1 | Dersin Adı: | Yabancı Dil Öğretiminde Bireysel Farklılıklar |
2 | Dersin Kodu: | ING5110 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESİM GÜRSOY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | esim@uludag.edu.tr, (224)2942266, Uludağ Ü. Eğt.Fak. Yab.Diller Eğt. Bölümü, İng.Dili ve Eğt. ABD Görükle, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Güdülenme, tutum, yabancı dil yeteneği, öğrenme sitilleri, öğrenme stratejileri, otonomi, yabancı dil öğrenme anksiyetesi gibi faktörlerin yabancı dil öğretimine etkilerini incelemek; bu faktörlerin öğrenme üzerinde yaratacağı olumlu ve olumsuz etkileri tespit etmek; bu faktörlerin sınıf içine yansımalarını analiz etmek ve başarıyı artırmanın yollarını araştırmak ve yabancı dil öğretimini daha etkili hale getirebilmek için fikir üretmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Derse giriş ve içeriğin tanıtımı | |
2 | Yabancı dil öğretimini etkileyen bireysel faktörler | |
3 | Yabancı dil öğretiminde bireysel farklılıklara bakış | |
4 | Dil öğrenme yeteneği | |
5 | Yabancı dil öğrenimine tutumun etkisi | |
6 | Yabancı dil öğrenimine güdünün önemi | |
7 | Öğrenme sitilleri ve dil öğrenimine etkileri | |
8 | Sunum | |
9 | Otonomi ve dil öğrenimi | |
10 | Yabancı dil öğrenme stratejileri | |
11 | Sunum | |
12 | Yabancı dil öğrenme stratejileri ve otonomi arasındaki ilişki | |
13 | Dil öğrenimini etkileyen diğer ekenler: heyecan, inanışlar, özgüven | |
14 | Araştırma Projelerinin sunumu |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Dörnyei, Z. (2005). The Psychology of the Language Learner: Individual Differences in Second Language Acquisition, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates. Lightbown, P. M: & Spada, N. (1999). How Languages are Learned, Hong Kong: OUP. Macaro, E. (2001) . Learning Strategies in Foreign and Second Language Classrooms. GB: Continuum. Benson, P. (2001). Teaching and Researching Autonomy in Language Learning. Malaysia: Pearson Education. Reid, J.M. (ed.) (1995). Learning Styles in the ESL/EFL Classroom: Boston: Newbury House. Wenden, A. L. (1987). Conceptual Background and Utility. In Learner Strategies in Language Leraning. A. Wenden & J. Rubin. UK: Prentice Hall. Christison, M. A. (1998). An Introduction to Multiple Intelligence Theory and Second Language Learning. In, Understanding Learning Styles in the Second Language Classroom, J. M. Reid (Ed.) USA: Prentice Hall Regents. Brown, H. D. (2002). Strategies for Success. NY: Longman. Cohen, A. (1998). Strategies in Learning and Using a Second Language. Malaysia: Longman Bialystok, E. (1999). Communication Strategies: A psychological Analysis of Second-Language Use. GB: Basil Blackwell Pressley, M. & Woloshyn, V. (Eds.) (1995). Cognitive Strategy Instruction. USA: Brookline Books. Oxford, R. (1988). Language Learning Strategies: What every teacher should know. Boston: Heinle & Heinle Nunan, D. (1999). Second Language Teaching and Learning. Boston: Heinle & Heinle Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. China: OUP. Brown, H. D. (2002). English Language Teaching in the “Post-Method” Era: Toward Better Diagnosis, Treatment, and Assessment . Methodology in Language Teaching, in Richard, J. C. & Renandya. W. A. (Eds.). USA: CUP. Lindsay, C. & Knignt, P. (2006). Learning and Teaching English: A course for teachers. China: OUP. Cook, V. (2001). Second Language Learning and Language Teaching. GB: Arnold Publishers. Ur, P. (1996). A Course in Language Teaching: Practice and theory. GB: CUP Reid, J. (1998). Teachers as Perceptual Learning Styles Researchers. In ,Understanding Learning Styles in the Second Language Classroom. J. M. Reid (Ed.) USA: Prentice Hall Regents. Ehrman, M. E. (1998). Field Independence, Field Dependence, and Field Sensitivity in Another Light. In ,Understanding Learning Styles in the Second Language Classroom. J. M. Reid (Ed.) USA: Prentice Hall Regents. Cheng, M. H. & Banya, K. (1998). Bridging the Gap Between Teaching Styles and Learning Styles. In, Understanding Learning Styles in the Second Language Classroom. J. M. Reid (Ed.) USA: Prentice Hall Regents. Rubin, J. (1998). Learner Strategies: Theoretical Assumptions, Research History and Typology. In Learner Strategies in Language Learning. A. Wenden & J. Rubin (eds.). GB: Prentice Hall. Cohen, A. (1998). Studying Learner Strategies: How we get the information. In Learner Strategies in Language Learning. A. Wenden & J. Rubin (eds.). GB: Prentice Hall. Horwitz, E. K. (1998). Surveying Student Beliefs About Language Learning. In Learner Strategies in Language Learning. A. Wenden & J. Rubin (eds.). GB: Prentice Hall. O’Malley J. M. (1998). The Effects of Training in the Use of Learning Strategies on Acquiring English as a Second Language. In Learner Strategies in Language Learning. A. Wenden & J. Rubin (eds.). GB: Prentice Hall. Holec, H. (1998). The Learner as Manager: Managing Learning or Managing to Learn? In Learner Strategies in Language Learning. A. Wenden & J. Rubin (eds.). GB: Prentice Hall. Wenden, A. L. (1998). Incorporating Learner Training in the Classroom. In Learner Strategies in Language Learning. A. Wenden & J. Rubin (eds.). GB: Prentice Hall. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 2 | 5 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |