Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEMEL İMMÜNOLOJİYE GİRİŞ
1 Dersin Adı: TEMEL İMMÜNOLOJİYE GİRİŞ
2 Dersin Kodu: TIP2099
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FERAH BUDAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. FERAH BUDAK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi, Tıp Fakültesi, İmmünoloji AD., 16059, Görükle, BURSA
e-posta: fbudak@uludag.edu.tr
Tel:2954134
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders ögrencinin immün işlevlerin ve düzenlemenin temel özelliklerini kavramasını sağlamaktır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İmmün sistem ile ilgili genel kavramları anlamak;
2 İmmün sistem doku ve hücrelerini isim ve işlevleri ile bilgi sahipi olmak;
3 Doğal immün sistem mekanizmalarını kavramak;
4 Edinsel immün sistem mekanizmalarını kavramak;
5 İmmün yanıtların düzenlenmesi anlamak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İmmün sisteme giriş
2 İmmün sistemin hücre doku ve organları
3 Antijenler
4 Antikorlar
5 Kompleman
6 T hücre reseptörleri ve MHC molekülleri
7 Doğal bağışıklık mekanizmaları-I
8 Doğal bağışıklık mekanizmaları-II
9 Antijen sunumu
10 Humoral immün yanıt
11 Hücresel immün yanıt I
12 Hücresel immün yanıt II
13 Mikroplara karşı İmmün yanıt I
14 Mikroplara karşı İmmün yanıt II
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Abbas A.K., Lichtman A.H., Pillai S.”Cellular and Molecular Immunology”, Saunders Elsevier, 9th edition (2018)
2- Kenneth Murphy & Casey Weaver. “Janeway’s Immunobiology” Garland Science, 9th edition (2017)
3- Nezih Hekim, Şefik Ş. Alkan, Bağışıklık Bilimi, Nobel Tıp Kitapevleri, 1. Baskı (2017)
4- Abbas A.K., Lichtman A.H. “Temel İmmünoloji”Çev. Ed.:Deniz G., Camcıoğlu Y. İstanbul Tıp Kitapevi (2015)
5- Male D., Brostoff J., Roth D.B., Roitt I. “Immunology”
8th edition, Saunders Elsevier, 8th edition (2013)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5,5 77
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 93
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,1
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr