E-mail: neslihan@uludag.edu.tr Tel: 0 224 294 11 24 Adres: Uludağ Üniversitesi İİBF Kamu Yönetimi Bölümü, Görükle Kampusu 16059 Nilüfer
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Küreselleşme süreci ile birlikte giderek daha da önemli hale gelen yerel kalkınma sorununun kentleşme politikaları ile olan bağlantısı konusunda öğrencinin bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Kentleşme ve ekonomik kalkınma arasındaki ilişkiyi analiz edebilme.;
2
Yerel öncelikleri tanımlama ve ulusal politikalarla bütünleştirebilme.;
3
Sürdürülebilir kalkınma, eşitlik, istihdam gibi amaçlar arasındaki ilişki ve dengeyi kurabilme.;
4
Yerel ve bölgesel kalkınma sorunlarının ulusal etkilerini değerlendirebilme.;
5
Mekânsal planlama ile yerel kalkınma arasındaki bağlantıları çözümleyebilme.;
6
Kalkınma ajanslarının rolü konusunda bilgi sahibi olma.;
7
Farklı yerel kalkınma modelleri konusunda bilgi sahibi olma.;
8
AB bölgesel kalkınma politikaları konusunda bilgi sahibi olma.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Kentleşme ve Ekonomik Kalkınma
2
Kentsel Rekabet ve Kentleşme Stratejileri
3
Bölgesel Eşitsizlikler ve Sorunlar
4
Mekânsal Planlama Stratejileri
5
AB Bölgesel Politikaları ve Türkiye
6
Yerel Kalkınmanın İlkeleri
7
Yerel Kalkınmanın Aktörleri
8
Yerel Kalkınma Modelleri
9
Yerel Kalkınma İçin Kentsel Teknik Alt yapı
10
Kırsal Kalkınma ve Kentsel Kalkınma Arasındaki Bütünsellik ve Uyum
11
Kentsel Mekân ve Yaşam Kalitesi
12
Kentsel Hizmetler ve Kentli Hakları
13
Kalkınma Ajansları ve Bölgesel Gelişme Politikaları
14
Ulusal Kalkınma Stratejisi ve Yerel Kalkınma İlişkisi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
- Ayşegül Mengi- Nesrin Algan, Küreselleşme ve Yerelleşme Çağında Bölgesel Sürdürülebilir Gelişme AB ve Türkiye Örneği, Ankara: Siyasal Kitabevi, 2003. - Korel Göymen, Türkiye’de Yerel Yönetişim ve Yerel Kalkınma, Boyut Yayınları, 2010. - Lauren C. Heberle - Susan M. Opp (ed.), Local Sustainable Urban Development in a Globalized World, Ashgate, 2008.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
50
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
1
30
30
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
40
40
Toplam İş Yükü
126
Toplam İş Yükü / 30 saat
4,2
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU