Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Yabancı Dil Öğretiminde Bireysel Farklılıklar
1 Dersin Adı: Yabancı Dil Öğretiminde Bireysel Farklılıklar
2 Dersin Kodu: ING5110
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESİM GÜRSOY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: esim@uludag.edu.tr, (224)2942266, Uludağ Ü. Eğt.Fak. Yab.Diller Eğt. Bölümü, İng.Dili ve Eğt. ABD Görükle, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Güdülenme, tutum, yabancı dil yeteneği, öğrenme sitilleri, öğrenme stratejileri, otonomi, yabancı dil öğrenme anksiyetesi gibi faktörlerin yabancı dil öğretimine etkilerini incelemek; bu faktörlerin öğrenme üzerinde yaratacağı olumlu ve olumsuz etkileri tespit etmek; bu faktörlerin sınıf içine yansımalarını analiz etmek ve başarıyı artırmanın yollarını araştırmak ve yabancı dil öğretimini daha etkili hale getirebilmek için fikir üretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yabancı dil öğretimini etkileyen faktörleri psikolojik ve bilişsel açılardan inceleyen teorileri araştırmak,;
2 Yabancı dil öğretiminde başarıyı etkileyen bireysel faktörleri araştıran çalışmaları ve sonuçlarını değerlendirmek,;
3 Yurtdışında ve ülkemizde yapılan araştırmaların sonuçlarını inceleyerek karşılaştırmak ve bunların sınıf içi uygulamalara etkilerini tartışmak,;
4 Edindiği teorik bilgileri sentezleyerek kendi öğretim bağlamındaki yansımalarını irdeleyebilmek,;
5 Araştırmalarında online ve off-line kaynakları etkin ve uygun bir şekilde kullanabilmek, ;
6 Belirlenen bir faktör hakkında alanyazın taraması yaparak araştırma problemleri belirlemek,;
7 Belirlenen araştırma konusuna yönelik bilimsel ve etik değerlere uygun olarak veri toplamak,;
8 Araştırma sonucunda elde edilen verileri yeterli ve uygun bir İngilizce ile sınıf ortamında ya da çevrim içi olarak yazılı ve sözlü sunmak.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Derse giriş ve içeriğin tanıtımı
2 Yabancı dil öğretimini etkileyen bireysel faktörler
3 Yabancı dil öğretiminde bireysel farklılıklara bakış
4 Dil öğrenme yeteneği
5 Yabancı dil öğrenimine tutumun etkisi
6 Yabancı dil öğrenimine güdünün önemi
7 Öğrenme sitilleri ve dil öğrenimine etkileri
8 Sunum
9 Otonomi ve dil öğrenimi
10 Yabancı dil öğrenme stratejileri
11 Sunum
12 Yabancı dil öğrenme stratejileri ve otonomi arasındaki ilişki
13 Dil öğrenimini etkileyen diğer ekenler: heyecan, inanışlar, özgüven
14 Araştırma Projelerinin sunumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Dörnyei, Z. (2005). The Psychology of the Language Learner: Individual Differences in Second Language Acquisition, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Lightbown, P. M: & Spada, N. (1999). How Languages are Learned, Hong Kong: OUP.
Macaro, E. (2001) . Learning Strategies in Foreign and Second Language Classrooms. GB: Continuum.
Benson, P. (2001). Teaching and Researching Autonomy in Language Learning. Malaysia: Pearson Education.
Reid, J.M. (ed.) (1995). Learning Styles in the ESL/EFL Classroom: Boston: Newbury House.
Wenden, A. L. (1987). Conceptual Background and Utility. In Learner Strategies in Language Leraning. A. Wenden & J. Rubin. UK: Prentice Hall.
Christison, M. A. (1998). An Introduction to Multiple Intelligence Theory and Second Language Learning. In, Understanding Learning Styles in the Second Language Classroom, J. M. Reid (Ed.) USA: Prentice Hall Regents.
Brown, H. D. (2002). Strategies for Success. NY: Longman.
Cohen, A. (1998). Strategies in Learning and Using a Second Language. Malaysia: Longman
Bialystok, E. (1999). Communication Strategies: A psychological Analysis of Second-Language Use. GB: Basil Blackwell
Pressley, M. & Woloshyn, V. (Eds.) (1995). Cognitive Strategy Instruction. USA: Brookline Books.
Oxford, R. (1988). Language Learning Strategies: What every teacher should know. Boston: Heinle & Heinle
Nunan, D. (1999). Second Language Teaching and Learning. Boston: Heinle & Heinle
Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. China: OUP.
Brown, H. D. (2002). English Language Teaching in the “Post-Method” Era: Toward Better Diagnosis, Treatment, and Assessment . Methodology in Language Teaching, in Richard, J. C. & Renandya. W. A. (Eds.). USA: CUP.
Lindsay, C. & Knignt, P. (2006). Learning and Teaching English: A course for teachers. China: OUP.
Cook, V. (2001). Second Language Learning and Language Teaching. GB: Arnold Publishers.
Ur, P. (1996). A Course in Language Teaching: Practice and theory. GB: CUP
Reid, J. (1998). Teachers as Perceptual Learning Styles Researchers. In ,Understanding Learning Styles in the Second Language Classroom. J. M. Reid (Ed.) USA: Prentice Hall Regents.
Ehrman, M. E. (1998). Field Independence, Field Dependence, and Field Sensitivity in Another Light. In ,Understanding Learning Styles in the Second Language Classroom. J. M. Reid (Ed.) USA: Prentice Hall Regents.
Cheng, M. H. & Banya, K. (1998). Bridging the Gap Between Teaching Styles and Learning Styles. In, Understanding Learning Styles in the Second Language Classroom. J. M. Reid (Ed.) USA: Prentice Hall Regents.
Rubin, J. (1998). Learner Strategies: Theoretical Assumptions, Research History and Typology. In Learner Strategies in Language Learning. A. Wenden & J. Rubin (eds.). GB: Prentice Hall.
Cohen, A. (1998). Studying Learner Strategies: How we get the information. In Learner Strategies in Language Learning. A. Wenden & J. Rubin (eds.). GB: Prentice Hall.
Horwitz, E. K. (1998). Surveying Student Beliefs About Language Learning. In Learner Strategies in Language Learning. A. Wenden & J. Rubin (eds.). GB: Prentice Hall.
O’Malley J. M. (1998). The Effects of Training in the Use of Learning Strategies on Acquiring English as a Second Language. In Learner Strategies in Language Learning. A. Wenden & J. Rubin (eds.). GB: Prentice Hall.
Holec, H. (1998). The Learner as Manager: Managing Learning or Managing to Learn? In Learner Strategies in Language Learning. A. Wenden & J. Rubin (eds.). GB: Prentice Hall.
Wenden, A. L. (1998). Incorporating Learner Training in the Classroom. In Learner Strategies in Language Learning. A. Wenden & J. Rubin (eds.). GB: Prentice Hall.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 2 5 10
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 4 3 2 5 5 5 5 3 2 1
OK2 5 5 5 4 4 5 5 5 4 5 4 4
OK3 5 2 5 2 5 5 5 5 3 1 4 2
OK4 5 3 5 2 2 5 5 3 5 5 4 3
OK5 1 5 5 1 1 1 1 4 5 5 2 2
OK6 3 5 3 3 5 1 1 4 1 1 4 2
OK7 2 5 5 2 3 1 2 1 2 1 2 1
OK8 2 5 5 1 2 4 3 1 1 5 2 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr