1 | Dersin Adı: | ARI ve İPEKBÖCEĞİ YETİŞTİRME |
2 | Dersin Kodu: | ZOO2406 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÜMRAN ŞAHAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü Görükle- Bursa umran@uludag.edu.tr 224 2941553 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Teknik arıcılığın yapılabilmesi için yetiştirme, koloni yönetimi ve arı ürünlerinin elde edilmesi, arı hastalık ve zararlıları; ipekböceği yetiştiriciliği, koza ve ham ipek elde edilmesi, ipekböceği yumurtası üretimi ve ipekböceği hastalıkları ile ilgili konularda bilgi kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Arıcılığın tarihçesi ve endüstri olarak gelişimi, Türkiye ve dünyadaki arıcılığın durumu | |
2 | Teknik arıcılık için gerekli koşullar | |
3 | Arıların zoolojik sistemdeki yeri, arıların vücut yapısı, arı ırkları | |
4 | Koloniyi oluşturan bireyler, koloninin görevleri ve davranışları | |
5 | Arıların yaptığı ve doğadan topladığı ürünlerin özellikleri önemi ve kullanım alanları | |
6 | Ana arı yetiştiriciliği ve arı sütü eldesi, bal arılarının beslenmesi | |
7 | Bal arılarının düşmanları(hastalıklar ve zararlılar) | |
8 | Ders tekrarı ve ara sınav | |
9 | İpekböcekçiliğinin ülkemizdeki tarihi, Türkiye ve dünyadaki üretim, tüketimi ve ekonomik önemi | |
10 | İpekböceği ırkları ve özellikleri, morfolojik ve fizyolojik özellikleri, yumurtaların kuluçkası ve inficar | |
11 | İpekböceği genetiği ve ıslahı, ipekböceği yetiştiriciliğini etkileyen temel faktörler | |
12 | İpekböceği gelişimine ve koza verimine etkileyen faktörler, ipekböceklerinde bakım-besleme | |
13 | Askı ve koza hasadı, polihibrit ve damızlık yumurta üretimi | |
14 | İpekböceği hastalık ve zararlıları, dut yetiştiriciliği |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
DOĞAROĞLU M, 1999, Modern Arıcılık Teknikleri ISBN 975-94210-0-3, Tekirdağ GENÇ F., DODOLOĞLU A., 2011, Arıcılığın Temel Esasları, Atatürk Üniversitesi Yayınları:931, Ziraat Fakültesi Yayınları: 341, Ders Kitapları Serisi:88 , Erzurum GOJMERAC L.W., 1980, Bees, Beekeeping Honey and Pollination, Madison – Wisconsin, ISBN 0-87055-342-9 The Silkworm: an İmportant Labaratory Tool (Y. TAZIMA) ŞAHAN, Ü. 1995. Zootekni. (Tavukçuluk., Arıcılık ve İpekböceği Yetiştirme Bölümleri) (12-13-14-15-16-17-18-19 .Üniteler). Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fak. Yayın No: 485, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, 191- 332 (ISBN 975-492-628-X). ŞAHAN, Ü. 2011.İpekböcekçiliği ( İpekböceği Yetiştirme ve Islahı, Koza Üretimi, Ham İpek, Yumurta Üretimi, Hastalıklar ve Dut Yetiştirme.Dora Yayınları, Bursa, ISBN: 978-605-4118. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 6 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 1 | 6 | 6 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 6 | 5 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |