Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
CEBİR ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: CEBİR ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: İMT4116
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. RIDVAN EZENTAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr. Rıdvan EZENTAŞ
Prof.Dr. Murat ALTUN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: rezentas@uludag.edu.tr
0224 2942287
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Cebirin tarihsel gelişiminin incelenmesi, öğretim programında yer alan cebir konularının belirlenmesi ve tartışılması, öğrencilerin karşılaştıkları öğrenme güçlüklerinin ve kavram yanılgılarının incelenmesi, cebir öğreniminde ve öğretiminde teknolojinin rolünün değerlendirilmesi, cebir öğrenimi ve öğretiminde kullanılan yöntemlerin tanıtılması ve uygulanmasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğretim programlarında cebir konularını bilir.;
2 Cebir konularının öğretimine ilişkin farklı yöntemleri bilir.;
3 Cebir konularında karşılaşılan öğrenme güçlüklerinin, kavram yanılgılarının ve çözüm önerilerinin farkına varır.;
4 Öğrencilerin cebirsel düşünme süreçlerine dayalı olarak dersini nasıl planlayacağını anlar.;
5 Cebir öğretiminde ve öğreniminde teknoloji kullanımını değerlendirir.;
6 Cebir öğretimini ve öğrenimini destekleyen öğrenme ortamlarının nasıl oluşturulacağını anlar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanışma, Ders Kuralları ve İşlenişinin Açıklanması, Kaynakların Tanıtılması, İzlencenin Verilmesi, Cebir nedir? Cebirin tarihsel gelişimi
2 Cebirsel düşünme nedir? Cebirsel düşünmenin gelişimindeki farklı yaklaşımlar
3 Cebirsel düşünmenin matematik öğretimi için önemi
4 Matematik öğretim programlarında cebir
5 Matematik öğretim programlarında cebir
6 Cebir öğretimine ve öğrenimine genel bir bakış
7 Cebir öğretiminde kullanılan yaygın yöntem teknikler
8 Cebir öğretiminde kullanılan yaygın yöntem teknikler
9 Arasınav
10 Cebir konularında öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları
11 Cebir konularında öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları
12 Cebir öğretiminde ve öğreniminde teknoloji kullanımı
13 Cebir öğretiminde ve öğreniminde teknoloji kullanımı
14 Etkili bir cebir dersi nasıl planlanır?
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Altun, M. (2008), İlköğretim ikinci kademe matematik öğretimi, aktüel yayıncılık Baykul, Y. (2004), İlköğretimde matematik öğretimi 6-8 sınıflar için, Pegem A yayıncılık
Reys, R. E., Suydam, M. N., Lindquist M. M. ve Smith. N. L. (1998). Helping children learn mathematics. 5th ed-Boston.
Allyn and Bacon.Van de Walle, J., Karp, K. ve Bay-Williams, J. (2016). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim.(S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel Akademik. (Orijinal baskı, 2009).
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 35 35
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,87
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 0 2 0 3 0 0 3 0 0 2 0 0 0 0 0
OK2 2 1 0 0 1 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 2 0 1 0 0 1 1 1 0 1 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr