Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KUM VOLEYBOLU
1 Dersin Adı: KUM VOLEYBOLU
2 Dersin Kodu: AEB0012
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FARUK KORKMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: fkorkmaz@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere; temel oyun kurallarını kavratmak, kum voleybola yeni başlayan sporculara yönelik topa alışma çalışmaları ve eğitsel oyunları ve temel teknikleri (parmak pas, manşet, servis, servis karşılama smaç, smacı karşılama, blok ve planjön) öğretmek, kum voleybolda minik, yıldız ve genç kategorisindeki sporculara yönelik takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma, oyun bilgisine sahip olma ile temel ve gelişim antrenmanlarının özelliklerini öğretmek ve uygulatabilmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 KUm Voleybol temel oyun kurallarını ifade edebilme;
2 Kum Voleybola özgü ısınma şekillerini öğrenebilme;
3 Kum Voleybola yeni başlayanlara yaptırılacak topa alışma çalışmalarını, temel duruşları ve kayma adımlarını öğrenebilme;
4 Öne, geriye, sıçrayarak, yandan parmak pasın basamaklı öğretimini öğrenebilme;
5 Öne, geriye, yandan, yüksek, alçak, uzun kısa manşet pasın basamaklı öğretimini öğrenebilme;
6 Alttan ve tenis servisin basamaklı öğretimini öğrenebilme;
7 Smacın basamaklı öğretimini öğrenip uygulatabilme;
8 Planjonun basamaklı öğretimini basamaklı öğretimini öğrenebilme;
9 Servis karşılama, smaç karşılama çalışmalarını öğrenebilme;
10 Takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma, oyun bilgisine sahip olma özeliklerini kazanabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kum Voleybola özgü genel ve özel ısınma şekilleri, voleybola özgü eğitsel oyunlar Konunun sahada uygulanması
2 Kum Voleybol topuna alışma egzersizleri, temel duruşlar ve kayma adımları Konunun sahada uygulanması
3 Öne parmak pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle gerçekleştirilen çalışmalar, duvar çalışmaları ve filede driller Konunun sahada uygulanması
4 Geriye, sıçrayarak, yandan parmak pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle gerçekleştirilen çalışmalar, duvar çalışmaları ve filede driller. Konunun sahada uygulanması
5 Öne manşet pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle gerçekleştirilen çalışmalar, duvar çalışmaları ve filede driller. Konunun sahada uygulanması
6 Geriye, yandan manşet pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle gerçekleştirilen çalışmalar, duvar çalışmaları ve filede driller. Konunun sahada uygulanması
7 Alttan servisin–paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle duvar çalışmaları örnekleri ve iki kişiyle filede driller. Konunun sahada uygulanması
8 Tenis servisin–paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle duvar çalışmaları örnekleri ve iki kişiyle filede driller. Konunun sahada uygulanması
9 Smacın –paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; sahada ve filede topsuz adımlama, kol hareketi, sıçrama, topa zamanlama, atılan pasa sıçramadan ve sıçrayarak smaç çalışma örnekleri Konunun sahada uygulanması
10 Planjonun basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle gerçekleştirilen çalışmalar Konunun sahada uygulanması
11 Servis karşılama, smaç karşılama çalışmaları; iki kişiyle, gerçekleştirilen çalışmalar Konunun sahada uygulanması
12 Kum Voleybol oyun kuralları kum voleybolda takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma, oyun bilgisi Konunun sahada uygulanması
13 Kum Voleybol oyun kuralları voleybolda takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma, oyun bilgisi Konunun sahada uygulanması
14 Kum Voleybol oyun kuralları temel ve gelişim antrenmanlarının özellikleri Konunun sahada uygulanması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Korkmaz F. Voleybol-teknik, taktik, Ekim Kitabevi, 2003 TVF Voleybol Resmi oyun Kuralları, Sim matbaacılık, Ankara, 2001 Orkunoğlu O. Voleybolda Takım Gelişimi ve Taktik, Neyir Ofset, Ankara, 1988 Chiappini A, Polidori F. Mini Voleybol El Kitabı, TVF Yayınları, Ankara, 2009 Onay C. Voleybol Antrenman Drilleri, Özbiçer Ofset, Mersin, 2008 Baacke H. (Çev: E. Pekünlü) Voleybol Antrenmanı I., VAD, İstanbul. Neville WJ. Coaching Volleyball Successfully, USVBA, 1990, USA Viera BL, Ferguson BJ. Teaching Volleyball, Leisure Press, 1989, Canada
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 16 16
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 5 0 0 5 3 0 0 0 0 0 3
OK2 4 0 0 5 3 0 0 0 0 0 3
OK3 4 0 0 5 3 0 0 0 0 0 3
OK4 4 0 0 5 3 0 0 0 0 0 3
OK5 4 0 0 5 3 0 0 0 0 0 3
OK6 4 0 0 5 3 0 0 0 0 0 3
OK7 4 0 0 5 3 0 0 0 0 0 3
OK8 4 0 0 5 3 0 0 0 0 0 3
OK9 4 0 0 5 3 0 0 0 0 0 3
OK10 4 0 0 5 3 0 0 0 0 0 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr