1 |
Dersin Adı: |
EKOLOJİ ve MİMARLIK |
2 |
Dersin Kodu: |
MIM2012 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
4 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr.Gör.Dr. Çiğdem YÜCEL |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Öğ. Gör. Çiğdem YÜCEL |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta: cyucel@uludag.edu.tr, Tel: 0. 224. 2942143 Uludağ Üniversitesi Müh.- Mim. Fak. Mimarlık Bölümü |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Dünyada yoğun olarak yaşanan çevre sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm arayışları insanların ve yaşamın devamlılığını sağlayabilmek amacı ile sürekli gündemde bulunmaktadır. Bu bağlamda yaşam çevremiz ve planlama yaklaşımlarımız sorgulanmakta; daha kaliteli, daha sağlıklı yaşanabilen ve gelecek kuşaklarında gereksinimlerini karşılayabilmelerine olanak tanıyacak çevrelerin ölçütleri sorgulanacaktır. Bu gündem içerisinde ekolojik yaklaşımlar ve ekolojik mimari gibi kavramlar açıklanacaktır. Bu derste bu kavramların analizleri doğrultusunda; mimarlıkta ekoloji ilkelerin neler olabileceğine yönelik bilgileri öğretme amaçlanmaktadır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Çevre ve Ekoloji Kavramı 1
Yapılacak Etkinlikler:
Çevre ve ekoloji kavramı tanımlanarak sunu ve örneklerle eko ilkeleri tartışarak kavrama,
Okumalar;
Küresel uygarlık krizi, naylon torbadan”bez” dik etkinliğinin irdelenmesi,
Değerlendirme :
Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
Yapılacak Etkinlikler:
Çevre ve ekoloji kavramı tanımlanarak sunu ve örneklerle eko ilkeleri tartışarak kavrama,
Okumalar;
Küresel uygarlık krizi, naylon torbadan”bez” dik etkinliğinin irdelenmesi,
Değerlendirme :
Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
|
|
2 |
Ekolojinin Temel İlkeleri
Yapılacak Etkinlikler:
İlkelerle ilgili öğrencilerin deneyimleri - bilgileri tartışılarak paylaşılacak, yaşantılarla ilkeler eşleştirilecektir.
Okumalar;
Nükleer hakkında bilinmeyenler, Başka Çernobil olmasın, Alüminyum kutu
Değerlendirme :
Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
|
|
3 |
Çevre Kirliliği
Değerlendirme :
Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
|
|
4 |
Sürdürülebilirlik Kavramı
Yapılacak Etkinlikler:
Sürdürülebilirlik kavramı ile ilgili tartışma,
Ahşap beton malzemenin özelliklerinin kıyaslaması
Değerlendirme :
Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
|
|
5 |
Sürdürülebilirlik Kavramına Yasal Yönetsel Süreçler ve Kentsel Kapsamda Sürdürülebilirlik
Yapılacak Etkinlikler:
21.UIA Kongresindeki temel saptamaların- önerilerin soru cümleleriyle taranması ortamın tartışma ortamına dönüştürülerek sürdürülebilir mimarlık ilkelerinin kavranması
Değerlendirme :
Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
|
|
6 |
Geleneksel Yapılaşmada Sürdürülebilirlik
Yapılacak Etkinlikler:
Öğrencilerin geleneksel mimarlık deneyimlerinin tartışılması
Değerlendirme :
Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
|
|
7 |
Ders tekrarı ve Ara sınav |
|
8 |
Yapı Tasarımında Ekoloji
Yapılacak Etkinlikler:
Ekolojik Mimarlık Aynı hacme değişik yüzey ve taban alanlarına sahip geometrik birim şekillerin ısı kaybı oranları, Geometrik birim şeklin hacminin iki katına çıkartıldığı durumlarda ısı kaybı oranları, Aynı büyüklükteki geometrik birim şekillerin değişik birleşmeleri durumunda ısı kaybı oranlarının şemalarla tartışılması.
Değerlendirme :
Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
|
|
9 |
Ekolojik Mimarlık Tanımları
Yapılacak Etkinlikler:
Her bir öğrencinin tanımını yazıp, oluşturduğu tanımı sınıfça sorgulama, tartışma
Değerlendirme :
Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
|
|
10 |
Yenilenebilir Enerji Kavramı
Yapılacak Etkinlikler:
Okumalar;
Enerji için yeni bir gelecek yaratmak. Janet Savin
Değerlendirme :
Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
|
|
11 |
Güneş Enerjisi1
Yapılacak Etkinlikler: Pv panelli çalışkan arının güneş elektriği ile çalışmasını deneyimlemek.
Değerlendirme : Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
|
|
12 |
Rüzgar Enerjisi ve Biomass Enerjisi
Okumalar;
Türkiye ve Enerji, Zerrin Yılmaz
Makale tartışması
Değerlendirme : Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
|
|
13 |
Öğrenci Ekolojik Proje Sunumları
Yapılacak Etkinlikler:
Araştırılan yapının sınıf ortamında sunumunun yapılarak tartışılması
Değerlendirme :
Sunuyu hazırlayan öğrencinin bireysel öğrenme etkinlikleri ve grupla paylaşma deneyiminin değerlendirilmesi
|
|
14 |
Öğrenci Ekolojik Proje Sunumları
Yapılacak Etkinlikler:
Araştırılan yapının sınıf ortamında sunumunun yapılarak tartışılması
Değerlendirme :
Sunuyu hazırlayan öğrencinin bireysel öğrenme etkinlikleri ve grupla paylaşma deneyiminin değerlendirilmesi
|
|