Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İHTİYOLOJİ
1 Dersin Adı: İHTİYOLOJİ
2 Dersin Kodu: BYL4033
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 2
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Hikmet Sami Yıldırımhan
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Hikmet Sami YILDIRIMHAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü
Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA 16059
e-posta: yhikmet@uludag.edu.tr
Telefon: 0 224 294 17 90
Uludag University Faculty of Arts and Science Department of Biology
Gorukle Campus, Nilufer/BURSA 16059
e-mail: yhikmet@uludag.edu.tr
Phone: 0 224 294 17 90
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sistematik biliminin özelliklerini öğretmek. Balıkların temel özelliklerine ilişkin ayrıntılı bilgileri aktarmak Biyolojide kullanılan bazı yöntemleri öğretmek. Çeşitli Balık gruplarındaki Vücut, Ağız, Yüzgeç, Göz, Solungaç yarıkları, Dudaklar, Kaslar, Sindirim sistemi, Dişler, Yaş Tayini yöntemlerinin incelenmesi, morfolojik ve anatomik özelliklerini kavrayıp, uygulamalı olarak öğrenmeyi sağlamak. Balıkların yaşam alanları, balıklarda üreme, büyüme, gelişme, beslenme ve sindirim, balıklarda çevreye uyum ve balık göçlerinin incelenmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sistematik biliminin özelliklerini öğrenir.;
2 Balıkların diğer hayvanlar içersindeki yerini öğrenir.;
3 Dünyada ve özellikle Türkiye’de yaşayan balıkları öğrenir.;
4 Balıkların temel özelliklerine ilişkin ayrıntılı bilgileri öğrenir.;
5 Biyolojide kullanılan bazı yöntemleri öğrenir.;
6 Balıkların sınıflandırılması ile ilgili bilgileri öğrenir. ;
7 Taksonomik, ekolojik ve balıkların coğrafik dağılışı.;
8 İhtiyoloji bilim dalı ile ilgili temel kavramları tanımlar.;
9 Balıklarda çevreye uyum adaptasyonlarını belirler.;
10 Balıkların göç yollarını değerlendirir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Öğrencilere dersin işleniş tarzı hakkında bilgi verilir. Ara sınav ve final sınavı hakkında öğrenciler aydınlatılır. Balıkların su hayatına uyumu, balık şekilleri.
2 Balıkların morfolojik, sistematik özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilir. Balıklarda ağız, burun yapısı, göz
3 Yurdumuzda ve dünyada bulunan balıklar hakkında bilgi verilir. Balıklarda yüzgeçler, kuyruk yüzgeci tipleri.
4 Dorsal yüzgeç tipleri, anal yüzgeçler.
5 Çift yüzgeçler, ventral yüzgeçler.
6 Balıklarda deri, pul tipleri
7 Balıklarda renk, iskelet,eksen iskeleti
8 Organlar iskeleti, kas sistemi
9 Ara Sınav ve konu tekrarı
10 Balıklarda sinir sistemi,işitme organı, tat alma organı
11 Sindirim sistemi, yüzme kesesi, solunum sistemi
12 Dolaşım sistemi, boşaltım sistemi, üreme organları
13 Üreme hormonları, üreme , çiftleşme
14 Balıklarda sosyal davranışlar, larval gelişim
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Zoologie , publiee sous la direction de M. Albert OBBE Tome II, fase 2
Nouvelle histoire naturelle pes poissons, Traduıte et annotee par ed. Le danois, J. R. NORMAN
Ecology of teleost fishes, Chapman and hall, Robert J. WOOTTON
Marine life , Burke London, Werner de HASS and Fredy KNOR
Developmental Biology, Sinaeur Associates, Inc., Publishers, Scott F. GILBERT
Arıncı, K. ve Elhan, A. 1983. Anatomi Terimleri Klavuzu. 5. baskı, Hacettepe Taş Kitapçılık Ltd. Şti., 148 s.
Baran, İ. ve Timur, M. 1983. İchthyologie; Balık Bilimi. Anakara Üniv. Basımevi, Ankara, 174 s.
Çelikkale, M.S. 1986. Balık Biyolojisi. Karadeniz Üniversitesi Sürmene Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Yüksek Okulu. Genel Yayın No:101, Yüksek Okul Yayın No: 1, Trabzon, 387 s.
Demir. N. 2006. İhtiyoloji. (Ed., Karataş, M.), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 423 s.
Geldiay, R. ve Balık, S. 1999. Türkiye Tatlısu Balıkları. 3. baskı, Ege Üniversitesi Basımevi, 532 s.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 1 15
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 3 5 15
Ödevler 0 5 15
Projeler 1 15 15
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 1 4 5 3 5 4 5 3 4 5 5
OK2 3 2 4 5 3 5 4 5 4 4 5 5
OK3 5 1 4 5 2 5 4 4 3 5 5 5
OK4 4 3 5 5 3 4 4 4 4 5 5 5
OK5 5 1 5 5 3 5 4 4 3 4 5 5
OK6 5 2 5 5 3 5 4 5 5 5 5 5
OK7 4 3 4 5 3 5 4 5 5 5 5 5
OK8 5 3 4 5 3 4 4 5 4 5 5 5
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr