1 | Dersin Adı: | EĞİTİM MÜZİĞİNDE PROZODİ |
2 | Dersin Kodu: | MUZ5107 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HATICE ONURAY EĞİLMEZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ibozkaya@uludag.edu.tr 0224 294 09 41 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türkçenin yapısı ve söyleyiş özelliklerinden yola çıkarak dil-müzik ilişkisi kurmak ve söz-müzik uyumu doğru okul şarkıları yaratmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Eğitim Müziğinde Prozodi dersine giriş. Dersin tanımı, içeriği, işleniş biçimi, ölçme ve değerlendirme yöntemleri. | |
2 | Dil nedir, ses nedir? Dil seslerinin oluşumu, ses ve konuşma fizyolojisi. | |
3 | Türkçe’nin ses varlığı. Konuşma ve şarkı söyleme. | |
4 | Prozodi nedir? Değişik bakış açılarına göre kökeni, tanım ve uygulamadaki yeri. | |
5 | Sözel dil ile müzik dili ilişkisi. Suzuki müzik öğretim yönteminin özellikleri. | |
6 | Dilin müziği, sesin özellikleri: yükseklik (pitch), süre (duration), gürlük (intensity), tını (timbre). | |
7 | Fonetik ve müzikal açıdan vurgu, ton/tonlama. | |
8 | Sözel dil ve müzik dili açısından ritim ve uygulamadaki yeri. | |
9 | Müzik Eğitim Programları açısından Prozodi ve önemi. | |
10 | Okul şarkılarını ritim uyumu açısından değerlendirme. | |
11 | Okul şarkılarını vurgu uyumu açısından değerlendirme. | |
12 | Okul şarkılarını anlatım uyumu açısından değerlendirme. | |
13 | Ritim, vurgu ve anlatım uyumu açısından örnek okul şarkıları besteleme. | |
14 | Örnek okul şarkıları ile uygulamalı çalışma, konser etkinliği düzenleme. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
AKSAN Doğan, Her Yönüyle Dil 1-2-3, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara 1987. AREL H Sadettin, Prozodi Dersleri, Yay. Haz. Murat Bardakçı, Pan Yayıncılık, İstanbul 1992. BOZKAYA İsmail, Dil-Müzik Bağlamında Prozodi, Özsan Matbaası, Bursa 2001. GÜLDAŞ Saadet, Türk Musikisinde Prozodi, Kurtiş Matbaacılık, İstanbul 2003. HATİPOĞLU Ahmet, Türk Musikisi Prozodisi, TRT Müzik Dairesi Yayınları, Ankara 1988. ŞENBAY Nüzhet, Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, 6. Baskı, İstanbul 1993. TAŞER Suat, Örneklerle Konuşma Eğitimi, Papirüs Yayınları, Ankara 1995. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 25 | 75 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 3 | 5 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |