1 |
Dersin Adı: |
MİMARLIĞA GİRİŞ |
2 |
Dersin Kodu: |
MIM1003 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. TÜLİN VURAL ARSLAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Dr. Öğretim Üyesi B. Ece ŞAHİN |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Tülin VURAL ARSLAN tulinv@yahoo.com, tvural@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Mimarlığa Giriş dersinin amacı, mimarlık eğitiminin ilk yılında mimarlık ile ilgili temel bilgilerin verilmesidir. Bu temel bilgilerin verilmesiyle birlikte öğrencinin tasarım süreci gibi zor bir süreci sistematize etmeyi öğrenmesi; tasarım gibi soyut bir kavramı farklı açılardan algılamasının sağlanması hedeflenmektedir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Mimar ve mimarlığın tanımı, mimarlık eğitimi,
günümüzde mimarlık hizmetlerinin kapsamı, Türkiye’de mimarların çalışma alanları ve sorunları |
Öğrencilerin etkileyici buldukları mekanlara ilişkin değerlendirmeleri |
2 |
Mimarlığın tarihsel gelişimi |
Öğrencilerin araştırma sunumları: mimar/mimarlık ofisi ve mimari tasarım örneği |
3 |
Mimarlıkta planlama sürecinin değerlendirilmesi, mimarlıkta tasarlama evresi (Bilgi toplama, analiz, sentez, değerlendirme) |
Öğrencilerin araştırma sunumları: Öğrencilerin mimarlık ofisi ziyaretleri kapsamındaki değerlendirmeleri |
4 |
Mimarlıkta tasarım yaklaşımları (pragmatik, ikonik, analojik, kanonik tasarım), mimari tasarımda düzenleme prensipleri |
Farklı mimari örnekler üzerinden tasarım yaklaşımlarına ilişkin konuların irdelenmesi |
5 |
Eylemler ve eylem alanları, insan, ölçü, biçim arasındaki ilişkiler; İnsan boyutları; İnsan gereksinimleri |
Mimarlık öğrencisi için oda tasarımı: eskiz ve maket çalışması |
6 |
Mimarlık öğrencisi için oda tasarımı çizim ve maket çalışmalarının değerlendirilmesi
|
Mimarlık öğrencisi için oda tasarımı çizim ve maket çalışmalarının değerlendirilmesi |
7 |
Evrensel tasarım |
İki kişilik, kullanım için en az büyüklükte alana sahip konut tasarımı: eskiz çalışması |
8 |
Öğrencilerin araştırma sunumları: İki kişilik, kullanım için en az büyüklükte alana sahip konut tasarımı örneklerinin incelenmesi ve kendi projeleri için bağlam ve tasarım kararlarına yönelik değerlendirmeler |
İki kişilik, kullanım için en az büyüklükte alana sahip konut tasarımı: maket çalışması |
9 |
İki kişilik, kullanım için en az büyüklükte alana sahip konut tasarımlarının değerlendirilmesi |
İki kişilik, kullanım için en az büyüklükte alana sahip konut tasarımlarının değerlendirilmesi |
10 |
Mimari formun temel elemanları (nokta, çizgi, düzlem, hacim); mimarlıkta lineer, düzlemsel, hacimsel elemanlar |
Farklı mimari örnekler üzerinden ders kapsamında anlatılan formsal ilişkilerin irdelenmesi |
11 |
Mimari formun görsel nitelikleri: temel biçimler (daire, üçgen, kare); alışılmış üç boyutlular; aykırı formlar; formun değişimi; formun ve yüzeyin oluşturulması |
Farklı mimari örnekler üzerinden ders kapsamında anlatılan formsal ilişkilerin irdelenmesi |
12 |
Mimari form ve mekan organizasyonu: mekanda açılmalar; düzlemlerde açılmalar; merkezi, lineer, radyal, gruplanmış, gridal anlayışlarla oluşturulmuş organizasyonlar |
Öğrencilerin araştırma kapsamındaki ön çalışma sunumları: Öğrencilerin belirledikleri bir binayı formun niteliği açısından değerlendirmesi |
13 |
Mekanın deneyimlenmesi: binaya yaklaşım, giriş, mekansal hiyerarşi, mekanlar arası ilişkiler, mekanları birbirine bağlayan düşey ve yatay dolaşım elemanları |
Öğrencilerin araştırma kapsamındaki ön çalışma sunumları: Öğrencilerin belirledikleri bir binayı formun niteliği açısından değerlendirmesi |
14 |
Öğrencilerin araştırma sunumları: öğrencilerin belirledikleri bir binayı formun niteliği açısından değerlendirmesi |
Öğrencilerin araştırma sunumları: Öğrencilerin belirledikleri bir binayı formun niteliği açısından değerlendirmesi |