Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
NÜMİZMATİK I
1 Dersin Adı: NÜMİZMATİK I
2 Dersin Kodu: SAT3097
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ASUMAN TÜRKMEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Asuman Türkmen
asuman@uludag.edu.tr Tel: 2941558
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Eski Yunan, Roma ve Bizans sikkelerinin genel özelliklerini belirterek tanıtmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sikkeleri tarihlendirebilir.;
2 Sikke envanteri yapabilir;
3 Sikkeyi tanımanın tarihlendirmenin önemini kavrar.;
4 Sikke kataloglarını kullanmayı öğrenir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı, amacı, içerikleri.
2 Nümizmatiğin gelişimi, nümizmatlar, sikke basım teknikleri, darphaneler.
3 Sikkeyi tanımanın, tarihlendirmenin önemi.
4 Arkaik dönem sikkeleri.
5 Klasik dönem sikkeleri
6 Hellenistik dönem sikkeleri
7 Eski Yunan sikkelerinin değerlendirilmesi, kazı buluntuları, defineler. Ara Sınav
8 Eski Yunan sikkelerinin değerlendirilmesi, kazı buluntuları, defineler
9 Cumhuriyet dönemi Roma sikkeleri
10 Roma imparatorluk dönemi sikkeleri
11 Geç Roma dönemi sikkeleri.
12 Bizans dönemi sikkeleri.
13 Bizans dönemi sikkeleri
14 Arkeoloji Müzesi sikke teşhirinde ders
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Oğuz Tekin,Eskiçağda Para Antik Nümizmatiğe Giriş
Cecıle Morrisson, Antik Sikkeler Bilimi Nümizmatik
Ahmet Semih Tulay, Genel Nümizmatik Sözlüğü
Recep Okçu, Bursa Arkeoloji Müzesi Sikke Teşhir Katoloğu
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 5 5 25
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr