Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KARAR ANALİZİ
1 Dersin Adı: KARAR ANALİZİ
2 Dersin Kodu: ISL6102
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL EMEL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr. GÜl GÖKAYA EMEL
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç.Dr.Gül GÖKAY EMEL
(224) 294 10 55
ggokay@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere, karar modelleri tasarımı, fayda - risk değerleme yöntemleri, karar ağaçları ve çok kriterli karar alma teknikleri hakkında bilgi vermek; onlara, bu bilgileri kullanarak işletme kararlarını veriye dayalı doğru ve hızlı alabilme yeteneği kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Karar alma süreçlerini bilme;
2 Fayda - Kişisel Fayda Fonksiyonları ve Riski bilme;
3 Karar Ağaçlarını ve sıralı karar almayı kavrama; ;
4 Çok amaçlı ve Çok Kriterli Karar almayı anlama;
5 İşletme karar problemlerini sayısal model olarak tasarlayabilme;
6 Sayısal karar modellerine çözüm tekniklerini uygulayabilme ;
7 Bir modelin sonuçlarını değerlendirebilme ve karar alma sürecinde kullanabilme; ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Karar Kuramı
2 Fayda Kuramı, Fayda Fonksiyonu ve Beklenti Teorisi
3 Belirsizlik Altında Karar Alma
4 Risk Altında Karar Alma
5 Riske Karşı Tutumlar, Kişisel Fayda Fonksiyonu ve Riske Karşı Tutumlarla İlişkisi
6 Oyun Kuramı
7 Karar Ağaçları
8 Bayes Kuralı ve Karar Ağaçları
9 Çok Amaçlı Karar Alma ve Hedef Programlama
10 Çok Ölçütlü Karar Alma ve Analitik Hiyerarşi Süreci
11 TOPSİS, VIKOR ve ELECTRE Yöntemleri
12 Çok Ölçütlü Fayda Fonksiyonu
13 Etkinlik Ölçümü ve Veri Zarflama Analizi
14 Stokastik Süreçler ve Markov Zincirleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Wayne Winston, Operations Research, Aydın Ulucan, Yöneylem Araştırması, H.Tütek/Ş.Gümüşoğlu, Sayısal Yöntemler (Yönetsel Yaklaşım), Mehpare Timor, Analitik Hiyerarşi Prosesi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 40 80
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 184
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,13
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 5 5 2 2 3 4 5 4 5 5 5
OK2 3 3 2 3 2 2 4 4 5 5 5
OK3 3 3 1 1 2 3 5 5 5 5 5
OK4 4 3 1 3 2 2 4 5 5 5 5
OK5 3 3 1 4 1 5 5 5 5 5 5
OK6 2 3 4 4 2 3 5 5 5 4 5
OK7 4 4 2 5 3 4 4 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr