1 | Dersin Adı: | SİYERE MODERN YAKLAŞIMLAR |
2 | Dersin Kodu: | İLA4332 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi İLHAMİ ORUÇOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
orucogluilhami@hotmail.com 0224 2431337 (dahili 60216) U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Modern dönemde Siyer yazımında meydana gelen değişimler ve nedenleri hakkında bilgi vermek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Modern yaklaşımların kaynağı olarak modern dünya görüşü | |
2 | Modern teoloji tartışmaları ve Siyer’e yansımaları | |
3 | Kaynaklar problemi | |
4 | İlk dönem kaynakları ve sonraki kaynaklar | |
5 | Siyerin kaynağı olarak Kur’an | |
6 | Siyerin kaynağı olarak Hadis | |
7 | Siyerde tarihsel-kurgusal ayrımı | |
8 | Peygamberi anlamada beşerî-ilahî ayrımı | |
9 | Peygamberi aşırı yüceltme vurgusu | |
10 | Peygamber hayatına parçacı ve seçmeci yaklaşım | |
11 | İdeolojik siyer okumaları | |
12 | Siyere ırkçı yaklaşım | |
13 | Klasik peygamber algısına yönelik eleştiriler | |
14 | Modern dünyada peygamber nasıl anlaşılabilir? |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. İsmail Kara, Tarih ve Hurafe: Çağdaş Türk Düşüncesinde Tarih Telakkisi”, Türklük Araştırmaları Dergisi 11, Mart 2002, ss. 31-70. 2. Musa Bağcı, Beşer Olarak Hz. Peygamber, Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2010. 3. Tarif Khalidi, Images of Muhammad, Doubleday, New York 2009. 4. Clinton Bennett, In Search of Muhammad, Cassell, London 1998. 5. Clinton Bennett, In Search of Jesus, Continuum, London 2001. 6. Jabal Muhammad Buaben, Image of the Prophet Muhammad in the West: A Study of Muir, Margoliouth and Watt, The Islamic Foundation, Leicester 1996. 7. Ignaz Goldziher, Muslim Studies II, Aldine-Atherton Inc., Chicago-New York 1971. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 14 | 196 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 240 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |