1 | Dersin Adı: | SİYER YAZICILIĞI |
2 | Dersin Kodu: | ITS5131 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi İLHAMİ ORUÇOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
orucogluilhami@hotmail.com 0224 2431337 (dahili 60216) U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Siyer yazımı ve problemleri hakkında bilgi vermek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Klasik siyer yazımı | |
2 | Siyer yazımının tarihsel gelişimi | |
3 | Modern siyer yazımı | |
4 | Kaynaklar problemi | |
5 | Siyerin kaynağı olarak Kur'an | |
6 | Siyerin kaynağı olarak Hadis | |
7 | Siyerde kaynak tenkidi | |
8 | Siyer yazımında metodoloji problemi | |
9 | Klasik siyer yazımında öne çıkan konular | |
10 | Modern siyer yazımında öne çıkan konular | |
11 | Modern dönemde ortaya çıkan ideolojik siyer yazımı | |
12 | Siyerde tarihsel-kurgusal ayrımı | |
13 | Peygamberi anlamada beşeri-ilahi ayrımı | |
14 | Peygamber etrafında oluşan literatür: Siyer, Meğazi, Şemail, Delail, Hilye, Hasais, Mevlid, Na’t, Muhammediye… |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Josef Horovitz, İslâmî Tarihçiliğin Doğuşu İlk Siyer/Meğazî Eserleri ve Müellifleri, Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2002. 2. Tarif Khalidi, Images of Muhammad: Narratives of the Prophet in Islam Across the Centuries, Doubleday, New York 2009. 3. Clinton Bennett, In Search of Muhammad, Cassell, London 1998. 4. Jabal Muhammad Buaben, Image of the Prophet Muhammad in the West: A Study of Muir, Margoliouth and Watt, The Islamic Foundation, Leicester 1996. 5. Ignaz Goldziher, Muslim Studies II, Aldine-atherton Inc., Chicago and New York 1971. 6. Muhammad Maher Hamadeh, Muhammad the Prophet: A Selected Bibliography, (yayınlanmamış doktora tezi), The University of Michigan, Michigan 1965. 7. R. Stephen Humphreys, İslam Tarih Metodolojisi, Litera Yayıncılık, İstanbul 2004. 8. Ibn Warraq (ed.), The Quest for the Historical Muhammad, Prometheus Books, New York 2000. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |