Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EKOLOJİ ve MİMARLIK
1 Dersin Adı: EKOLOJİ ve MİMARLIK
2 Dersin Kodu: MIM2012
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör.Dr. Çiğdem YÜCEL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğ. Gör. Çiğdem YÜCEL
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: cyucel@uludag.edu.tr, Tel: 0. 224. 2942143 Uludağ Üniversitesi Müh.- Mim. Fak. Mimarlık Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dünyada yoğun olarak yaşanan çevre sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm arayışları insanların ve yaşamın devamlılığını sağlayabilmek amacı ile sürekli gündemde bulunmaktadır. Bu bağlamda yaşam çevremiz ve planlama yaklaşımlarımız sorgulanmakta; daha kaliteli, daha sağlıklı yaşanabilen ve gelecek kuşaklarında gereksinimlerini karşılayabilmelerine olanak tanıyacak çevrelerin ölçütleri sorgulanacaktır. Bu gündem içerisinde ekolojik yaklaşımlar ve ekolojik mimari gibi kavramlar açıklanacaktır. Bu derste bu kavramların analizleri doğrultusunda; mimarlıkta ekoloji ilkelerin neler olabileceğine yönelik bilgileri öğretme amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tasarımda kaynakların sürdürülebilir kullanımı ve çevresel konularla bağlantılı olarak ekolojik ve mimari sorumluluklarla ilgili temel ilkeleri anlama;
2 Mimari tasarımda çevresel sorunlarla ilgili bilgilere sahip olmak ve bu bilgileri mimarlık uygulamalarında kullanabilmek;
3 Ekolojik çevreye duyarlı tasarım yapabilme becerisini kazanmak;
4 Sürdürülebilirlik kavramını tasarımda bütünsel olarak düşünebilmek;
5 Ekolojik yapı örneklerini araştırma-inceleme-bilgi üretme-eleştirme-sunma becerisini kazanma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çevre ve Ekoloji Kavramı 1 Yapılacak Etkinlikler: Çevre ve ekoloji kavramı tanımlanarak sunu ve örneklerle eko ilkeleri tartışarak kavrama, Okumalar; Küresel uygarlık krizi, naylon torbadan”bez” dik etkinliğinin irdelenmesi, Değerlendirme : Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir. Yapılacak Etkinlikler: Çevre ve ekoloji kavramı tanımlanarak sunu ve örneklerle eko ilkeleri tartışarak kavrama, Okumalar; Küresel uygarlık krizi, naylon torbadan”bez” dik etkinliğinin irdelenmesi, Değerlendirme : Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
2 Ekolojinin Temel İlkeleri Yapılacak Etkinlikler: İlkelerle ilgili öğrencilerin deneyimleri - bilgileri tartışılarak paylaşılacak, yaşantılarla ilkeler eşleştirilecektir. Okumalar; Nükleer hakkında bilinmeyenler, Başka Çernobil olmasın, Alüminyum kutu Değerlendirme : Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
3 Çevre Kirliliği Değerlendirme : Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
4 Sürdürülebilirlik Kavramı Yapılacak Etkinlikler: Sürdürülebilirlik kavramı ile ilgili tartışma, Ahşap beton malzemenin özelliklerinin kıyaslaması Değerlendirme : Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
5 Sürdürülebilirlik Kavramına Yasal Yönetsel Süreçler ve Kentsel Kapsamda Sürdürülebilirlik Yapılacak Etkinlikler: 21.UIA Kongresindeki temel saptamaların- önerilerin soru cümleleriyle taranması ortamın tartışma ortamına dönüştürülerek sürdürülebilir mimarlık ilkelerinin kavranması Değerlendirme : Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
6 Geleneksel Yapılaşmada Sürdürülebilirlik Yapılacak Etkinlikler: Öğrencilerin geleneksel mimarlık deneyimlerinin tartışılması Değerlendirme : Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
7 Ders tekrarı ve Ara sınav
8 Yapı Tasarımında Ekoloji Yapılacak Etkinlikler: Ekolojik Mimarlık Aynı hacme değişik yüzey ve taban alanlarına sahip geometrik birim şekillerin ısı kaybı oranları, Geometrik birim şeklin hacminin iki katına çıkartıldığı durumlarda ısı kaybı oranları, Aynı büyüklükteki geometrik birim şekillerin değişik birleşmeleri durumunda ısı kaybı oranlarının şemalarla tartışılması. Değerlendirme : Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
9 Ekolojik Mimarlık Tanımları Yapılacak Etkinlikler: Her bir öğrencinin tanımını yazıp, oluşturduğu tanımı sınıfça sorgulama, tartışma Değerlendirme : Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
10 Yenilenebilir Enerji Kavramı Yapılacak Etkinlikler: Okumalar; Enerji için yeni bir gelecek yaratmak. Janet Savin Değerlendirme : Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
11 Güneş Enerjisi1 Yapılacak Etkinlikler: Pv panelli çalışkan arının güneş elektriği ile çalışmasını deneyimlemek. Değerlendirme : Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
12 Rüzgar Enerjisi ve Biomass Enerjisi Okumalar; Türkiye ve Enerji, Zerrin Yılmaz Makale tartışması Değerlendirme : Öğretim etkinlikleri ile birlikte ders süreci içerisindeki öğrenmeleri kontrol amacı ile gözden geçirme, gözlem, küçük sözlü, vb. değerlendirmelerle, öğrenci kazanımları ile ilgili bilgi toplanacak. Bu bilgilere dayalı olarak yerinde düzeltmelere yer verilecektir.
13 Öğrenci Ekolojik Proje Sunumları Yapılacak Etkinlikler: Araştırılan yapının sınıf ortamında sunumunun yapılarak tartışılması Değerlendirme : Sunuyu hazırlayan öğrencinin bireysel öğrenme etkinlikleri ve grupla paylaşma deneyiminin değerlendirilmesi
14 Öğrenci Ekolojik Proje Sunumları Yapılacak Etkinlikler: Araştırılan yapının sınıf ortamında sunumunun yapılarak tartışılması Değerlendirme : Sunuyu hazırlayan öğrencinin bireysel öğrenme etkinlikleri ve grupla paylaşma deneyiminin değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bina Tasarımında Ekoloji –Seda Tönük-YTÜ-Mim .Böl.-MF.MİM-01.005-YTÜ ----Basım-Yayın Merkezi-İst 2001
Çevre ve ekoloji-Mine Kışlalıoğlu,Fikret
Berkes Remzi Kitabevi 1999
Sürdürülebilirlik ve Mimarlık
Dosyasında Ekolojik Mimarlık-Demet Irklı
Eryıldız-Arredamento Mimarlık 2003-01
Ekokent –Semih Eryıldız-Gece Yayınları
1993-Ankara
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 1 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 16 16
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 3 3 3 2 3 3 3 3 3 2
OK2 4 3 3 1 3 3 3 3 3 3 1
OK3 4 3 3 2 3 3 3 3 3 3 1
OK4 3 3 4 2 4 3 3 3 3 3 1
OK5 4 3 3 3 3 2 3 3 3 3 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr