1 | Dersin Adı: | ULUSLARARASI TERÖRİZM ve GÜVENLİK |
2 | Dersin Kodu: | ULU4107 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi SEZGİN KAYA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | sezgink@uludag.edu.tr, 2941049, Uludağ Üni. İİBF, Uluslararası İlişkiler Böl. Görükle Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Günümüz dünyasının ve ülkemizin karşı karşıya kalmış olduğu en ciddi güvenlik tehditlerinden biri olan terörizm konusunda, öğrencilerin akademik düzeyde bilgi edinmesini ve bilinçlenmesini sağlamak, bu alanda yürütülen uluslararası mücadelenin hukuki ve siyasi boyutlarını öğretmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Terör ve Terörizm Kavramları | |
2 | Terörizmin Nedenleri | |
3 | Terörizmin Unsurları ve Türleri | |
4 | İdeolojik Terör Hareketleri | |
5 | Dini Motivasyonlu Terör Hareketleri | |
6 | Etnik ve Ayrılıkçı Terör Hareketleri | |
7 | Terörizmin Organize Suçlarla İlişkisi | |
8 | Bir Dış Politika Aracı Olarak Terörizm | |
9 | Uluslararası Örgütler ve Terörizmle Mücadele: BM, AGİT ve Avrupa Konseyi | |
10 | NATO ve Uluslararası Terörizmle Mücadele | |
11 | Avrupa Entegrasyon Süreci ve Uluslararası Terörizmle Mücadele | |
12 | Küresel Terör Kavramı ve 11 Eylül Saldırıları | |
13 | 11 Eylül Sonrası Dönemde Uluslararası Terörizmle Mücadelede Amerikan Modeli | |
14 | 11 Eylül Sonrası Dönemde Uluslararası Terörizmle Mücadelede Avrupa Modeli |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Alexander George (ed.), Western State Terrorism, Routledge: 1991. Giovanni Sartori, “Concept Misformation in Comparative Politics,” American Political Science Review, No: 64, pp. 1033-1053. Martha Crenshaw, “The Causes of Terrorism,” Comparative Politics, No: 13/4, pp. 379-99. Igor Primoratz, “What Is Terrorism?” Journal of Applied Philosophy, 1990, No: 7/2, ss. 129-138. İbrahim Kaya, Terörle Mücadele ve Uluslararası Hukuk, Ankara, USAK Yayınları, 2005. Sezgin Kaya, "Küresel Terörizmle Mücadelede Alternatif Rejim Modelleri", Stratejik Araştırmalar Dergisi, No: 3/5. ss. 15-34. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 40 | 40 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 214 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |