1 | Dersin Adı: | KÜRESELLEŞMENİN SOSYOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | SSY2055 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. RIZA SAM |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Rıza SAM Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü, Görükle Kampusu – 16059/Nilüfer/BURSA mail: nrsam1635@uludag.edu.tr Tel: 0224–2941844 |
18 | Dersin Web Adresi: | http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/885779 |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilere küreselleşme hakkında eleştirel bir perspektif kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | “Küre” Algısının Tarihi | |
2 | Küreselleşme Benzeri Geçmiş Oluşumlar | |
3 | “Küreselleşme”nin Terminolojik Geçmişi | |
4 | Keşifler, İcatlar ve Tekniklerin Küreselleşmedeki Genel Rolü | |
5 | Endüstri Devrimi ve Küreselleşme | |
6 | Tipografik Devrim ve Küreselleşme | |
7 | Dünyanın Nüfus Coğrafyası | |
8 | Dünyanın Sosyal Coğrafyası | |
9 | İletişim Devrimi ve Küreselleşme | |
10 | Toplum, Bireysellik ve Tekilleşme Bağlamında Küreselleşme | |
11 | Küreselleşme ve Sosyal Bilimler | |
12 | Küreselleşme ve Üniversiteler | |
13 | Farklı Bakış Açılarından Küreselleşme | |
14 | Tartışma ve Genel Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Küreselleşme: Kavram, Gelişim ve Yaklaşımlar, Derleyen, V.Bozkurt, Alfa Yay, Bursa, 2000, Küreselleşme ve Sosyal Bilimler, S.Kızılçelik, Anı Yay, Ankara, 2001, Modernliğin Sıkıntıları, C.Taylor, Çev. U.Canbilen, Ayrıntı Yay, İst, 1995, Küresel Kapitalizm Krizde, Soros, Çev.G.Şen, Sabah Yay, İst, 1999, Küreselleşmenin İki Yüzü, O.Ulagay, Doğan Kit. Yay, İst, 1999 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |