1 | Dersin Adı: | TEMEL İMMÜNOLOJİYE GİRİŞ |
2 | Dersin Kodu: | TIP2099 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FERAH BUDAK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. FERAH BUDAK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi, Tıp Fakültesi, İmmünoloji AD., 16059, Görükle, BURSA e-posta: fbudak@uludag.edu.tr Tel:2954134 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders ögrencinin immün işlevlerin ve düzenlemenin temel özelliklerini kavramasını sağlamaktır |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İmmün sisteme giriş | |
2 | İmmün sistemin hücre doku ve organları | |
3 | Antijenler | |
4 | Antikorlar | |
5 | Kompleman | |
6 | T hücre reseptörleri ve MHC molekülleri | |
7 | Doğal bağışıklık mekanizmaları-I | |
8 | Doğal bağışıklık mekanizmaları-II | |
9 | Antijen sunumu | |
10 | Humoral immün yanıt | |
11 | Hücresel immün yanıt I | |
12 | Hücresel immün yanıt II | |
13 | Mikroplara karşı İmmün yanıt I | |
14 | Mikroplara karşı İmmün yanıt II |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- Abbas A.K., Lichtman A.H., Pillai S.”Cellular and Molecular Immunology”, Saunders Elsevier, 9th edition (2018) 2- Kenneth Murphy & Casey Weaver. “Janeway’s Immunobiology” Garland Science, 9th edition (2017) 3- Nezih Hekim, Şefik Ş. Alkan, Bağışıklık Bilimi, Nobel Tıp Kitapevleri, 1. Baskı (2017) 4- Abbas A.K., Lichtman A.H. “Temel İmmünoloji”Çev. Ed.:Deniz G., Camcıoğlu Y. İstanbul Tıp Kitapevi (2015) 5- Male D., Brostoff J., Roth D.B., Roitt I. “Immunology” 8th edition, Saunders Elsevier, 8th edition (2013) |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5,5 | 77 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 93 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,1 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |