Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ
1 Dersin Adı: ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ
2 Dersin Kodu: OZH5169
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi GÜZİDE BURCU GÜNVEREN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd.Doç.Dr. G. Burcu Günveren
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gburcudogan@hotmail.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenciye yüksek lisans ve doktora çalışmaları esnasında yardımcı olacak araştırma yöntemlerini öğretmek ve bilimsel etik konularında aydınlatmaktır. Bu dersin temel hedefi bilimsel araştırmaya adım atanlara iki farklı nitelik kazandırmayı amaçlamaktadır: Derste öncelikle bilimsel bir araştırmanın ne olduğu, nasıl bir yöntem ya da yöntemlerle sürdürülmesi gerektiği saptanır ardından, böyle bir araştırmanın ürünlerinin tutarlı ve bilimsel olarak kabul edilebilir bir formda, etik ilkeler dahilinde nasıl sunulacağı anlatılır. Yukarıdaki ikili amaç doğrultusunda araştırma için konu ve yöntem seçimi, verilerin toplanıp değerlendirilmesi, konuyu uygun biçimde bölümleme, mantıksal olarak tutarlı metin hazırlama ile özellikle sağlıklı bir atıf usulünün kullanımı dersin ana konularını oluşturmaktadır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sosyal beceri sağlar ;
2 Proje yapma becerisi sağlanır ;
3 Kişisel güven sağlanır;
4 Muhakeme becerisi sağlanır ;
5 Analatik düşünce sağlanır ;
6 Konuşma ve sunum teknikleri hakkında beceri kazanır. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilimsel araştırma ve etik kurallar hakkında genel bilgiler.
2 Bilimsel araştırma süreci ve sonuçlarıyla ilgili etik kurallar.
3 Bilimsel İhmal (disiplinsiz araştırma), bilimsel sahtecilik ve önlenmesi.
4 Bilimsel araştırmalarda bilginin kaynağının gösterilmesi; atıf yöntem ve kuralları.
5 Bilimsel yayınlarla ilgili etik kurallar.
6 Şekil ve içerik olarak tez yazımı kuralları.
7 Araştırmada konu ve yöntem seçimi, veri toplama ve değerlendirme süreçleri.
8 Araştırma konusunu uygun biçimde bölümleme, mantıksal olarak tutarlı metin hazırlama ile özellikle sağlıklı bir atıf usulünün kullanımı konularının ele alınması
9 Bilimsel araştırmada ve yayınlarla ilgili etik kurallarına ilişkin ödev sunumları ve değerlendirmeler.
10 Bilimsel araştırmada ve yayınlarla ilgili etik kurallarına ilişkin ödev sunumları ve değerlendirmeler.
11 Meslek etik ilkelerine ilişkin ödev sunumları değerlendirmeler.
12 Tez yazımı kurallarına ilişkin ödev sunumlar değerlendirmeler.
13 Öğrencilerin hazırladığı ve sunumu yapılan ödevlere ilişkin genel değerlendirme
14 Dönem içinde işlenen konulara ilişkin genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları - Türkkaya Ataöv, Bilimsel Araştırma El Kitabı, Ankara, 1982 - David B. Resnik (çev. Vicdan Mutlu), Bilim Etiği, İstanbul, 1998 - Robert A. Day (çev. Güler Aşkar Altay), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, TÜBİTAK, 1997 - Yaşar Karayalçın, Hukukda Öğretim – Kaynaklar – Metod, Ankara, 1986 - Halil Seyidoğlu, Toplumsal Bilimler Alanında Tez, Seminer, Makale ve Rapor Hazırlama Kılavuzu, Ankara, 1982; Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar 0
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları 1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 5 5
OK2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK3 3 3 3 4 4 5 5 5 5 5 5 5
OK4 2 2 3 5 3 3 5 5 4 4 4 4
OK5 4 4 4 5 5 4 5 5 4 4 4 4
OK6 2 2 2 2 2 5 5 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr