1 | Dersin Adı: | RENK TEORİSİ |
2 | Dersin Kodu: | GRTS205 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. EVRİM SIRMALI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. EVRİM SIRMALI Teknik Bilimler MYO evrim@uludag.edu.tr 0 224 2940895 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Renk olgusunun oluşumunu, anlamını ve sanat öğretilerindeki yerini , rengin fiziksel ve psikolojik etkilerini kavramak ve boya uygulamalarıyla rengi bir görsel ifade aracı olarak kullanmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Renge ilişkin genel tanımlamalar, temel ilkeler | |
2 | Rengin özellikleri: hue, valör, kroma kavramları, nötr renkler | |
3 | Renk karışımları: toplama metodu, çıkarma metodu, bindirme metodu | |
4 | Işık-gölge kavramı ve etkisi | |
5 | Renk teorileri: Young Helmholz teorisi | |
6 | Münsell sistemi | |
7 | Chevrul prensipleri | |
8 | Chevrul prensipleri | |
9 | Itten’ın renk zıtlıkları ve renk biçim ilişkisi | |
10 | Renk perspektifi | |
11 | Rengin psikolojik etkileri, tasarım ve renk ilişkisi | |
12 | Armoni kavramı | |
13 | Kompozisyon | |
14 | Genel değerlendirme ve örneklemeler üzerinden yorumlama |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Yrd.Doç.Dr. Mehtap Sağocak Renk Teorisi Ders Notları Aslıer, M., Eti, E., Işıngör, M. ,(1986), Resim 1 :Temel sanat Eğitimi Resim teknikleri Grafik Resim, ME.GSB Devlet Kitapları, 1986 Becer, E.(1999), İletişim ve Grafik tasarım, Dost yay., Çağlarca S., Renk ve Armoni Kuralları, İnkılap Yay. 1993 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 7 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 7 | 35 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 5 | 5 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |