Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SİYERE MODERN YAKLAŞIMLAR
1 Dersin Adı: SİYERE MODERN YAKLAŞIMLAR
2 Dersin Kodu: İLA4332
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi İLHAMİ ORUÇOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: orucogluilhami@hotmail.com
0224 2431337 (dahili 60216)
U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Modern dönemde Siyer yazımında meydana gelen değişimler ve nedenleri hakkında bilgi vermek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Modern teoloji tartışmaları çerçevesinde peygamberin konumuna dair fikir yürütebilir.;
2 Tarih yazımı ve tarih felsefesi birikimini siyer alanında kullanabilir.;
3 Siyerin kaynaklarının modern dünya görüşü perspektifinden nasıl değerlendirildiğini kavrayabilir.;
4 Siyer yazımının, Hz. Peygamber ve İslam’ı anlamadaki önemini kavrayabilir.;
5 Modern dönemde ortaya çıkan peygamber algılarını tahlil edebilir.;
6 Modern Siyer yazımını, tarihsel İsa tartışmaları ile mukayese edebilir.;
7 Siyere ideolojik yaklaşımları fark eder.;
8 Peygamber hakkında oluşan literatür hakkında bilgi sahibi olur.;
9 Siyer yazımının tarihsel gelişimini kavrayabilir.;
10 Siyer yazımının tartışmalı konularında daha sıhhatli yorumlar yapabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Modern yaklaşımların kaynağı olarak modern dünya görüşü
2 Modern teoloji tartışmaları ve Siyer’e yansımaları
3 Kaynaklar problemi
4 İlk dönem kaynakları ve sonraki kaynaklar
5 Siyerin kaynağı olarak Kur’an
6 Siyerin kaynağı olarak Hadis
7 Siyerde tarihsel-kurgusal ayrımı
8 Peygamberi anlamada beşerî-ilahî ayrımı
9 Peygamberi aşırı yüceltme vurgusu
10 Peygamber hayatına parçacı ve seçmeci yaklaşım
11 İdeolojik siyer okumaları
12 Siyere ırkçı yaklaşım
13 Klasik peygamber algısına yönelik eleştiriler
14 Modern dünyada peygamber nasıl anlaşılabilir?
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. İsmail Kara, Tarih ve Hurafe: Çağdaş Türk Düşüncesinde Tarih Telakkisi”, Türklük Araştırmaları Dergisi 11, Mart 2002, ss. 31-70.
2. Musa Bağcı, Beşer Olarak Hz. Peygamber, Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2010.
3. Tarif Khalidi, Images of Muhammad, Doubleday, New York 2009.
4. Clinton Bennett, In Search of Muhammad, Cassell, London 1998.
5. Clinton Bennett, In Search of Jesus, Continuum, London 2001.
6. Jabal Muhammad Buaben, Image of the Prophet Muhammad in the West: A Study of Muir, Margoliouth and Watt, The Islamic Foundation, Leicester 1996.
7. Ignaz Goldziher, Muslim Studies II, Aldine-Atherton Inc., Chicago-New York 1971.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 14 196
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 240
Toplam İş Yükü / 30 saat 8
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK8 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr