Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
NÜFUS BİLİMİ
1 Dersin Adı: NÜFUS BİLİMİ
2 Dersin Kodu: EKO2215
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞE OĞUZLAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Ayşe OĞUZLAR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ayseog@uludag.edu.tr
0224 2941103
Uludağ Üniversitesi Görükle Kampüsü
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Ekonometri Bölümü
16059 Nilüfer BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı demografinin teorik çerçevesini ve uygulamalarını öğretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Demografinin teorik çerçevesini kavrayabilme;
2 Temel kavramlar ve ölçüleri öğrenerek uygulayabilme ve yorum yapabilme;
3 Nüfus artışını analiz edebilme, hesaplayabilme ve yorumlayabilme;
4 Yaş ve cinsiyet istatistiklerini hesaplayabilme ve yorumlayabilme;
5 Nüfus, yaş, cinsiyet verilerini görselleştirebilme, özetleme ve yorumlayabilme;
6 Hayat süresi, ölüm, doğurganlık ve göç verilerini görselleştirebilme, özetleme ve yorumlayabilme;
7 Nüfusları karşılaştırabilme;
8 Nüfus projeksiyonları ve tahminleri yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Demografiye Giriş
2 Demografinin Tarihçesi
3 Temel kavramlar ve ölçüler
4 Nüfusun çeşitli göstergeler açısından yapısı
5 Nüfus ile ilgili analizler
6 Yaşa ve cinsiyete dayalı oranlar ve olasılıklar
7 Hayat süresi ve azalma süreçleri
8 Nüfus karşılaştırmaları
9 Ölüm ve sağlık
10 Doğurganlık ve aile
11 Hayat tabloları ve analizi
12 Demografide kullanılan dağılımlar
13 Göç
14 Nüfus projeksiyonları ve tahminleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1.Emel Başar, “Demografiye Giriş”, Gazi Üniversitesi Yayınları, 2010.
2.Samuel H. Preston, Patrick Heuveline ve Michel Guillot, “Demography: measuring and modeling population processes”, Blackwell Publishers, 2001.
3.Donald T. Rowland, “Demographic methods and concepts”, Oxford University Press, 2003.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 25 50
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 4 4 3 4 4 3 5 4 4 4
OK2 4 4 3 4 4 3 4 5 4 4
OK3 3 4 4 4 3 3 4 3 4 4
OK4 3 3 4 4 3 4 4 3 4 4
OK5 3 3 4 4 3 4 4 3 3 4
OK6 3 3 4 4 3 4 4 3 4 3
OK7 4 3 4 3 4 4 4 3 4 3
OK8 4 3 4 4 3 3 4 4 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr