Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BASKETBOL YENİ BAŞLAYAN II
1 Dersin Adı: BASKETBOL YENİ BAŞLAYAN II
2 Dersin Kodu: BEB4006
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ZAİM ALPARSLAN ACAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: zaim@uludag.edu.tr 0224 2940688
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bireysel ve takım oyununun temel prensiplerini, taktiklerini temel teknik duruşları, top tutma, pas verme tekniklerinin öğretilmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Oyunu ve oyun kurallarını tanımlayabilme;
2 Toplu hücum tekniklerini anlatabilme.;
3 Toplu hücum tekniklerini uygulayabilme. Topsuz hücum teknikleri anlatabilme.;
4 Topsuz hücum teknikleri anlatabilme.;
5 Topsuz hücum tekniklerini uygulayabilme.;
6 Bireysel savunma tekniklerini anlatabilme.;
7 Bireysel savunma tekniklerini anlatabilme.;
8 Takım savunma tekniklerini uygulayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Basketbol hakkında genel bilgiler Oyunun tanımı-tarihçesi ve oyun kuralları
2 Temel teknik duruşlar, hareket ve stoplar,
3 Top tutma ve top tutma tekniği geliştirme çalışması
4 Temel teknik pas ve öğretim yöntemleri
5 Temel Teknik top sürme ve öğretim yöntemleri
6 Temel teknik şut (temel ilkeler ve durarak tek el şut)
7 Temel teknik şut (turnike-sağ turnike)
8 Rebound’un temel ilkeleri
9 Perdeleme’nin temel ilkeleri
10 1x1 hücum ve savunma
11 2x2 hücum ve savunma
12 3x3 hücum ve savunma
13 5X5 hücum savunma
14 Maç stratejileri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Sevim, Y. 2002, Basketbol Teknik-Taktik-Antrenman, Nobel Yayınevi, Ankara, 370.s.
Sevim, Y., 2002,. Basketbolde Kondisyon Antrenmanı, Nobel Yayınevi, 170 s.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 16 16
Toplam İş Yükü 164
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 1 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 4 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr