1 | Dersin Adı: | FÜG I |
2 | Dersin Kodu: | KNS3057 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLAY GÖĞÜŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç.Gökçe ALTAY |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
U.Ü.Devlet Konservatuvarı 0 224 294 27 00 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Üç partili Envansiyon analiz etmek. Temel polifonik formları incelemek. Eser analizleriyle Füg’ün temel ilkelerini tanımak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Üç Partili Envansiyon’a (Sinfonia) giriş. | |
2 | İki ve Üç Partili Envansiyon karşılaştırmaları. | |
3 | J.S. Bach, Sinfonia analizleri. | |
4 | Diğer polifonik formlar: Koral Prelüdler | |
5 | J.S. Bach ve öncesi Koral-Prelüdler | |
6 | Chacconne | |
7 | Passacaglia | |
8 | Ground | |
9 | Konuların tekrarı; ara sınav | |
10 | Füg’e Giriş | |
11 | Temel Füg Formu ve olası açılımları | |
12 | J.S. Bach, WTK I Füg Analizleri | |
13 | J.S. Bach, WTK II Füg Analizleri | |
14 | J.S. Bach Füg Analizlerinin pekiştirilmesi. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1.Alfred Mann, “Fugue”, Dover Publications, August 1, 1987 2.Hermann Grabner, “Anleitung zur Fugenkomposition”, Kistner & Siegel in Leipzig , 1935 3.Kent Kennan, “Counterpoint”, Pearson; 4 edition, August 8, 1998 4.J.S. Bach, “WTK I – II”, Henle Edition 5.Konularla ilgili örnek eserlerin notaları. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 5 | 65 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,17 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |