1 | Dersin Adı: | GENETİK |
2 | Dersin Kodu: | ZOO2402 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | YOK |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. CENGİZ ELMACI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Cengiz ELMACI |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
elmaci@uludag.edu.tr, 224 2941554 U.Ü. Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Genetik biliminin temel konularını, temel kavramlarını ve kalıtımın temel ilkelerini öğrenmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Genetiğe Giriş, Genetiğin kısa tarihçesi | |
2 | Hücre kavramı, prokaryotik ve ökaryotik hücre, kromozomlar | |
3 | Genetik olaylar, | |
4 | Mendel genetiği ve temel ilkeleri, problem çözümü | |
5 | Bağlantı, krossing over, problem çözümü | |
6 | Eşey ve eşey belirleme sistemleri, eşeye bağlı karakterler, problem çözümü | |
7 | Allel ve allel olmayan genler arası etkiler, problem çözümü | |
8 | Kantitatif karakterler ve bunların genetiği | |
9 | Populasyon genetiği, Hardy-Weinberg dengesi, problem çözümü | |
10 | Gen kavramı | |
11 | DNA Molekülü, genin kimyasal doğası | |
12 | DNA replikasyonu; Transkripsiyon, Genetik kod ve Translasyon | |
13 | Mutasyon, Gen veya Nokta Mutasyonları | |
14 | Kromozomlardaki sayısal ve yapısal mutasyonları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Soysal, M.İ. 2006. Genetik, Tekirdağ Ziraat Fakültesi Yayınları, Tekirdağ. Yüce, S., Bilgen, G., Demir, İ. 2010. Genetik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Öner, C. 2001. Genetik, Kavramlar, Palme Yayıncılık Pierce, B.A., 2003. Genetics: A Conceptual Approaches., ISBN: 1-57259-160-9 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 10 | 2 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |