1 | Dersin Adı: | ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | OZH5169 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi GÜZİDE BURCU GÜNVEREN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yrd.Doç.Dr. G. Burcu Günveren |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | gburcudogan@hotmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrenciye yüksek lisans ve doktora çalışmaları esnasında yardımcı olacak araştırma yöntemlerini öğretmek ve bilimsel etik konularında aydınlatmaktır. Bu dersin temel hedefi bilimsel araştırmaya adım atanlara iki farklı nitelik kazandırmayı amaçlamaktadır: Derste öncelikle bilimsel bir araştırmanın ne olduğu, nasıl bir yöntem ya da yöntemlerle sürdürülmesi gerektiği saptanır ardından, böyle bir araştırmanın ürünlerinin tutarlı ve bilimsel olarak kabul edilebilir bir formda, etik ilkeler dahilinde nasıl sunulacağı anlatılır. Yukarıdaki ikili amaç doğrultusunda araştırma için konu ve yöntem seçimi, verilerin toplanıp değerlendirilmesi, konuyu uygun biçimde bölümleme, mantıksal olarak tutarlı metin hazırlama ile özellikle sağlıklı bir atıf usulünün kullanımı dersin ana konularını oluşturmaktadır |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bilimsel araştırma ve etik kurallar hakkında genel bilgiler. | |
2 | Bilimsel araştırma süreci ve sonuçlarıyla ilgili etik kurallar. | |
3 | Bilimsel İhmal (disiplinsiz araştırma), bilimsel sahtecilik ve önlenmesi. | |
4 | Bilimsel araştırmalarda bilginin kaynağının gösterilmesi; atıf yöntem ve kuralları. | |
5 | Bilimsel yayınlarla ilgili etik kurallar. | |
6 | Şekil ve içerik olarak tez yazımı kuralları. | |
7 | Araştırmada konu ve yöntem seçimi, veri toplama ve değerlendirme süreçleri. | |
8 | Araştırma konusunu uygun biçimde bölümleme, mantıksal olarak tutarlı metin hazırlama ile özellikle sağlıklı bir atıf usulünün kullanımı konularının ele alınması | |
9 | Bilimsel araştırmada ve yayınlarla ilgili etik kurallarına ilişkin ödev sunumları ve değerlendirmeler. | |
10 | Bilimsel araştırmada ve yayınlarla ilgili etik kurallarına ilişkin ödev sunumları ve değerlendirmeler. | |
11 | Meslek etik ilkelerine ilişkin ödev sunumları değerlendirmeler. | |
12 | Tez yazımı kurallarına ilişkin ödev sunumlar değerlendirmeler. | |
13 | Öğrencilerin hazırladığı ve sunumu yapılan ödevlere ilişkin genel değerlendirme | |
14 | Dönem içinde işlenen konulara ilişkin genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları - Türkkaya Ataöv, Bilimsel Araştırma El Kitabı, Ankara, 1982 - David B. Resnik (çev. Vicdan Mutlu), Bilim Etiği, İstanbul, 1998 - Robert A. Day (çev. Güler Aşkar Altay), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, TÜBİTAK, 1997 - Yaşar Karayalçın, Hukukda Öğretim – Kaynaklar – Metod, Ankara, 1986 - Halil Seyidoğlu, Toplumsal Bilimler Alanında Tez, Seminer, Makale ve Rapor Hazırlama Kılavuzu, Ankara, 1982; Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 0 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | 0 | ||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | ||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |