1 | Dersin Adı: | CEBİR ÖĞRETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | İMT4116 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. RIDVAN EZENTAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof.Dr. Rıdvan EZENTAŞ Prof.Dr. Murat ALTUN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
rezentas@uludag.edu.tr 0224 2942287 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Cebirin tarihsel gelişiminin incelenmesi, öğretim programında yer alan cebir konularının belirlenmesi ve tartışılması, öğrencilerin karşılaştıkları öğrenme güçlüklerinin ve kavram yanılgılarının incelenmesi, cebir öğreniminde ve öğretiminde teknolojinin rolünün değerlendirilmesi, cebir öğrenimi ve öğretiminde kullanılan yöntemlerin tanıtılması ve uygulanmasıdır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tanışma, Ders Kuralları ve İşlenişinin Açıklanması, Kaynakların Tanıtılması, İzlencenin Verilmesi, Cebir nedir? Cebirin tarihsel gelişimi | |
2 | Cebirsel düşünme nedir? Cebirsel düşünmenin gelişimindeki farklı yaklaşımlar | |
3 | Cebirsel düşünmenin matematik öğretimi için önemi | |
4 | Matematik öğretim programlarında cebir | |
5 | Matematik öğretim programlarında cebir | |
6 | Cebir öğretimine ve öğrenimine genel bir bakış | |
7 | Cebir öğretiminde kullanılan yaygın yöntem teknikler | |
8 | Cebir öğretiminde kullanılan yaygın yöntem teknikler | |
9 | Arasınav | |
10 | Cebir konularında öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları | |
11 | Cebir konularında öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları | |
12 | Cebir öğretiminde ve öğreniminde teknoloji kullanımı | |
13 | Cebir öğretiminde ve öğreniminde teknoloji kullanımı | |
14 | Etkili bir cebir dersi nasıl planlanır? |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Altun, M. (2008), İlköğretim ikinci kademe matematik öğretimi, aktüel yayıncılık Baykul, Y. (2004), İlköğretimde matematik öğretimi 6-8 sınıflar için, Pegem A yayıncılık Reys, R. E., Suydam, M. N., Lindquist M. M. ve Smith. N. L. (1998). Helping children learn mathematics. 5th ed-Boston. Allyn and Bacon.Van de Walle, J., Karp, K. ve Bay-Williams, J. (2016). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim.(S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel Akademik. (Orijinal baskı, 2009). |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |