompresör, valf, silindir vs) ve özelliklerini bilir;
3 Pnömatik sistem elemanlarının seçimini yapabilir;
4 Temel pnömatik devre kurabilir;
5 Pnömatik devre tasarımı için paket program kullanabilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Pnömatik için temel kavramlar ve tanımlar
2 Pnömatik sistemlerde kullanılan havanın özellikleri
3 Basınçlı havanın üretilmesi, basınçlı hava hazırlayıcısı, kompresör çeşitleri ve özellikleri, kompresör seçim kriterleri
4 Hava şartlandırıcıları ve özellikleri
5 Pnömatik silindirlerin özellikleri ve boyutlandırılması
6 Pnömatik sistemlerde denetim elemanları (valfler) ve özellikleri
7 Pnömatik algılayıcılar
8 Pnömatik sistemlerde yol-adım grafikleri
9 Örnek devre analizi
10 Ders tekrarı ve Ara Sınav
11 Örnek temel pnömatik devrelerin kurulması
12 Örnek temel pnömatik devrelerin kurulması
13 Sistemlerin analizi için bilgisayar programının tanıtılması ve örnek modellerin analizleri
14 Örnek modellerin analizleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Werner Deppert ve Kurt Stoll, Pnömatik Kumandalar, Çev:Atilla Bir, Vogel yay.1997.
2. Werner Deppert ve Kurt Stoll, Pnömatikle Maliyetlerin Azaltılması, Çev: Osman Türkay ve ark.,
3. Festo-Didaktik eğitim notları
4. Fatih Özcan ve ark. Pnömatik Akışkan Gücü, Mert Eğitim Yayınları, 1986.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 4 4 5 4 3 3 4 2 2 5 4 3 4 5
OK2 4 4 5 4 3 3 4 2 2 5 4 3 4 5
OK3 4 4 5 4 3 3 4 2 2 5 4 3 4 5
OK4 4 4 5 4 3 3 4 2 2 5 4 3 4 5
OK5 4 4 5 5 3 3 4 2 2 5 4 3 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr