Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SİYER YAZICILIĞI
1 Dersin Adı: SİYER YAZICILIĞI
2 Dersin Kodu: ITS5131
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi İLHAMİ ORUÇOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: orucogluilhami@hotmail.com
0224 2431337 (dahili 60216)
U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Siyer yazımı ve problemleri hakkında bilgi vermek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Modern teoloji tartışmaları çerçevesinde peygamberin konumuna dair fikir yürütebilir.;
2 Tarih yazımı ve tarih felsefesi birikimini siyer alanında kullanabilir.;
3 Siyerin kaynaklarının modern dünya görüşü perspektifinden nasıl değerlendirildiğini kavrayabilir.;
4 Siyer yazımının, Hz. Peygamber ve İslam’ı anlamadaki önemini kavrayabilir.;
5 Modern dönemde ortaya çıkan peygamber algılarını tahlil edebilir.;
6 Modern Siyer yazımını, tarihsel İsa tartışmaları ile mukayese edebilir.;
7 Siyere ideolojik yaklaşımları fark eder.;
8 Peygamber hakkında oluşan literatür hakkında bilgi sahibi olur.;
9 Siyer yazımının tarihsel gelişimini kavrayabilir.;
10 Siyer yazımının tartışmalı konularında daha sıhhatli yorumlar yapabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Klasik siyer yazımı
2 Siyer yazımının tarihsel gelişimi
3 Modern siyer yazımı
4 Kaynaklar problemi
5 Siyerin kaynağı olarak Kur'an
6 Siyerin kaynağı olarak Hadis
7 Siyerde kaynak tenkidi
8 Siyer yazımında metodoloji problemi
9 Klasik siyer yazımında öne çıkan konular
10 Modern siyer yazımında öne çıkan konular
11 Modern dönemde ortaya çıkan ideolojik siyer yazımı
12 Siyerde tarihsel-kurgusal ayrımı
13 Peygamberi anlamada beşeri-ilahi ayrımı
14 Peygamber etrafında oluşan literatür: Siyer, Meğazi, Şemail, Delail, Hilye, Hasais, Mevlid, Na’t, Muhammediye…
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Josef Horovitz, İslâmî Tarihçiliğin Doğuşu İlk Siyer/Meğazî Eserleri ve Müellifleri, Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2002.
2. Tarif Khalidi, Images of Muhammad: Narratives of the Prophet in Islam Across the Centuries, Doubleday, New York 2009.
3. Clinton Bennett, In Search of Muhammad, Cassell, London 1998.
4. Jabal Muhammad Buaben, Image of the Prophet Muhammad in the West: A Study of Muir, Margoliouth and Watt, The Islamic Foundation, Leicester 1996.
5. Ignaz Goldziher, Muslim Studies II, Aldine-atherton Inc., Chicago and New York 1971.
6. Muhammad Maher Hamadeh, Muhammad the Prophet: A Selected Bibliography, (yayınlanmamış doktora tezi), The University of Michigan, Michigan 1965.
7. R. Stephen Humphreys, İslam Tarih Metodolojisi, Litera Yayıncılık, İstanbul 2004.
8. Ibn Warraq (ed.), The Quest for the Historical Muhammad, Prometheus Books, New York 2000.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 4 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 5 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 5 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 5 0 5 5 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 5 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr