1 | Dersin Adı: | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE NANOTEKNOLOJİ |
2 | Dersin Kodu: | CEV5273 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ARZU TEKSOY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
arzu@uludag.edu.tr 0 224 2942121 Uludağ Üniversitesi, Çevre Mühendisliği Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Çevre kirliliği kontrolünde nanoteknolojinin kullanımı ile ilgili teknik bilgiyi vermek, nanomateryallerin insan sağlığına ve çevreye olan muhtemel etkilerini anlatmak ve nanoteknoloji ile ilgili yasal düzenlemeleri öğretmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Nanoteknolojiye giriş, Nano materyallerin tanımı | |
2 | Nano materyallerin yapısal, kimyasal ve optik özellikleri ve ölçüm metotları | |
3 | Nanomateryallerin üretim teknolojileri | |
4 | Nanopartiküllerin karakterizasyonu (SEM, AFM, TEM, VSI vb) | |
5 | Çevre kirliğinin belirlenmesinde nanosensörlerin kullanılması ve özellikleri | |
6 | Nanoteknoloji uygulamaları | |
7 | Toprak kirliliği kontrolünde nanoteknoloji uygulamaları | |
8 | Hava kirliliği kontrolünde nanoteknoloji uygulamaları | |
9 | Arasınav | |
10 | Yeraltısuyu kirliliği kontrolünde nanoteknoloji uygulamaları | |
11 | Nanometeryallerin potansiyel ekolojik zararları | |
12 | Nanopartiküllerin insan sağlığına etkileri | |
13 | Nanoteknolojinin Geleceği ve İlgili Yönetmelikler | |
14 | Ödev sunumu |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1.Wiesner, M.R., Bottero, J., Environmental Nanotechnology, McGraw Hill, 2007. 2.Thedore, L., Kunz, R.G., Nanotechnology: environmental implications and solutions, John Wiley & Sons Inc. 2005. 3.Goldman, L., Coussens, C., Implications of nanotechnology for environmental health research, The National Academic Press, Washington D.C., 2005. 4. Bhushan, B., Handbook of Nanotechnology, Springer, 2004. 5.Masciangioli, T., Zhang, W., Environmental technologies at nanoscale. EnvironmentalScience and Technology, March, 102-107, 2004. 6.EPA, 2003. EPA's program for nanotechnology, Environmental Protection Agency Office of Research and Development National Center for Environmental Research. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 179 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |