Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İNGİLİZCE II
1 Dersin Adı: İNGİLİZCE II
2 Dersin Kodu: YAD102
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Tekin ÖRENLİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: 5-I Yabancı Dil Öğr. Görevlileri
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Tekin Örenli
tekinorenli@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere hedef yabancı dil (İngilizce)ile ilgili temel iletişim becerilerini kazandırmak. Bu amaçla ilgili dil bilgisi yapılarını, okuma-anlama, yazma ve dinleme tekniklerini konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hedef yabancı dile ilişkin olumlu tutum geliştirir. ;
2 Hedeflenen dilde iletişim hedefleri için gerekli becerileri ve akademik çalışmalar için gerekli altyapıyı oluşturur.;
3 Temel düzeyde dil bilgisi kazanımını sağlar. ;
4 Hedef dilde okunan temel düzeydeki metinleri anlar ve açıklar. ;
5 Hedef dilde temel düzeyde yazabilme yetkinliği kazanır Bu doğrultuda, kısa paragraf, mail, bilgi notu v. b. yazı yazabilme yeteneği edinir.;
6 Temel düzeyde dinlediğini anlama yetkinliği kazanır. ;
7 Sözlü anlatım yoluyla kendini ifade eder, sorulara cevap verir. ;
8 Temel düzeyde kullanılan kelimeleri öğrenir ve aktif olarak kullanır.;
9 Günlük hayatta karşılaşılan ifadeleri kullanabilme becerisi edinir. ;
10 Hedef dille ilgili genel kültür bilgisini geliştirir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş. Ders içeriği ve değerlendirme esasları ile ilgili bilgilendirme. 1. dönem konularının genel tekrarı
2 Geçmiş zaman (olmak fiili), geçmiş zaman (düzenli fiiller)
3 Geçmiş zaman (düzensiz fiiller), geçmiş olayları ifade etme
4 Geçmiş zaman (düzensiz fiiller), geçmiş olayları ifade etme
5 Geçmiş Zaman (düzenli/düzensiz fiiller)- olumlu-olumsuz-soru cümleleri
6 Geçmiş Zaman (düzenli/düzensiz fiiller)- olumlu-olumsuz-soru cümleleri
7 İşlenilen konularla ilgili metin inceleme, dinleme, yazma ve dil bilgisi etkinlikleri
8 İşlenilen konularla ilgili metin inceleme, dinleme, yazma ve dil bilgisi etkinlikleri ve karşılıklı konuşma
9 İşlenilen konularla ilgili metin inceleme, dinleme, yazma ve dil bilgisi etkinlikleri ve sunum
10 Gelecek zaman (planlı), özel günler için davet kartı hazırlama, telefon görüşmesi yapma
11 Gelecek zaman (planlı), özel günler için davet kartı hazırlama, telefon görüşmesi yapma
12 Gelecek zaman (anlık karar), bir konuda görüş sorma ve ifade etme
13 Gelecek zaman (planlı,anlık karar ve tahmin), bir konuda görüş sorma ve ifade etme,
14 İşlenilen konularla ilgili metin inceleme, dinleme, yazma ve dil bilgisi etkinlikleri, genel tekrar ve kısa video gösterimi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: English Hood A1-A2 Jean Vinten, Peter Humphries
YDS Yayınevi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 62
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,07
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0
OK2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0
OK3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0
OK4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0
OK5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr