1 | Dersin Adı: | ORTA ÇAĞDAN GÜNÜMÜZE APRUPA RESİM SANATI |
2 | Dersin Kodu: | SAT0512 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 0 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 0 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. ELVAN TOPALLI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd.Doç.Dr.Elvan Topallı elvant@uludag.edu.tr 0224-2941883 Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü, Görükle-Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Ortaçağdan günümüze Avrupa’da sanat gelişimi hakkında ana hatlarıyla fikir sahibi olma |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ortaçağ, Rönesans, Maniyerizm | |
2 | Barok, Rokoko, Neo-klasik | |
3 | Romantizm | |
4 | Oryantalizm | |
5 | Realizm | |
6 | Empresyonizm | |
7 | Neo-empresyonizm, Post-empresyonizm | |
8 | Arasınav-ders tekrarı | |
9 | Sembolizm, Art Nouveau | |
10 | Ekspresyonizm | |
11 | Fovizm, Naif sanat, Kübizm | |
12 | Fütürizm, Suprematizm, De Stijl, Konstrüktivizm | |
13 | Dadaizm, Sürrealizm | |
14 | Pop Art, Op Art, Post-modernizm, vb |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
A.Antmen, 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul 2008. N.Atasoy, 17. ve 18.Yüzyıllarda Avrupa Sanatı, İstanbul 1985. E.Batur (haz.), Modernizmin Serüveni, İstanbul 1997. F.Claudon; Romantizm, İstanbul 1988. F.Claudon, Sembolizm, İstanbul 1994. S.Germaner, Z.İnankur, Oryantalistlerin İstanbulu, İstanbul 2008. S.Germaner, 1960 Sonrası Sanat, İstanbul 1997. E.H.Gombrich, Sanatın Öyküsü, İstanbul 2011. Z.İnankur; 19.yy.Avrupasında Heykel ve Resim Sanatı, İstanbul 1997. M.&N.İpşiroğlu, Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi, İstanbul, 1983. N.-M.İpşiroğlu, Sanatta Devrim, İstanbul 1991. N.Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, İstanbul 1982. E.Panofsky, Gotik Mimarlık Ve Skolastik Felsefe, İstanbul, 1999. R.Passeron, Sürrealizm, İstanbul 1982. N.Pirim (ed.), Rönesansın Serüveni, İstanbul 2005. L.Richard, Ekspresyonizm, İstanbul 1991. L.M.Roth, Mimarlığın Öyküsü, İstanbul 2002. M.Serullaz; Empresyonizm, İstanbul 1983. M.Yılmaz, Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ankara 2005. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 11 | 11 |
Diğer | 14 | 2 | 28 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |