Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
RENK TEORİSİ
1 Dersin Adı: RENK TEORİSİ
2 Dersin Kodu: GRTS205
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. EVRİM SIRMALI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. EVRİM SIRMALI
Teknik Bilimler MYO
evrim@uludag.edu.tr
0 224 2940895
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Renk olgusunun oluşumunu, anlamını ve sanat öğretilerindeki yerini , rengin fiziksel ve psikolojik etkilerini kavramak ve boya uygulamalarıyla rengi bir görsel ifade aracı olarak kullanmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Rengin oluşumunu, temel karakteristiklerini kavramak;
2 Renk üzerine üretilen çeşitli teori ve modelleri karşılaştırmak;
3 Rengi boya olarak uygulamak ;
4 Rengin tasarım açısından işlev, anlam ve önemini kavramak;
5 Rengi bir görsel anlatım ve iletişim unsuru olarak kullanmak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Renge ilişkin genel tanımlamalar, temel ilkeler
2 Rengin özellikleri: hue, valör, kroma kavramları, nötr renkler
3 Renk karışımları: toplama metodu, çıkarma metodu, bindirme metodu
4 Işık-gölge kavramı ve etkisi
5 Renk teorileri: Young Helmholz teorisi
6 Münsell sistemi
7 Chevrul prensipleri
8 Chevrul prensipleri
9 Itten’ın renk zıtlıkları ve renk biçim ilişkisi
10 Renk perspektifi
11 Rengin psikolojik etkileri, tasarım ve renk ilişkisi
12 Armoni kavramı
13 Kompozisyon
14 Genel değerlendirme ve örneklemeler üzerinden yorumlama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Yrd.Doç.Dr. Mehtap Sağocak Renk Teorisi Ders Notları
Aslıer, M., Eti, E., Işıngör, M. ,(1986), Resim 1 :Temel sanat Eğitimi Resim teknikleri Grafik Resim, ME.GSB Devlet Kitapları, 1986
Becer, E.(1999), İletişim ve Grafik tasarım, Dost yay.,
Çağlarca S., Renk ve Armoni Kuralları, İnkılap Yay. 1993
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 7 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 7 35
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 5 5
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 87
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,9
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 1 5 4 5 3 5 2 4 1 4
OK2 5 4 1 5 4 5 3 5 2 4 1 4
OK3 5 4 1 5 4 5 3 5 2 4 1 4
OK4 5 4 1 5 4 5 3 5 2 4 1 4
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr