Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİVAN EDEBİYATINDA NESİR
1 Dersin Adı: DİVAN EDEBİYATINDA NESİR
2 Dersin Kodu: TDE5109
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜLAY DURMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Gülay DURMAZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E- Posta: cavdurel@yahoo.com
Tel: 0 224 294 18 24
Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü E Blok Kat: 2 Oda Nu: 133 P.K.: 16059 Görükle / Nilüfer / Bursa / TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Eski Türk edebiyatının ele aldığı pek çok konu mensur eserlerle yazılmıştır. Matbu ya da yazma metinler; dil, üslup ve konularına göre incelenip, farklı konularda yazılmış olan eserlerden örnek metinlerin incelenmesi ve tahlili yapılır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk kütüphane ve arşivlerinde mevcut eser ve belgelerin tanınmasını sağlamak;
2 Dil ve üslubu belirleyen faktörlerin incelenmesi;
3 Edebiyat tarihi metinlerinin okunup, yorumlanması;
4 Divan edebiyatı nesir kollarının öğrenilmesi;
5 Divan edebiyatı nesir türlerinin konu, dil ve üslup bakımından tahlili;
6 Türk kültür tarihi açısından mensur eserlerin önem ve değerinin kavranması;
7 Eski Türk metinleri konusunda, özgün çalışma alanları konusunda bilgi sahibi olabilme;
8 Mensur eserlerin analizini yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Divan nesri ve özellikleri; sade, süslü ve orta nesir
2 Mensur eserlerin dil ve içeriğini belirleyen unsurlar
3 Dinî metinler ve seçilmiş parçaların okunup değerlendirilmesi
4 Menkabevî İslâm tarihleri ve seçilmiş parçaların okunup değerlendirilmesi
5 Halk hikâyeleri ve konuyla ilgili seçilmiş parçaların okunup değerlendirilmesi
6 Destânî eserler ve konuyla ilgili seçilmiş parçaların okunup değerlendirilmesi
7 Destânî tarihler ve konuyla ilgili seçilmiş parçaların okunup değerlendirilmesi
8 Tarihler ve biyografik eserler ile konuyla ilgili seçilmiş parçaların okunup değerlendirilmesi
9 Münşeât ve hiciv kitapları ile konuyla ilgili seçilmiş parçaların okunup değerlendirilmesi
10 Seyahatnâmeler ve konuyla ilgili seçilmiş parçaların okunup değerlendirilmesi
11 Sefâretnâmeler ve konuyla ilgili seçilmiş parçaların okunup değerlendirilmesi
12 Ahlâk ve siyaset kitapları ile konuyla ilgili seçilmiş parçaların okunup değerlendirilmesi
13 Resmî yazışma metinleri ve konuyla ilgili seçilmiş parçaların okunup değerlendirilmesi
14 Divan nesri örneklerinin internet ortamında araştırılması ve kütüphaneler ile Türk arşivlerindeki yerleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Başlangıçtan Günümüze Kadar Büyük Türk Klâsikleri, Ötüken Yayınları, İstanbul
2. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nesir, Osman Yalçın Matbaası, İstanbul, 1964.
3. Kadir Atlansoy, Bursa Şairleri-Bursa Vefeyatnamelerindeki Şairlerin Biyografileri, Bursa, 1998.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 2 28
Projeler 14 2 28
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 6 3 18
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,17
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK6 0 0 3 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr