1 | Dersin Adı: | MATEMATİKSEL İSTATİSTİK |
2 | Dersin Kodu: | EKO3201 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Nuran Bayram |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta:nuranb@uludag.edu.tr Telefon:0224 2941126 Adres:Uludağ Üniversitesi Görükle Kampüsü İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonometri Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı matematiksel istatistiğin bakış açısına ait bilgileri, becerileri kazandırmak ve çalışma hayatındaki durumlarda bunları nasıl kullanılacağını öğretmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Olasılık | |
2 | Rassal Değişkenler | |
3 | Rassal Değişkenler | |
4 | Beklenen Değer, Varyans ve Momentler | |
5 | Beklenen Değer, Varyans ve Momentler | |
6 | Beklenen Değer, Varyans ve Momentler | |
7 | Kesikli Dağılımlar (ARA SINAV) | |
8 | Sürekli Dağılımlar | |
9 | Sürekli Dağılımlar | |
10 | Dağılımlar Arasındaki İlişkiler | |
11 | İstatistiksel Tahminleme ve Karar alma Teorisi | |
12 | İstatistiksel Tahminleme ve Karar alma Teorisi | |
13 | Varyans Analizi | |
14 | Varyans Analizi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Mustafa Aytaç, Matematiksel İstatistik, 6. Baskı, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2017. Robert V. Hogg, Joseph W. McKean, Allen Thornton Craig, Introduction to Mathematical Statistics, Pearsın Education, 2005. Irvın Miller, Maryless Miller, John E. Freund’s Mathematical Statistics, Prentice-Hall, New Jersey, 1999. Steven F. Arnold, Mathematical Statistics, 1990. Ron C. Mithelhammer, Mathematical Statistics for Economics and Business, Springer-Verlag, New Springer-Verlag, New York, 1996. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |