Ders Öğretim Planı
İNSAN ALGISINDA YENİ ANLAYIŞLAR
1 |
Dersin Adı: |
İNSAN ALGISINDA YENİ ANLAYIŞLAR |
2 |
Dersin Kodu: |
İLA4322 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
8 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
8 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ZEKI ÖZCAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof.Dr.Zeki Özcan |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
zekiozcan52@yahoo.fr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
İnsan Konusunda Günümüzdeki en son anlayışları ortaya koymak |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
İnsanın bilimsel açıdan ne olduğunu anlamak;
|
2 |
İnsana açıklamalarındaki yaklaşımları öğrenmek;
|
3 |
İnsanın çok yönlülüğünün bilincine varmak;
|
4 |
İnsanın gerçek anlamını kültür içinde kazandığını fark etmek;;
|
5 |
Hümanist ve indirgemeci insan anlayışlarının yetersizliğini görmek;
|
6 |
İnsanın küreselleşme içinde yepyeni tutumlar takındığını anlamak;
|
7 |
İnsanın doğal süreçlerle açıklanamayacağını fark etmek;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Felsefi antropolojide insan |
|
2 |
Hümanizmlerin insan anlayışı |
|
3 |
İnsanın bilimsel açıklaması |
|
4 |
Deneysel bilimlerin insan anlayışına etkileri |
|
5 |
İnsan ve toplum bilimlerinin doğuşu |
|
6 |
İnsan anlayışında yeni yaklaşımlar |
|
7 |
İnsanın çok yönlülüğü |
|
8 |
İnsanın tarihselliği |
|
9 |
Modern krizler karşısında insan |
|
10 |
Evrensel İnsan doğasının yokluğu |
|
11 |
Yöntem bireyciliği |
|
12 |
Doğallaştırma ve insan ve toplum bilimleri |
|
13 |
İnsanın hipermodern oluşu |
|
14 |
İnsan ve toplum bilimlerinde epistemoloji |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Zeki Özcan: İnsan ve Toplum Bilimleri I Zeki Özcan: İnsan ve Toplum Bilimleri II Winch: Sosyal Bilimler Felsefesi Jenks: Temel Sosyolojik Dikotomiler |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
4 |
4 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
4 |
4 |
Toplam İş Yükü |
|
|
120 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |