Bireysel ve takım oyununun temel prensiplerini, taktiklerini temel teknik duruşları, top tutma, pas verme tekniklerinin öğretilmesi.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Oyunu ve oyun kurallarını tanımlayabilme;
2
Toplu hücum tekniklerini anlatabilme.;
3
Toplu hücum tekniklerini uygulayabilme. Topsuz hücum teknikleri anlatabilme.;
4
Topsuz hücum teknikleri anlatabilme.;
5
Topsuz hücum tekniklerini uygulayabilme.;
6
Bireysel savunma tekniklerini anlatabilme.;
7
Bireysel savunma tekniklerini anlatabilme.;
8
Takım savunma tekniklerini uygulayabilme.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Basketbol hakkında genel bilgiler Oyunun tanımı-tarihçesi ve oyun kuralları
2
Temel teknik duruşlar, hareket ve stoplar,
3
Top tutma ve top tutma tekniği geliştirme çalışması
4
Temel teknik pas ve öğretim yöntemleri
5
Temel Teknik top sürme ve öğretim yöntemleri
6
Temel teknik şut (temel ilkeler ve durarak tek el şut)
7
Temel teknik şut (turnike-sağ turnike)
8
Rebound’un temel ilkeleri
9
Perdeleme’nin temel ilkeleri
10
1x1 hücum ve savunma
11
2x2 hücum ve savunma
12
3x3 hücum ve savunma
13
5X5 hücum savunma
14
Maç stratejileri
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Sevim, Y. 2002, Basketbol Teknik-Taktik-Antrenman, Nobel Yayınevi, Ankara, 370.s. Sevim, Y., 2002,. Basketbolde Kondisyon Antrenmanı, Nobel Yayınevi, 170 s.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
20
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
14
2
28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
4
56
Ödevler
1
20
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
8
8
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
16
16
Toplam İş Yükü
164
Toplam İş Yükü / 30 saat
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU