Ders Öğretim Planı
SENSÖRLER ve TRANSDÜSERLER
1 |
Dersin Adı: |
SENSÖRLER ve TRANSDÜSERLER |
2 |
Dersin Kodu: |
EMEZ002 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
YOK |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr.Gör. ÖMER NURİ ÇAM |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
ÖĞR. GÖR. ÖMER NURİ ÇAM |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
onc@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Öğrencinin, her çeşit algılayıcıyı, ilgili devrelerde kullanabilmesi,bilgi ve becerilerini kazanması. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Veri toplama, filtreleme;
|
2 |
Sensörlerin Özellikleri;
|
3 |
Algılamanın Fiziksel Prensipleri;
|
4 |
Elektronik Arabirim Devreleri ;
|
5 |
Hareket, pozisyon ve yer değiştirme sensörleri hakkında bilgi sahibi olma.;
|
6 |
Hız, ivme, güç, bükülme sensörleri hakkında bilgi sahibi olma.;
|
7 |
Basınç, akış sensörleri hakkında bilgi sahibi olma.;
|
8 |
Nem, ses, ışık sensörleri hakkında bilgi edinme.;
|
9 |
Isı ve radyasyon sensörleri;
|
10 |
Sensör malzemeleri ve teknolojileri;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Veri toplama |
|
2 |
Fiziksel Etkileri - Büyüklükleri Tanıma |
|
3 |
Sensör Özellikleri |
|
4 |
Algılamanın Fiziksel Temelleri |
|
5 |
Sensörlerin elektronik devreleri |
|
6 |
Hareket ve varlık sensörleri |
|
7 |
Mesafe, seviye, konum sensörleri |
|
8 |
Hız ve ivme sensörleri, |
|
9 |
Güç, basınç sensörleri |
|
10 |
Akış sensörleri |
|
11 |
Akustik sensöreri |
|
12 |
Işık detektörleri |
|
13 |
Isı,nem sensörleri |
|
14 |
Kimyasal sensörler. |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Öğretim Görevlisi Ders Notları Megep sensörler, işlemsel yükselteçler modülleri |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
10 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
3 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Ödevler |
1 |
16 |
16 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
16 |
16 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
16 |
16 |
Toplam İş Yükü |
|
|
148 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4,4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4,5 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
OK1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
4
|
4
|
4
|
3
|
2
|
4
|
OK2
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
4
|
4
|
4
|
3
|
2
|
4
|
OK3
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
4
|
4
|
4
|
3
|
2
|
4
|
OK4
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
4
|
4
|
4
|
3
|
2
|
4
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK8
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK9
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK10
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |